Yo Tweaker,
Ik ga een nieuwe PC kopen end september, nou was ik e.e.a. aan het uitzoeken voor het geheugen.
Nou wilde ik Kingston Hyper X kopen, en toen kwam ik dit tegen op tweakers:
HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?
Als ik me 800Mhz mem niet boven de 800 laat draaien, kan ik dus net zo goed Value Ram kopen?
Dus Hyper-X of andere dure DIMMs van A-merken hebben alleen maar nut als je boven hun bedoelde mhz wil gaan zitten?
of mis ik iets?
Ik ga een nieuwe PC kopen end september, nou was ik e.e.a. aan het uitzoeken voor het geheugen.
Nou wilde ik Kingston Hyper X kopen, en toen kwam ik dit tegen op tweakers:
HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?
Nou vroeg ik me af, waarom prescies?Merk
Er zijn een aantal merken op de markt. Bekende zijn onder andere OCZ, Corsair, G-Skill en Kingston. Deze merken hebben naast de reguliere modules vaak ook 'zwaardere' modules die iets sneller en duurder zijn. In principe kun je al deze DIMM's links laten liggen, een lagere latency zul je niet merken en de kans dat het geheugen incompatibler is, is groter. Dit omdat de modules soms meer voltage vereisen dan standaard (en dat is 1,8V voor DDR2-SDRAM).
Welke moet ik dan wel nemen? Alles kun je nemen zolang:
Het geen OEM / Merkloos is
het volgens de fabrikant gaat werken op een bepaald moederbord
andere mensen er geen problemen mee ondervonden
het geheugen goed uit de reviews komt
Het is dus even zoeken geblazen om te valideren of een DIMM gaat werken. Voor de gemakkelijkheid: Kingston ValueRAM werkt (tenzij anders aangegeven) praktisch altijd.
Als ik me 800Mhz mem niet boven de 800 laat draaien, kan ik dus net zo goed Value Ram kopen?
Dus Hyper-X of andere dure DIMMs van A-merken hebben alleen maar nut als je boven hun bedoelde mhz wil gaan zitten?
of mis ik iets?
jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.