[OS X] Simpele MP3 speler*

Pagina: 1
Acties:
  • 673 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-01 19:07

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
offtopic:
Deze vraag komt in een appart topic vanwege dit: Het (grote) "Ik zoek een programma" topic ;)

Ik zoek dus een MP3 speler zoals Foobar2000. Er zijn als 2 spelers dit ik heb geprobeerd en dat zijn Cog en Play. Cog heeft een rampzalige shuffle functionaliteit en speelt alleen maar de eerste 50 tracks van mijn playlist. En Play wil niet eens opstarten. Ook heb ik wat ge-Googled en gezocht op MacUpdate, Versiontracker en SourceForge maar kon niet vinden wat ik zocht.

De enige functionaliteiten die ik zoek zijn Shuffle, Playlist, Global Hotkeys en misschien een Zoek functie

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Verwijderd

Bij de mediamarkt hebben ze de eerste iPod Shuffle in de aanbieding (dus niet het nieuwe model). Simpel en goedkoop.

/edit: Lol, nog niet helemaal wakker :z

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2007 12:07 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:26
Eh Cowboy_Bebop, misschien ietwat beter lezen, hij zoekt een OS X based mp3 player zoals Foobar...

|>

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Volgens mij gaat het hier om software?

edit: te laat, dat zat er wel in :P

[ Voor 33% gewijzigd door SqnLdr op 19-08-2007 12:02 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik heb de topic titel aangepast van "Ik zoek een simpele MP3 player" naar "[OS X] Simpele MP3 speler", om verwarring te voorkomen :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:32
VLC ondersteunt geloof ik alles wat je wilt behalve het zoeken.
Verder is misschien Audion wat maar daar heb ik geen ervaring mee.

Verder kun je misschien hier nog wat vinden:
http://forums.macrumors.c...5151&highlight=mp3+player

• zAo
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Probeer Cog eens.

• GuntherS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-02 20:54
Die heeft hij al getest :)
Misschien zoiets als Mozilla Songbird?

• simon
Songbird is eigenlijk net iTunes, maar dan buggier..

|>

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Thanks voor de reply's.
Het probleem van Cog is dat de shuffle echt niet werkt, hij speelt alleen de eerste 50 tracks ofzo van mijn playlist, en ja die shuffle hij enigsinds maar de andere duizenden MP3's speelt hij niet af.

Zal de apps eens proberen die jullie aanraden :)

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Ik weet precies wat de TS bedoelt, zit met hetzelfde probleem ;) Ik gebruik nu Cog nog maar, bij gebrek aan iets beters. Voor albums gebruik ik iTunes, die alles netjes zelf indeelt. Maar daardoor is het eigenlijk onbruikbaar voor wat losse nummers of playlists, omdat je hele library dan weer vervuild wordt.

Mozilla Sunbird is grappig, maar inderdaad erg buggy, en veel te omslachtig om snel even wat mee te spelen. Ik zou toch ook zeggen dat er *ergens* wel zoiets als Foobar moet zijn voor OSX :)

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
* Luuk baalt nogsteeds dat er geen os-x versie van Winamp is :(

itunes is lomp en traag, de rest van de simpele players zijn meestal buggy as hell. jammer

Verwijderd

Serenity schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 14:31:
Ik weet precies wat de TS bedoelt, zit met hetzelfde probleem ;) Ik gebruik nu Cog nog maar, bij gebrek aan iets beters. Voor albums gebruik ik iTunes, die alles netjes zelf indeelt. Maar daardoor is het eigenlijk onbruikbaar voor wat losse nummers of playlists, omdat je hele library dan weer vervuild wordt.

Mozilla Sunbird is grappig, maar inderdaad erg buggy, en veel te omslachtig om snel even wat mee te spelen. Ik zou toch ook zeggen dat er *ergens* wel zoiets als Foobar moet zijn voor OSX :)
Je kan ook alle losse liedjes in een album zoals "Assorted Music" of "Other Songs" ofzo in kunnen delen en aan klikken dat het een compilation is. Dan zet hij al die losse liedjes gewoon onder 1 album. En je kan alsnog de artist name / song name behouden. Dat doe ik al jaren. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2007 17:29 ]

• GuntherS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-02 20:54
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 17:29:
[...]

Je kan ook alle losse liedjes in een album zoals "Assorted Music" of "Other Songs" ofzo in kunnen delen en aan klikken dat het een compilation is. Dan zet hij al die losse liedjes gewoon onder 1 album. En je kan alsnog de artist name / song name behouden. Dat doe ik al jaren. :)
Yep, deze manier pas ik ook toe. Werkt erg goed :)

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Bah niks kunnen vinden wat ik precies zoek. Tja dan moet ik maar genoegen nemen met iTunes. Het heeft wel alles wat ik wil en werkt ook met de remote zonder dat de iTunes focus heeft.

Verwijderd

G-PHREAK schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 15:37:
/me baalt nogsteeds dat er geen os-x versie van Winamp is :(

itunes is lomp en traag, de rest van de simpele players zijn meestal buggy as hell. jammer
Is dit geen winamp voor os x?

Versie 0.71 weliswaar, heb 'm niet uit kunnen proberen aangezien ik geen OS X draai.

Verwijderd

DrClearbottom schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 13:11:
VLC ondersteunt geloof ik alles wat je wilt behalve het zoeken.
Verder is misschien Audion wat maar daar heb ik geen ervaring mee.

Verder kun je misschien hier nog wat vinden:
http://forums.macrumors.c...5151&highlight=mp3+player
VLC ondersteund ook het zoeken binnen de playlist.

• Serenity
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 17:29:
[...]
Ik gebruik de functie van iTunes dat 'ie op basis van de mp3-tags alles zelf indeelt in mappen. Losse nummers, ongeacht in welke map ze staan, komen dus overal tussen m'n albums te staan. Elke keer dat ik dus een (nieuw) los nummer aanklik komt er weer meuk in de library. Voor zover ik weet is het in iTunes of het een, of het ander. Dus alles automatisch laten indelen én losse nummers in één groot album gooien kan niet.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:05

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 19:40:
[...]

Versie 0.71 weliswaar, heb 'm niet uit kunnen proberen aangezien ik geen OS X draai.
Aan de reply's te zien wel alleen voor het oude OS, niet voor OS X.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Anghell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-01 09:09
Ben ook nog steeds op zoek naar iets beters dan Cog.
Het is jammer dat ik totaal niet kan programmeren, anders zou ik een poging tot een WinAmp kloon doen

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 19:40:
[...]

die versie is 6 jaar oud, gemaakt voor os9, werkt helaas niet op osx, daarna zijn ze ermee gestopt

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:39
Serenity schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 19:57:
[...]

Ik gebruik de functie van iTunes dat 'ie op basis van de mp3-tags alles zelf indeelt in mappen. Losse nummers, ongeacht in welke map ze staan, komen dus overal tussen m'n albums te staan. Elke keer dat ik dus een (nieuw) los nummer aanklik komt er weer meuk in de library. Voor zover ik weet is het in iTunes of het een, of het ander. Dus alles automatisch laten indelen én losse nummers in één groot album gooien kan niet.
Als je gewoon Quicktime gebruikt om losse nummers af te spelen, dan wordt je bibiotheek in iTunes ook niet vervuilt. Dit is overigens de standaard instelling en pas bij de eerste keer opstarten van iTunes wordt je gevraagd of je dit wilt aanpassen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:16
Je zou via Fink XMMS kunnen binnenhengelen, dat is zeg maar Winamp voor Unices :).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• simon
XMMS is wel heel erg achterhaald..

|>

• Serenity
Hoedje schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 20:50:
[...]
Als je gewoon Quicktime gebruikt om losse nummers af te spelen, dan wordt je bibiotheek in iTunes ook niet vervuilt.
I know; daarom gebruik ik dus Cog, bij gebrek aan iets als Foobar.
Hoedje schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 20:50:
Dit is overigens de standaard instelling en pas bij de eerste keer opstarten van iTunes wordt je gevraagd of je dit wilt aanpassen.
Prima functie verder, alleen dus lastig met losse nummers.

Verwijderd

Ik denk persoonlijk dat COG wel een stap in de juiste richting is. Het is in ieder geval een simpele speler met alleen basisfunctionaliteit. De nieuwste versie lijkt ook ondersteuning te hebben voor de apple remote, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Is het niet een idee om contact op te nemen met de auteur van cog om de door jou gesignaleerde tekortkomingen eens te bespreken?

Ik gebruik zelf cog om gedownloade muziek eerst te screenen alvorens ik het in itunes importeer. Ik zou daarom ook graag mp3 tags willen kunnen bewerken vanuit cog, een functie die het programma op dit moment nog niet heeft.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:01

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Serenity schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 19:57:
[...]

Ik gebruik de functie van iTunes dat 'ie op basis van de mp3-tags alles zelf indeelt in mappen. Losse nummers, ongeacht in welke map ze staan, komen dus overal tussen m'n albums te staan.
Ik laat iTunes ook alles indelen.. én in heb al mijn losse nummers in 'verzamelalbum' getiteld 'los' staan. Op mijn HD staat netjes bij verzamelingen een map 'los' / in iTunes alles netjes bij elkaar... niks geen losse nummers tussen albums...

(Voor weergave in iTunes: bij opties vink 'groepeer verzamelingen bij bladeren' aan)

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:46

Nietzman

Woei!

FooBar werkt perfect onder crossover/Wine, maar of dat nou zo wenselijk is...

• Chris_eBK
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-01 20:54
Een (hele) simpele speler is Quicktime Player zelf. Het is niet echt een alternatief (geen playlisten, geen shuffle) maar het is wel ideaal om een nummer eerst even te proberen voordat het gelijk in iTunes geïmporteerd wordt, en neemt verder nauwelijks ruimte in op je scherm.

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Als je het VLC window aanpast heb je zo iets wat sprekend lijkt op en werkt als Winamp, anders is Audion idd een leuke speler, alleen wordt deze niet meer verder ontwikkeld (werkt wel perfect hoor!).

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:09
Is der ook een player wat mp3+cue als losse tracks afspeelt? Ik heb geen zin om mijn hele muziek collectie op uit mp3+cue bestaat te splitten.

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-02 16:10
Ik ben zelf inderdaad ook nog op zoek naar een speler die cue's afspeelt. Denk dat ik inderdaad maar eens via Fink ga proberen.

ik moet zeggen dat ik met Audion erg goede ervaringen heb:
- Je kunt een linked playlist maken (je maakt van een dir een playlist, incl subdirs die in de list expandable zijn, en Audion houdt zelf bij of je nieuwe muziek in die dir hebt gezet)
- hij werkt fijn en simpel
nadelen:
- in de standaardskin is de progress-bar erg kut om te bedienen
- ik heb er erg veel vastlopers mee gehad bij afspelen van netwerkbronnen.
- Ik vind Audion en al zijn skins erg lelijk. Vooral op mijn esthetisch o-zo-verantwoorde OSX is dat niet zo fijn :p

[ Voor 9% gewijzigd door lackaday op 23-08-2007 23:17 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

offtopic:
In de eerste instantie was Panic, de ontwikkelaars van Audion, benaderd door Apple om over "de toekomst van Audion" te praten. Panic was echter al in onderhandeling met AOL. De mensen van AOL hadden echter geen tijd om deel te nemen aan de meeting met Apple. Die ontmoeting heeft dus uiteindelijk nooit plaats gevonden. Hierna heeft Apple de rechten van Casady & Greene's Soundjam MP gekocht en dit programma is uiteindelijk iTunes geworden. Lees The True Story of Audion voor het complete verhaal.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Superlux
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-01-2025
Ik zit met dezelfde vraag. Onder Windows gebruikte ik XMPlay, een vederlichte player met fantastische geluidskwaliteit. Jammer genoeg heb ik nog geen Mac-alternatief gevonden. Play en Cog vind ik nog niet optimaal, Songbird lijkt een iTunes-kopie. Bizar dat het een gat in de markt blijft.

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:27
Superlux schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 00:42:
Ik zit met dezelfde vraag. Onder Windows gebruikte ik XMPlay, een vederlichte player met fantastische geluidskwaliteit. Jammer genoeg heb ik nog geen Mac-alternatief gevonden. Play en Cog vind ik nog niet optimaal, Songbird lijkt een iTunes-kopie. Bizar dat het een gat in de markt blijft.
Als je een echt lichte/simpele speler wilt kun je natuurlijk ook mp3blaster proberen :P

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik weet dat het al gezegt is, maar toch nog een keer: Cog. Cog wordt namelijk behoorlijk actief onwikkeld, en de maker leest ook regelmatig zijn forum, dus suggesties of bugs worden doorgaans snel verholpen.

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-02 09:13
http://wiki.xmms2.xmms.se/index.php/Download_XMMS2

Er schijnt een binarie voor XMMS2 te zijn, maar niet via de link die in dit artikel staat. Xmms2 is een project om een waardig opvolger voor XMMS voor linux te maken, misschien goed om in de gaten te houden :D

p.s. nooit werkende gekregen op mijn Ubuntu install, maar ik ben dan ook een linux noob!

Dit is volgens mij een port van xmms(1) --> http://xmms.darwinports.com/

[ Voor 9% gewijzigd door joint_me op 24-11-2007 14:57 . Reden: link xmms toegevoegd ]

Hello fellow humans

Verwijderd

Je kan audacious proberen, die zou moeten werken onder mac os x, maar er zijn geen packages zover ik weet dus je zou hem zelf moeten compilen.

http://audacious-media-player.org/index.php?title=Main_Page

Van alle forks etc, zit audacious het dichst bij xmms qua GUI (verder wel geheel vernieuwd qua core) en lijkt dus ook heel veel op winamp.
Pagina: 1