Toon posts:

[XP] Harde Schijf wordt niet goed herkend*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wou graag windows xp professional op mijn pc installeren maar tijdens het installeren gaat er iets fout. Op het moment dat ik mijn schijf moet kiezen waarop het wil installeren staat er maar 1 schijf van 131 GB met 1 partitie. Ik heb 1 schijf van 320GB en die heb ik opgedeeld in twee partities, 1tje van 25 GB en 1 van 295 GB. Ik had windows xp home erop staan en die kan ik nu opeens ook niet meer opstarten. Windows blijft haken bij een zwart scherm met in de linker bovenhoek een wit knipperend streepje.
Weet iemand hoe dit komt en wat ik er aan kan doen?

Ik heb trouwens een Seagate Barracuda S-ATA 2 / 300

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2007 21:36 ]

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:26
Je installeerd waarschijnlijk Windows zonder SP1 of 2.
Deze ondersteunen maar tot 13228GB...

Neem een Xp versie met SP1 of SP2 erin gebakken.

FAQ KLIK

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Inderdaad :)
Daar hebben we mooie FAQs voor.

Tevens heb je bij je aanmelding kunnen lezen dat we hier graag een duidelijke, korte beschrijvende topictitel zien (met hier ook het OS erin verwerkt, zie de Windows Clients - Policy ).

Dat je een probleem hebt is al duidelijk, want anders had je hier geen topic geopend ;)

Titelfix dus :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ok sorry dat had ik niet helemaal door.
Maar sinds ik heb geprobeerd om windows te installeren kan ik ook niet meer de andere versie van windows opstarten. Komt dat ook omdat ik het heb geprobeerd met een oude versie of door een andere reden. Ik heb niks gedaan sinds de vorige keer opstarten. Opgestart en meteen weer afgesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een windows xp pro versie met SP2 maar nu geeft hij 1 gepartioneerd deel van 131GB aan en een ongepatrioneerd deel van 174GB aan. Hoe komt dit en ben ik nu al mijn data kwijt.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:55

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Waarschijnlijk heb je tijdens de installatie gisteren die partitie aangemaakt :?
Je data ben je dan inderdaad kwijt. (Hoewel je misschien nog iets uit Hoe krijg ik verloren gegane data terug? kan proberen)

[ Voor 57% gewijzigd door Mad Marty op 21-08-2007 14:49 ]

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister geen partitie aangemaakt of verwijderd. Ik wou mijn data niet kwijtraken
Kan zulk iets automatisch gebeuren? Maar ik ben nu dus wel zeker alles kwijt ofniet.

Om met zo'n programma mijn data terug te krijgen moet ik dan eerst opnieuw weer twee partities maken en windows installeren op 1 van die partities?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 14:53 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:55

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Wat snap je niet aan:
Enig voorwaarde is wel dat je niks naar de schijf schrijft, want dan bestaat de kans dat de verloren gewaande bestanden worden overschreven en dan valt er weinig te recoveren met de reguliere programmaatjes.
en
Wanneer jouw OS zodanig is gecrasht dat je niet meer in je OS kunt komen en je geen andere PC voorhanden hebt om de schijf te overzetten, dan zou je Knoppix kunnen proberen.
M.a.w. lees het stuk eerst eens goed en rustig door!

Rail Away!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:49:
Ik heb gister geen partitie aangemaakt of verwijderd. Ik wou mijn data niet kwijtraken
Kan zulk iets automatisch gebeuren? Maar ik ben nu dus wel zeker alles kwijt ofniet.

Om met zo'n programma mijn data terug te krijgen moet ik dan eerst opnieuw weer twee partities maken en windows installeren op 1 van die partities?
Waarschijnlijk heb je je MBR overschreven. Dit kun je proberen te herstellen door via de Windows XP{ setup CD te kiezen voor de recovery optie, of wellicht met het commando fixmbr via de prompt.
Pagina: 1