Corsair of OCZ

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• n0zem
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-10-2025
Aangezien ik binnenkort een nieuw systeem aanschaf, ben ik op zoek naar geschikt geheugen. Ik heb mijn oog laten vallen op 2 verschillende types:

- Corsair TWIN2X2048-6400C4 800Mhz
- OCZ OZC2P800R22GK 800Mhz

Prijzen zijn min of meer gelijk, en de specificaties geloof ik ook. Ik wil niet gaan overclocken.

Rest van het systeem:
- C2D E6750
- Asus P5N32-E plus mobo
- Geforce 8800GTS 320MB
- Zalman 600W PSU
- DVD-brander
- Harde schijf

Suggesties?

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Als je niet wilt overclocken zou ik voor de Corsair gaan. Waarom? De modules staan op je QVL lijst van je bord en zijn op stock speeds met 4-4-4-12 2,1V echt superstabiel en presteren perfect.

Ook is de service van Corsair gewoon dik in orde :) . Succes met de keuze!

De meeste mensen deugen!

• Bravehearth
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-10-2023
OCZ IS wel sneller! Draai er nu al 3 jaar mee nooit problemen draait als een trein

Ik zou voor deze gaan:
OCZ2RPR800EB2GK 119,-(Bij alternate)

http://www.alternate.nl/h...=ibiemw&showTechData=true

• n0zem
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-10-2025
@ Cassius: Thanx

@ Braveheart: Thanx, maar mijn budgetgrens ligt op max 100 Euro, dus de reaper zal, hoe graag ik ook veel sneller/duurder geheugen zou hebben, helaas niet passen!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 09:10

M2M

medicijnman

n0zem schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:52:
@ Cassius: Thanx

@ Braveheart: Thanx, maar mijn budgetgrens ligt op max 100 Euro, dus de reaper zal, hoe graag ik ook veel sneller/duurder geheugen zou hebben, helaas niet passen!
om in het vervolg in het oog te houden: gewoon kijken of je geheugen op de QVL staat, en geheugen nemen wat aan de kloksnelheid van de fsb van je proc voldoet. Dus je had ook net zo goed kunnen gaan voor 667 mhz ram geheugen (PC5300?) kost je minder, en presteert hetzelfde. of je nu crosair, ocz of kingston neemt maakt niet zo heel veel verschil, zeker als je toch niet wilt gaan overklokken.

-_-

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Suggesties?
Ja, de PMG FAQ lezen.

We hebben er niet voor niets een stuk in gezet over "Welke ... moet ik nemen?". Van een Tweaker verwachten we dat hij zelf in staat is om eisen te stellen, reviews en ervaringen te zoeken en dan zelf een keuze te maken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.