Kingston Hyper X of value

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

• TonyTone
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-12-2025
Yo Tweaker,

Ik ga een nieuwe PC kopen end september, nou was ik e.e.a. aan het uitzoeken voor het geheugen.
Nou wilde ik Kingston Hyper X kopen, en toen kwam ik dit tegen op tweakers:

HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?
Merk

Er zijn een aantal merken op de markt. Bekende zijn onder andere OCZ, Corsair, G-Skill en Kingston. Deze merken hebben naast de reguliere modules vaak ook 'zwaardere' modules die iets sneller en duurder zijn. In principe kun je al deze DIMM's links laten liggen, een lagere latency zul je niet merken en de kans dat het geheugen incompatibler is, is groter. Dit omdat de modules soms meer voltage vereisen dan standaard (en dat is 1,8V voor DDR2-SDRAM).

Welke moet ik dan wel nemen? Alles kun je nemen zolang:

Het geen OEM / Merkloos is
het volgens de fabrikant gaat werken op een bepaald moederbord
andere mensen er geen problemen mee ondervonden
het geheugen goed uit de reviews komt
Het is dus even zoeken geblazen om te valideren of een DIMM gaat werken. Voor de gemakkelijkheid: Kingston ValueRAM werkt (tenzij anders aangegeven) praktisch altijd.
Nou vroeg ik me af, waarom prescies?
Als ik me 800Mhz mem niet boven de 800 laat draaien, kan ik dus net zo goed Value Ram kopen?
Dus Hyper-X of andere dure DIMMs van A-merken hebben alleen maar nut als je boven hun bedoelde mhz wil gaan zitten?

of mis ik iets?

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:33

Thandor

SilverStreak

Geheugen wordt verkocht en kan op een bepaalde klokfrequentie draaien (met de daarbij behorende latencies). Of het nu Kingston ValueRAM, Kingston HyperX of Kingston WokkieTokkie(tm) is, het kan gewoon op de aangegeven klokfrequentie draaien :).

Mocht je dus geen interesse hebben in een klokfrequentie die hoger ligt, dan kun je net zo goed voor Kingston ValueRAM gaan (wat gewoon goed geheugen is :)). Vergeet overigens niet dat je ValueRAM ook kunt overclocken, tot hoe ver is natuurlijk niet te zeggen. Wil je er een beter beeld van krijgen: Het DDR/DDR2/DDR3 Informatie- en Overklokresultaten-topic :Y).

Naast het feit dat de duurdere DIMM's "beter geschikt" zijn voor overclocken kan het ook zijn dat deze met lagere latencies werken en dat is een tikkeltje sneller. Het verschil tussen CL5 en CL4 is in de praktijk overigens zo goed als onmerkbaar, daar hoef je dus niet extra geld voor neer te leggen.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

edit:
klopt, als je on-spec gaat draaien voldoet Valueram prima. Wel is het vaak zo dat de HyperX modules lagere latencies hebben, maar daar merk je in de praktijk weinig tot niets van.

edit: I'm with Thandor :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 13:30 ]

Verwijderd

Ik heb net 2 GB HyperX besteld omdat de ValueRAM een langere levertijd had, die ik voor die 10 euro verschil niet wilde wachten. Andere goede redenen om voor HyperX te gaan ipx ValueRAM zijn: de patsfactor, je budget moet op, iemand anders betaalt, of je hebt aandelen Kingston.
Technische voordelen ga ik vast niet ontdekken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom betalen mensen tig EUR meer voor een auto met sportieve velgen, spoilers op het dak en extra strepen en bekleding, terwijl er onder de motorkap exact dezelfde motor zit :?

Zelfde hier, een echte Tweaker kijkt onder de motorkap (dus naar de gebruikte chips) en negeert de onzin die marketingmensen over ons heen stort. Maar dat stond al duidelijk genoeg in het geciteerde stukje FAQ :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.