Ik heb hier een pc met een enorme bottleneck. Een Athlon Sempron 3000+ processor en een 7800GS videokaart, agp dus. Ook zit er 512 MB RAM in.
Er mag niet te veel geld worden uitgegeven dus een nieuwe computer is geen optie. Wel een optie zou een upgrade zijn.
Dus wat ik nodig heb:
* Nieuw Moederbord met Socket 775 waarop liefst AGP én PCI-e op kan.
* Nieuwe processor
* Nieuw RAM geheugen.
Nu heb ik dit even snel uitgezocht:
Moederbord: ASRock 4CoreDual-SATA2 Bussnelheid van 1066 Mhz.
Processor: Intel E6600 (We kennen deze allemaal)
Geheugen: GEIL 2 GB DDR2-667 Kit (3-4-4-8 )
Ik zie dat de Intel E6750 sneller is, maar deze draait op een hogere bussnelheid dan het moederbord, dan lijkt het me beter de E6600 te nemen, aangezien deze ook meer dan voldoende is.
Het DDR2-667 geheugen is het snelste dat op het moederbord past.
Nu heb ik nog een vraag. Hoe zit het met de andere onderdelen in de pc? Dan bedoel ik onderdelen als de harde schijf en de voeding en dergelijke, moet ik hier nog ergens rekening mee houden?
En dan tot slot, is dit een waardige upgrade en is het de €350,- waard?
B.v.d
Interfico
Er mag niet te veel geld worden uitgegeven dus een nieuwe computer is geen optie. Wel een optie zou een upgrade zijn.
Dus wat ik nodig heb:
* Nieuw Moederbord met Socket 775 waarop liefst AGP én PCI-e op kan.
* Nieuwe processor
* Nieuw RAM geheugen.
Nu heb ik dit even snel uitgezocht:
Moederbord: ASRock 4CoreDual-SATA2 Bussnelheid van 1066 Mhz.
Processor: Intel E6600 (We kennen deze allemaal)
Geheugen: GEIL 2 GB DDR2-667 Kit (3-4-4-8 )
Ik zie dat de Intel E6750 sneller is, maar deze draait op een hogere bussnelheid dan het moederbord, dan lijkt het me beter de E6600 te nemen, aangezien deze ook meer dan voldoende is.
Het DDR2-667 geheugen is het snelste dat op het moederbord past.
Nu heb ik nog een vraag. Hoe zit het met de andere onderdelen in de pc? Dan bedoel ik onderdelen als de harde schijf en de voeding en dergelijke, moet ik hier nog ergens rekening mee houden?
En dan tot slot, is dit een waardige upgrade en is het de €350,- waard?
B.v.d
Interfico