Toon posts:

Nieuwe processor en geheugen , welke? (help)

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om binnekort een nieuwe processor en staafjes aan te schaffen alleen ik weet niet welke het meest geschikt voor mijn moederbord zijn.

Mijn huidige opstelling:

Mobo: Asus P5N-E SLI
CPU: Intel pentium 4 519K Socket 775 (Ghz 3.06) @ 3.7GHZ (Asus mobo overclocking)
Geheugen: Buffalo 2x 1 GB DDR2-533
Video: XFX Geforce 8600GTS/730
Koeling CPU:Thermaltake Ruby Orb
Koeling VIDEO:Zalman VF700-Cu

De processor en geheugen die ik in gedachten heb zijn:

Intel Q6600
OCZ-2N800SR2GK PC6400 2x 1GB

Zouden jullie mij misschien opweg kunnen helpen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met de PMG FAQ door te lezen, daar staat een hoop basisinformatie in die je nu blijkbaar nog mist.

Aangaande processorkeuze: kijk op de Asus site naar de laatste versie van de BIOS voor je moederbord, en welke processoren deze ondersteund. Waarschijnlijk kun je de CoreDuo en Core2Duo processoren al niet eens meer aan, mijn Asus P5 mobo kon dat ook niet.

Aangaande geheugen: daar is de QVL lijst voor, daar kun je in zien welk geheugen er goed werkt met je mobo.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Hoi MvDia,

Allereerst welkom op GoT, helaas moet ik constateren dat jouw topic nog niet helemaal voldoet aan de eisen die we eraan stellen. Er wordt hier op GoT verwacht dat je eerst zelf wat onderzoek doet voordat je hier je vraag post, dit moet ook blijken uit jouw topic start.

Zo mis ik hier een heleboel cruciale informatie, wat wil je met je pc gaan doen, wat is je budget, waarom die processor en dat geheugen ? Heb je zelf al gezocht met de searcht/google naar test resultaten en waarom denk je dat die wel/niet goed zijn, etc...

Dit topic gaat dus op slot omdat er nogal wat mis mee is :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Dit topic is gesloten.