Toon posts:

Videokaart upgrade?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Sinds die demo van bioshock uit is, denk ik sterk aan een upgrade voor mijn pc. Met name een extra videokaart (SLI). Eerst even mijn systeem dat ik nu heb:

Asus A8N-SLI SE
AMD Athlon 64 Processor 3800+
2048MB RAM
Club3D GeForce 7600 GS 256MB DDR2

Zou het (grafisch) merkbaar zijn als ik een 2e videokaart (dezelfde als die ik heb natuurlijk) aanschaf? Is het beter als ik ipv de kaart die ik nu heb, een hele andere koop? Zoja, welke dan, de "kracht" ervan moet ook niet wegvallen tegenover de rest van mijn systeem (Bijv. een 8800GTS zou niet handig zijn denk ik, omdat mn processor dan weer te traag is etc).

Zouden jullie mij kunnen helpen hiermee? :?

Groeten,
Dennis

ps.
Ik heb een medium bugdet
Ik wil het graag bij pc houden om te gamen, dus geen antwoorden als: koop een xbox ofzo, want daar hebben we het niet over :P (gewoon uit voorzorg)

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Tuurlijk zal je het merken, een CPU is minder belangrijk bij games dan een GPU. De vraag is of je het zelf het geld waard vind. Je kan het beste wat reviews lezen op internet (tomshardware heeft wel aardige roundups). Lees daarnaast de Faq vanhet subforum even door, staat vanalles in over de keus van videokaarten enzo.. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Aan een tweede 7600GT heb je vrij weinig tot niks, zeker niet met een spel als bioshock. Mijn mening is; geef iets meer geld uit voor een syteemupgrade waar je weer even meer vooruit kunt. Koop bijvoorbeeld de nieuwe AMD X2 processor in combinatie met een Ati 2900XT of een Nvidia GTS 640MB. Als je bioshock vloeiend wilt draaien met DX10 dan heb je dat ongeveer nodig, afhankelijk van je gebruikte schermresolutie kan het ook met iets minder.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-07 19:50

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Over de sli vraag kan ik je niks zinnigs vertellen maar ben zelf onlangs over gestapt naar de Ati X1950 XT

Het is dan wel een Directx 9 kaart maar hij komt heel goed uit de benchmarks.
Je zou er voorlopig dus wel mee uit de voeten kunnen tot Directx10 mainstream is.
Zelf heb ik ingeschat over een jaar of 2 over te stappen naar een directx10 kaart gezien de kaarten die nu comptaible zijn tegen die tijd dat directx10 mainstream is zelf ook weer verouderd zijn.

Prijskaartje van de X1950 XT ligt rond de 160 euro wat ik wel mee vind vallen.
Let wel goed op dat je de X1950 XT(1800mhz) hebt want de rest scoort ook niet zo heel goed.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
SLI zou ik niet aan beginnen.

Mijn tip: Verkoop je videokaart en koop een tweedehandse 7900 GT(X)/7950 GT, die draait deze game echt prima.
Zo;n kaart kost nu tweedehands zo'n 100-130E. Verkoop je kaart voor een 50-70E(marktplaats!) en je zal zien dat je een behoorlijke verbetering in games zal hebben!

Ik heb zelf niet lang geleden een tweedehandse 7950 GT op de kop getikt. Ben er uitermate tevreden over en Bioshock draait echt prima hier. DX10 moet je echt niet aan beginnen, dat is meer markteting dan performance en ik zou pas een dure kaart aanschaffen als DX10 mainstream wordt. Daarnaast weten we nog helemaal niet hoe die kaarten zich houden in DX10 games.

edit:
nieuw kost een 7950GT ook nog maar 159E dus ik denk dat je nog wel wat van die tweedehands prijzen kan afknabbelen

[ Voor 101% gewijzigd door Kurios op 21-08-2007 12:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties tot nu toe!
Ook nog maar even ter info: mijn scherm resolutie is 1680 bij 1050.
Ik weet niet of iemand hier de BioShock demo heeft gespeeld, en of diegene mij kan vertellen op welke instellingen hij hem heeft staan (ik zou graag even willen vergelijken, het liefst met een van de genoemde kaarten hierboven, dan weet ik wat ik ongeveer koop :P)

Mijn instellingen (de belangrijkste dingen):
resolutie: 1024x768 (dus niet bepaald de resolutie die bij mijn scherm hoort)
actor detail: medium
text. detail: high
vertical sync: on
distortion: on
De rest aan de linkerkant staat allemaal uit

edit:
even vergeten, maar zijn de videokaarten die jullie noemen allemaal geschikt voor mijn huidige systeem? Dus kan ik mijn mobo etc houden, mijn kaart dumpen, en dan gewoon een van de bovenstaanden kopen?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 12:51 ]

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
jahoor het zijn allemaal PCIe kaarten dus die kan je zo vervangen.

Ik heb net de demo gespeeld op 1300x ... (widescreen) met settings op high en dat liep prima.
Ik heb alleen een X2 4800+ CPU, maar volgens mij scheelt dat niet zoveel.

1680x1050 met alles vol aan zal je wel wat sterkers nodig hebben. Maarja dan moet je 300+ euro neerleggen voor een snellere GPU en dan is je CPU zeker een bottleneck.
Overstappen op een ander socket zou ik niet aanraden, omdat je dan ook DDR2 geheugen moet kopen.

kijk maar eens het verschil tussen je 7600GS en bijv een 7900 GT(X)/7950GT en een X1950XT
http://www23.tomshardware...=710&model2=717&chart=318

[ Voor 15% gewijzigd door Kurios op 21-08-2007 13:01 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-04 16:32

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

7900gs is ook een mooi kaartje, mischien moet je daar naar kijken (110 euro ofzo).
http://www.azerty.nl/prod...e-7900gs-xxx-version.html

Bij die toms hardware site zijn de drivers die ze gebruiken bij hun test systeem ook zwaar outdated. Hoe goed kan je die nog vertrouwen....?

Verwijderd

Topicstarter
Opzich ziet die 7950GT er wel goed uit. De 7900 GTX trekt mij ook wel (die is dan wel weer 50 euro duurder, is hij dat ook waard?). Ik zal nog ff met mn Pa overleggen (zodra hij thuis is :P). Maar stop niet met reageren, want meer ideeen zijn altijd welkom :D

Bedankt iedereen voor het snelle reageren!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Van een Tweaker verwachten wij dat hij zelf in staat is reviews en ervaringen op te zoeken en zelf een keuze te maken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.