Toon posts:

welke videokaart in Dell PC

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje: wil een Dell Pc gaan bestellen, maar zit te twijffelen tussen twee configuraties. Het enige verschil is de videokaart:

512 MB nVidia® GeForce® 8300GS Turbocache grafische kaart
Geïntegreerde nVidia® GeForce® 6150 LE grafische kaart

Doeleinden:
Internet
Gamen (Football Manager en af en toe Harry Potter)
Af en toe video- & fotobewerking

Graag jullie tips...

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 14:30

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Internet en foto/videobewerking is op beide kaarten prima te doen. Qua gameprestaties mag je van beide grafische chips weinig tot niks verwachten. Daarom zou ik voor de onboard 6150 gaan. Ik neem aan dat je daarvoor geen meerprijs hoeft te betalen, in tegenstelling tot de 8300GS ?

[ Voor 20% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 22-08-2007 09:21 ]

Hier staat tekst

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-07 14:20
Heb je al gezocht naar reviews van die kaart? Kun je hem ook vergelijken met die on-board

[ Voor 31% gewijzigd door the-edge op 22-08-2007 09:19 . Reden: foutje, bedankt ]

Verwijderd

Topicstarter
heb wel wat gezocht op het forum, maar kan er weinig over vinden. zijn natuurlijk ook niet de meest spectaculaire kaarten.....

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Omdat je af en toe wat wilt spelen zou ik de 8300GS kiezen, om de simpele reden dat deze níet volledig on-board is. Het eet dan wel van je geheugen (al zou ik dat zelf op 256 zetten), maar het doet zelf de berekeningen, waar de 6150LE dit door je chipset + CPU laat doen.

Echter, als je de keuze hebt uit een 7300GS/GT, X1300 of iets dergelijks zou ik daar zeker voor gaan. Zowel on-board als Turbocache is nu niet echt wat je wilt hebben als je ook maar meer dan een uurtje per dag die spellen speelt.

Welke kaart heb je op dit moment, en hoe goed draaien de spellen daar op?

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:59
Ik zou niet voor de onboard gaan.. deze snoepen vaak wat bytes van je intern geheugen af. En daarbij een losse kaart kan je altijd een keer vervangen voor een snellere wil je toch gaan gamen later.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Rddr schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 09:22:
Ik zou niet voor de onboard gaan.. deze snoepen vaak wat bytes van je intern geheugen af.
Turbocache ook, maar afaik hebben de meeste van die kaarten ook zelf nog wel wat geheugen, maar niet altijd.
En daarbij een losse kaart kan je altijd een keer vervangen voor een snellere wil je toch gaan gamen later.
Waarschijnlijk zit er wel een PCIe slot op dat bord, ook al heb je on-board, maar het is inderdaad handig om het zo te doen dan, voor de zekerheid.
Al zijn er tegenwoordig wel PCI 7300GT's en 8500GT's, maarja, die zullen wel duur worden...

Verwijderd

Topicstarter
de pc met 8300GS kost 6 tientjes meer, maar als ik het goed begrijp kan ik beter 140 euris neerleggen voor een goede videokaart..
ga dan ff checken bij Dell of het mogelijk is in de pc later nog een videokaart te plaatsen als ik voor de on-board ga

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de snelle reacties!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 09:46:
de pc met 8300GS kost 6 tientjes meer, maar als ik het goed begrijp kan ik beter 140 euris neerleggen voor een goede videokaart..
ga dan ff checken bij Dell of het mogelijk is in de pc later nog een videokaart te plaatsen als ik voor de on-board ga
Dat gaat prima lukken hoor.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Dit is een kwestie van even zelf op zoek gaan. Kijk of je wat reviews kunt vinden en lees die door, dan kan je deze keuze prima zelf maken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.