Goede mp3+cue player.

Pagina: 1
Acties:
  • 584 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-02 13:09
Bestaat er geen mp3+cue player voor osx :/

Ik heb coq, itunes, vlc, songbird geprobeert maar geen eentje kan een cue inladen zoals foobar dit doet.

Of er moet een magische tool zijn die in een keer 1 mega big ass folder met albums die bestaan uit mp3+cue om tezetten naar losse mp3tjes.

Ik heb al mijn cd's van vroeger tot nu omgezet naar digitaal en met foobar kon ik alles heerlijk afspelen, maar nu :/...

iemand een idee, want ik loop al paar dagen te zoeken. Het mag ook een plugin zijn voor coq of itunes, maar het moet wel goed werken.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Wat heb je al gevonden en waarom voldoet dat niet?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• XtremeDesign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:37
Volgens mij is er voor Mac OS geen fijne mp3 speler. Ik heb er al heel wat geprobeerd de afgelopen maanden maar persoonlijk vind ik er niet een zo fijn als winamp.

Tot nu toe het enigste minpuntje van mijn MacBook, dat ik nog geen fijne mp3 speler erop heb.

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:25
Zelf loop ik al een tijdje met een gelijksoortige vraag.

Even een kleine rant:
(Als Apple gebruiker heb ik gemerkt dat het niet gepast is om je ongenoegen uit te spreken over iTunes.
Dat is vloeken in de kerk...Ik wil geen library, geen iTunes store, podcasts, movies en andere bloat door rmijn strot gedrukt krijgen omdat het de Apple standaard is. Over smaak valt niet te twisten maar iTunes valt bij mij niet in de smaak.)

Ik sluit me aan bij XtremeDesign en ben ook op zoek naar een fijne MP3 speler a la WinAmp die voor bijvoorbeeld lange mixes .cue bestanden support, er beetje slick uitziet en geluid kan uitsturen naar mijn Airport express.

Cog player die je noemt (zie versiontracker.com) is eigenlijk het beste wat ik tot nu toe tegen ben gekomen maar helaas verre van de heilige graal.

Niet om je topic te kapen maar wat gebruiken andere non-iTunes OSX MP3 luisteraars?

[ Voor 5% gewijzigd door Kokkers op 21-08-2007 23:54 . Reden: rant ]

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
Misschien dat MusicIP Mixer het proberen waard is? Zelf nog niet geprobeerd aangezien ik het nog kan uithouden met iTunes. Maar mocht iemand al wat ervaring hebben met dit programma, dan ben ik daar erg benieuwd naar.

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Verwijderd

Kokkers schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:52:
Zelf loop ik al een tijdje met een gelijksoortige vraag.

Even een kleine rant:
(Als Apple gebruiker heb ik gemerkt dat het niet gepast is om je ongenoegen uit te spreken over iTunes.
Dat is vloeken in de kerk...Ik wil geen library, geen iTunes store, podcasts, movies en andere bloat door rmijn strot gedrukt krijgen omdat het de Apple standaard is. Over smaak valt niet te twisten maar iTunes valt bij mij niet in de smaak.)
library(als je het bestandensysteem dat iTunes standaard zelf regelt bedoelt en niet de libraryfile), iTunes store, podcasts, movies,.. kunnen allemaal uitgezet worden.
Het is natuurlijk wel zo, dat dit standaard allemaal aanstaat.
/offtopic

• XtremeDesign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:37
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 00:11:
[...]

library(als je het bestandensysteem dat iTunes standaard zelf regelt bedoelt en niet de libraryfile), iTunes store, podcasts, movies,.. kunnen allemaal uitgezet worden.
Het is natuurlijk wel zo, dat dit standaard allemaal aanstaat.
/offtopic
Mee eens, maar iTunes blijft een vrij zware applicatie voor wat simpel mp3 afspelen, ook als je alle bovengenoemde opties uitschakelt.

Ikzelf gebruik op dit moment VLC player, omdat hier een equalizer in zit, iets wat ik altijd gebruik in winamp.

Verder ga ik Coq eens proberen, maar verwacht er niet veel van, ik heb al zoveel mp3 spelers voor Mac geprobeerd, maar niet een naar tevredenheid.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:01

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

• rhodium
Maar dat is niet het antwoord op mijn vraag.

Ik heb nu speciaal een windows bak thuis staan aan mijn speakerset... via remotedesktop bestuur ik foobar... beetje omslachtig :/

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-02 16:10
je zou, als alternatief op je huidige omslachtige setup, kunnen overwegen om in Parallels of Fusion een XPe-installatie te draaien met weinig toegewezen ram, zodat je er nauwelijks last van hebt.

Niet dat het een prachtige oplossing is, maar t werkt :)

Ik zit al veel te lang met precies tzelfde probleem, begin steeds harder te denken dat t er nooit van gaat komen :(

• rhodium
lackaday schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 23:45:
je zou, als alternatief op je huidige omslachtige setup, kunnen overwegen om in Parallels of Fusion een XPe-installatie te draaien met weinig toegewezen ram, zodat je er nauwelijks last van hebt.

Niet dat het een prachtige oplossing is, maar t werkt :)

Ik zit al veel te lang met precies tzelfde probleem, begin steeds harder te denken dat t er nooit van gaat komen :(
Met een soort van Wine voor osx kan het ook :)

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-02 16:10
true. gisteren na die post zelf nog wat aan t kutten geweest, draait prima met CrossOver. Gebruikt met Foobar draaiende iets over 20 MB ram, dus wel te doen.

maar toch wil ik een echte oplossing :)

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-02 19:28
Ik ben ook al tijden op zoek naar een dergelijk programma. Helaas gaat foobar niet geport worden naar Mac OS X.
De maker van Cog heeft voor versie 0.07 (double-O seven :+ ) .cue file support op zijn todo-list staan. Ik kan niet wachten!
This has been requested a lot.
Also, I don't use cue sheets so I'm a bit ignorant on the topic. With other audio players, would you open the cue sheet, and the player then loads the audio file? Or do you open the file and the player looks for the cue sheet?
I think this should be a 0.07 feature.

[ Voor 66% gewijzigd door awenger op 24-08-2007 12:05 ]

Verwijderd

XtremeDesign schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 00:22:
[...]

Mee eens, maar iTunes blijft een vrij zware applicatie voor wat simpel mp3 afspelen, ook als je alle bovengenoemde opties uitschakelt.

Ikzelf gebruik op dit moment VLC player, omdat hier een equalizer in zit, iets wat ik altijd gebruik in winamp.

Verder ga ik Coq eens proberen, maar verwacht er niet veel van, ik heb al zoveel mp3 spelers voor Mac geprobeerd, maar niet een naar tevredenheid.

Overigens heeft Itunes ook een equalizer. (option + command + 2)

• ROkkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 18:03
Misschien overbodig maar je kan ook Cue Splitter gebruiken om mp3tjes te maken van je grote files. Dan heb je geen cue speler meer nodig.

• rhodium
MrOrange schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:02:
Misschien overbodig maar je kan ook Cue Splitter gebruiken om mp3tjes te maken van je grote files. Dan heb je geen cue speler meer nodig.
Uhm... nee.. het zijn 198CD's waarvan sommige dubbel en zelfs uit 3 of meerdere bestaan. Tenzij jij me een zakjapaner kan geven die even paar dagen spendeert aan het splitten van de cd's vind ik het prima.

• ROkkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 18:03
Rddr schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:07:
[...]

Uhm... nee.. het zijn 198CD's waarvan sommige dubbel en zelfs uit 3 of meerdere bestaan. Tenzij jij me een zakjapaner kan geven die even paar dagen spendeert aan het splitten van de cd's vind ik het prima.
He das nou vervelend... ;)

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-02 19:28
Inmiddels is de developer van Cog zover dat er cue sheets geladen kunnen worden, en het werkt nog ook! Je moet wel de development build hebben. zie hier

• rhodium
awenger schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:28:
Inmiddels is de developer van Cog zover dat er cue sheets geladen kunnen worden, en het werkt nog ook! Je moet wel de development build hebben. zie hier
Zit nog een nare bug in :) maar die heb ik al gemeld op hun forum.
Pagina: 1