Allereerst de configuratie:
Moederboard: Asus M2N-MX
CPU: AMD 64 3600+ X2
Geheugen: 1GB DDR2 PC 6400
Standaard loopt mijn CPU op 1.90 GHz, met de settings 200 x 9.5. Na het veranderen van de FSB naar 265 zou hij moeten lopen op 2517.5 MHz. De BIOS post geeft dit ook aan en het systeem loopt stabiel. Echter, ik krijg bij CPU-Z het volgende scherm:

Volgens CPU-Z loopt de CPU dus veel langzamer.
En af en toe springt het scherm opeens naar de volgende settings, die meer in de buurt komen van de ingestelde waardes:

Maar 99% van de tijd staat de corespeed gewoon op 1326.00 MHz.
Later ontdekte ik ook nog dat Vista zelf ten aller tijden 1900 MHz aangeeft. Dit lijkt mij nog te verklaren, als Vista de computer spec's slechts ''scant'' tijdens de installatie van het OS.
Ik heb gezocht op GoT en Google, maar daar kwam ik ook niet verder mee.
Kan iemand anders dit probleem misschien verduidelijken?
Moederboard: Asus M2N-MX
CPU: AMD 64 3600+ X2
Geheugen: 1GB DDR2 PC 6400
Standaard loopt mijn CPU op 1.90 GHz, met de settings 200 x 9.5. Na het veranderen van de FSB naar 265 zou hij moeten lopen op 2517.5 MHz. De BIOS post geeft dit ook aan en het systeem loopt stabiel. Echter, ik krijg bij CPU-Z het volgende scherm:

Volgens CPU-Z loopt de CPU dus veel langzamer.
En af en toe springt het scherm opeens naar de volgende settings, die meer in de buurt komen van de ingestelde waardes:

Maar 99% van de tijd staat de corespeed gewoon op 1326.00 MHz.
Later ontdekte ik ook nog dat Vista zelf ten aller tijden 1900 MHz aangeeft. Dit lijkt mij nog te verklaren, als Vista de computer spec's slechts ''scant'' tijdens de installatie van het OS.
Ik heb gezocht op GoT en Google, maar daar kwam ik ook niet verder mee.
Kan iemand anders dit probleem misschien verduidelijken?
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz