Voeding en oudere IDE harde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JeroenFM
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:49
Ik wil binnenkort mijn uit 2003 stammende computer gedeeltelijk gaan upgraden. Het ging me voornamelijk om de grafische kaart en de processor, wat automatisch een nieuw mobo en RAM betekent. Naast dit leek het me ook wel handig om een nieuwe voeding aan te schaffen aangezien ik niet verwacht dat mijn 350W voeding genoeg is voor een high end videokaart (NVidia 8800GTS).

Het probleem is nu echter met het uitzoeken van de voeding, en dan met name de oude hardware. Naast de te vervangen hardware bevinden zich in de behuizing nog een floppydrive (zelden tot nooit gebruikt) en een wat oudere IDE schijf en een IDE DVD-ROM speler (dagelijks gebruikt). Nu heb ik een paar foto's gezien van een aantal voedingen, maar de power-connectoren die ik hiervoor gewend ben:

Afbeeldingslocatie: http://pictures.xbox-scene.com/xbox360/360sata/Molex-style-power-connector.jpg
(Zoiets dus)

lijken niet op alle voedingen aanwezig te zijn - kan iemand mij een voeding aanraden die wel van (minstens 2) zulke connectoren voorzien is? Of kijk ik simpelweg niet goed en zijn deze oude vertrouwde connectoren nog altijd aanwezig bij de meeste voedingen?

Bij voorbaat dank.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
JeroenFM schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 00:45:
Of kijk ik simpelweg niet goed en zijn deze oude vertrouwde connectoren nog altijd aanwezig bij de meeste voedingen?
Yep!

(is nog steeds de 'gewone' molex voor cd/dvd's en hd's......)

Maare......zou je niet gewoon een hele nieuwe pc kopen? Als ik je relaas zo lees.......

• JeroenFM
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:49
Yep!

(is nog steeds de 'gewone' molex voor cd/dvd's en hd's......)
Bedankt :-D En ook bedankt voor de snelle reactie!
Maare......zou je niet gewoon een hele nieuwe pc kopen? Als ik je relaas zo lees......
Harde schijf, DVD-Rom, behuizing, monitor en geluidskaart werken allemaal nog prima dus vind het zonde om die weg te doen - het geld dat ik hiermee bespaar tel ik dan bij mijn videokaart-budget op ;-)

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11-2025
JeroenFM schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 00:54:
[...]

Bedankt :-D En ook bedankt voor de snelle reactie!

[...]

Harde schijf, DVD-Rom, behuizing, monitor en geluidskaart werken allemaal nog prima dus vind het zonde om die weg te doen - het geld dat ik hiermee bespaar tel ik dan bij mijn videokaart-budget op ;-)
ik zou toch overwegen om n andere hdd te kopen... is sneller een bottleneck dan men denkt. bovendien kosten 2 schijfjes om raid0 in sata te draaien ook geen drol meer (2x 80gig kost je 100E ofzo?) en is een enorme performanceboost, vooral in windows etc

• JoostMartijn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-04-2025
Ik weet zo geen merken van voedingen. Maar je kan voedingen kopen waarbij jezelf de connectoren appart kan aansluiten. Je kan dus voor alle verschillende hardware verschillende connectoren kopen. Als je later nog hardware vervangt kan je hier je connectoren op aanpassen :)

Ik heb zelf ook zo'n voeding het voordeel hiervan is dat je niet een heel zooi losse kabels in je kast hebt. Ziet er veel netter uit.

[ Voor 10% gewijzigd door JoostMartijn op 22-08-2007 02:58 ]

Windsoft

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
JoostMartijn schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 02:56:
Ik weet zo geen merken van voedingen. Maar je kan voedingen kopen waarbij jezelf de connectoren appart kan aansluiten. Je kan dus voor alle verschillende hardware verschillende connectoren kopen. Als je later nog hardware vervangt kan je hier je connectoren op aanpassen :)

Ik heb zelf ook zo'n voeding het voordeel hiervan is dat je niet een heel zooi losse kabels in je kast hebt. Ziet er veel netter uit.
Zalman, Enermax, Corsair en Seasonic zijn een paar kwalitatieve fabrikanten die dat soort voedingen leveren; 'modular power supplies' heten die dingen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door TimMer op 22-08-2007 03:09 ]

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
:9 pfff, vergeet tagan niet he

[ Voor 5% gewijzigd door Speeddragon op 22-08-2007 15:47 ]

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
We hadden het over kwalitatief. ;) :P

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 08:07
1 tip: Blijf alsjeblieft weg bij merken zoals Sweex!!!!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-02 23:20
flapstaart schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 07:32:
1 tip: Blijf alsjeblieft weg bij merken zoals Sweex!!!!
Lol agreed ;)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Welke voeding heb ik nodig? Deel 18 lijkt me de beste link als het om voedingen gaat.

ARME AOW’er

Pagina: 1