Toon posts:

Notebook garantie+ongevallenschade 3jaar

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Acer laptop gekocht zo,n 2 jaar geleden bij Paradigit met een garantie + ongevallenschade 3jaar wat mij €150,00 koste.
Stel voor dat mijn laptop per ongeluk op de grond valt zodat hij veel schade krijgt , zou ik dan een hele nieuwe laptop vergoed krijgen ?
Ook ben ik wel nieuwsgierig wat deze garantie niet dekt ?
Hoe streng zullen ze zijn met die garantie ?
Iemand hier ervaring mee dan hoor ik dat graag .

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-01 08:51
Je brengt het, eerlijk gezegd, op een manier waarmee je de laptop van de tafel wil vegen en een nieuwe wil krijgen. Lijkt mij niet helemaal de bedoeling eerlijk gezegd.

Het beste kun je gewoon een aanvraag doen bij paradigit over wat deze garantie vergoed, en wat niet. Je hoeft er in ieder geval niet vanuit te gaan dat bij ongevallen door eigen schuld alles vergoed krijgt, meestal alleen wat het nog waard is op dat moment. Tenzij paradigit een hele goede verzekering aanbiedt, maar dan kun je er ook weer vanuit gaan dat er een eigen risico aan zit :)

Gewoon bellen/mailen sluit het beter uit, tenzij toevallig iemand hier een pdf'je heeft met de garantiebepalingen. Maar die laatste zou jij eigenlijk ook moeten hebben of moeten kunnen vinden :)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Die garantie gaat via Acer, Paradigit heeft er niets mee te maken ;)
Het staat in het boekje wat je erbij hebt gekregen, of anders Acer even bellen, die kunnen het je haarfijn uitleggen :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ws. repareren ze hem gewoon binnen de garantie. Of hij moet wel extreem kapot zijn (verbrand, met auto overheen gereden oid).

• appelkoek
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-01 15:50
Ik heb 3 weken terug mijn 2 jaar oude acer laptop laten vallen. Ik heb er ook 3 jaar garantie op gekocht. Nadat ik €100,- had betaald omdat het beeldscherm ook kapot was (stond ook in het garantie boekje vermeld) kreeg ik hem met 5 dagen weer gereparareerd terug.

I do what I like and I like what I do

Verwijderd

een vriend van mij heeft ook een acer laptop deze is 4 dage voor de garantievervalling(standaard 1 jaar) kapot gegaan.
vervolgins weggebracht etc. belle ze naar 5 dage op dat de videokaart kapot is en dat ze het niet repareren omdat er geen garantie opzit.
na 15 min heftige discusie aan de tellefoon had ik em erop gewezen dat de laptop binne het garantie termijn was ingeleverd en uiteindelijk tog gerapareerd is.
dat toont dus wel aan hoe laks ze zijn.
maar je kan op de acer site of het boekje zien wat de voorwaarden zijn.

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Bedoel je een aparte verzekering? Of Acer Advantage? Bij het laatste lijkt me van niet, de 1e kan, hangt vanaf wat jij afgesloten heb. Staat vast wel ergens op je contract ofzo?

Verwijderd

Een vriend van me kreeg een hele nieuwe omdat het model niet langer meer ondersteund werd, was een ander merk maar zelfde soort garantie.

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 07:21:
Een vriend van me kreeg een hele nieuwe omdat het model niet langer meer ondersteund werd, was een ander merk maar zelfde soort garantie.
Uhu, dit doen ze trouwens ook met printers, scanners, etc... Als je na 2 (of 3) jaar iets opstuurt (nuja opsturen, ze komen hem bij je thuis ophalen) krijg je vaak een "nieuwe". Meestal zijn dit wel herstelde toestellen van andere klanten, maar heel vaak krijg je wel een nieuwe model, omdat ze de oudere niet meer hebben.

Wat je eventueel kunt doen is iemand opzoeken die een zaak heeft oid, hem daar laten vallen, die persoon zal wel BA verzekerd zijn. Hij kan dan zeggen dat hij hem heeft laten vallen, waardoor dat zijn verzekering tussenkomt. Maar dan krijg je normaal gezien enkel de dagwaarde terug, en dat zal in jouw geval vrij weinig zijn. Maarja, dat is allemaal oplichterij .... :X

Verwijderd

-never mind-

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 08:10 ]

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
0X55AA schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 07:45:
[...]

(...)Wat je eventueel kunt doen is iemand opzoeken die een zaak heeft oid, hem daar laten vallen,(...)
Bah. Aanzetten tot criminaliteit mag hier toch niet?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:17:
Ik heb een Acer laptop gekocht zo,n 2 jaar geleden bij Paradigit met een garantie + ongevallenschade 3jaar wat mij €150,00 koste.
Stel voor dat mijn laptop per ongeluk op de grond valt zodat hij veel schade krijgt , zou ik dan een hele nieuwe laptop vergoed krijgen ?
Ook ben ik wel nieuwsgierig wat deze garantie niet dekt ?
Hoe streng zullen ze zijn met die garantie ?
Iemand hier ervaring mee dan hoor ik dat graag .
Heeft dit soms te maken met dit oudere topic van jou Scheuren Laptop Acer ?? ?

In dat eerdere topic schreef je
Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 23:05:
Ik heb 3 jaar garantie + accidental damage insurance op mijn Aspire 3002LMi.
Ik heb al een brief geschreven naar Acer serive Benelux dat ik niet van plan ben om steeds maar weer opnieuw de laptop op te sturen terwijl die scheurtjes toch steeds terugkeren.
Ik wacht nog even af en als die scheuren echt nog verder scheuren of het plastic laat dan los , ga ik bellen met Acer dat zij maar voor een beter oplossing komen zoals een nieuwere laptop van Acer die robuuster is zoniet eist ik mijn geld terug.
Bij Acer moeten ze toch door al die klachten met dat scheuren aan de behuizing een betere en steviger behuizing maken , maar de vraag is hoe lang gaat dat nog duren ook omdat het voor Acer weer een geldkwestie is en de Acer Laptop,s duurder gaan worden.
dus ik vraag me in de context van dit nieuwe topic af hoe bovenstaand is afgelopen.

Je bent je er hopelijk wel van bewust dat het moedwillig stukmaken van je laptop en deze schade claimen bij Acer verzekeringsfraude is?
0X55AA schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 07:45:
[...]
Wat je eventueel kunt doen is iemand opzoeken die een zaak heeft oid, hem daar laten vallen, die persoon zal wel BA verzekerd zijn. Hij kan dan zeggen dat hij hem heeft laten vallen, waardoor dat zijn verzekering tussenkomt. Maar dan krijg je normaal gezien enkel de dagwaarde terug, en dat zal in jouw geval vrij weinig zijn. Maarja, dat is allemaal oplichterij .... :X
Inderdaad net zoals aanzetten tot fraude niet normaal wordt geacht.

Wat doet dit topic trouwens in CSL? Garantieproblemen horen thuis in SG en dat is misschien maar beter ook omdat door de beslotenheid van SG Google en/of Acer het topic niet vinden kan en misschien is dat maar goed ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 22-08-2007 08:49 ]

ARME AOW’er

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:20

Thandor

SilverStreak

Dit heeft inderdaad niets in CSL te zoeken :o. Wees gewoon voorzichtig met het notebook en je voorkomt gezeik. Mocht je toch vragen hebben? Volgens mij heeft diegene waar jij de garantie hebt afgesloten een helpdesk :z (i.t.t. GoT).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.