Er is een speciale camera instelling in het menu, voor foto's contactpersonen.Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 21:49:
[...]
Ik heb hier ook nog niks op gevonden. Ook nog niet eerder wat over gelezen op het xda forum. het valt mij ook op dat hij behoorlijk traag reageert wanneer je een gesprek beeindigd. Of op de knop talk drukt om een gesprek te beginnen.
Bij t touchflo menu heb je de quickdial plaatjes. Maar op welke resolutie moeten deze. Ik heb 72px bij 72px gekozen en opgeslagen als jpeg. Alleen de kwaliteit is belabberd. Hoort dit zo? Of hoe hebben jullie dit voor elkaar gekregen? Andere resolutie en png gebruikt?
Ik heb hem ook via GSMWEB (met t-mobile), behalve dat het de NL versie is.. zit het ook vol met t-mobile meuk. Maar er valt een ROM eroverheen te zetten, in dit (en de vorige) topic staan genoeg links daarvoor en daarbij staat meestal ook de uitleg hoe het precies in z'n werk gaat. Dus je zou er zo een Windows Mobile 6 UK op kunnen zettenThe Conman schreef op maandag 10 september 2007 @ 16:44:
Ik heb hier op GoT (onder de HTC Touch topic) gezocht en op google maar kon geen informatie vinden (of ik search verkeerd).
Binnenkort krijg ik mijn HTC Touch binnen via de webwinkel GSMWEB.NL
Heeft iemand het toevallig ook via de webwinkel?
Op de site staat er niet bij of het de NL of UK versie is.
Op sommige andere sites staat het er wel bij maar die zijn wat duurder.
Ik wil wel graag de UK versie van Windows Mobile 6.0 Professional.
Had ook gebeld met gsmweb en degene die ik aan de lijn had kon me niet precies vertellen of het gaat om de NL of UK versie. "Windows Mobile 6.0 Professional staat er op, dat klinkt Engels, maar durf ik niet met zekerheid te zeggen." LOL
Dus.... weet iemand of de HTC Touch die geleverd wordt door GSMWEB.NL de Engelse of Nederlandse versie van WM6 bevat?
Als er toch de NL versie op staat. Kan ik een Engelse versie installeren van WM6 (die je bv ergens vandaan plukt zoals dingesnova (effe geen illegale shit in bericht zetten)) of moet het persé de HTC Touch versie zijn van WM6? Over dit heb ik ook niks kunnen vinden op GoT en google. Wel heb ik gelezen dat mensen juist van de UK versie naar NL zijn gegaan. Hoe?
No animals were harmed in the making of this comment.
Rishi's rom: (bigstorage + 4mb pagepool)Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 18:10:
Hey,
Ik heb momenteel de Seksona.X3.WWE ROM geflashed, maar hier staan toch nog wat programma's onder die ik niet nodig heb of zijn bijgevoegd. Kan je misschien geen rechtstreekse links plaatsen, ik vind het niet op bijgevoegde side (moet vanaf vandaag ne bril dragen, misschien daarom overzie ik het![]()
[...]
http://rapidshare.com/fil...shi5_NoWinUpdate.zip.html
quote van rishi:
Wat ook aan te raden is de laatste GSM-radio versie.Storage :
Total : 62.38 MB
Program :
Total : 51.92 MB
This is what I have removed from the original ROM :
1. Acrobat Reader
2. Power Point ( will replace it with a compressed version in future releases)
3. Windows live
4. Streaming Media
5. HTC Home plugin
6. Windows Update (Does not make sense in case of a custom ROM)
7. All ringtone files ( except for the default Windows ringtone).
8. All unnecessary picture files
9. The mp4 video.
Known issues :
1. Registry needs to be optimized by removing entries for removed applications.
2. Office Folder Icon in Programs Menu is Missing.
Uiteraard wel je Touch USPL geflashed hebben ;-)
12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen
Ik vroeg me af of er hier ook iemand is die succesvol zijn touch aan zijn Apple heeft gehangen. Ik zit al even te zoeken, maar het enige dat Google me opleverd is vergelijkingen tussen de iPhone en de Touch.
Concreet komen mijn vragen hier op neer:
Hoe gaat de communicatie tussen OSx en de Touch? Gebruik je hiervoor Missing Sync of een ander programmaatje?
En is het mogelijk alle aanpassingen die hier in dit topic worden besproken door te voeren?
edit: typo
Hoe gaat de communicatie tussen OSx en de Touch? Gebruik je hiervoor Missing Sync of een ander programmaatje?
En is het mogelijk alle aanpassingen die hier in dit topic worden besproken door te voeren?
[ Voor 3% gewijzigd door deKniP op 11-09-2007 06:25 ]
wat dacht je van het standby knopje indrukken tijdens je gesprekBollieBolstra schreef op maandag 10 september 2007 @ 21:37:
Heb sinds kort de HTC Touch, super praktische telefoon. Een ding is mij echter niet gelukt in te stellen, dat is dat het tocuhscreen uit staat terwijl je belt. Want nu komt het nog voor dat terwijl ik de telefoon aan mijn oor heb er allerlei programmas gestart worden.
Ik kan me haast niet voorstellen dat het niet mogelijk is.. maar kon in het boekje er niks over vinden..
Verwijderd
Met Missing Sync kun je inderdaad syncen en bestanden overzetten.deKniP schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 03:58:
Ik vroeg me af of er hier ook iemand is die succesvol zijn touch aan zijn Apple heeft gehangen. Ik zit al even te zoeken, maar het enige dat Google me opleverd is vergelijkingen tussen de iPhone en de Touch.
.EXE progjes kun je helaas niet installeren dan (natuurlijk wel middels bootcamp/parallels/VMware)
Zelf ben ik Mac&PC gebruiker en neem voor de Touch toch mij windows laptop voor instal & syncen.
@ Bolliebolstra:
ik gebruik ook altijd even standby knopje
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 10:00 ]
Waarvoor? Direct NA het bellen?Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 09:59:
@ Bolliebolstra:
ik gebruik ook altijd even standby knopje
wanneer mijn wekker afgaat kan ik kiezen om deze te negeren en dan in te stellen om deze later nog een keer kan af laten gaan. maar in het rijtje staat 1, 5, 10, 15, 15, 30, 60 minuten of iets in die trend.. heeft iemand dit ook dat er 2x 15 tussen staat?
even nog iets over TomTom voor de liefhebbers:
Dat is niet helemaal waar! Om de zoveel tijd vind het geen kaarten meer en moet je de telefoon hardresetten. Dus backup je telefoon heel vaak indien je TomTom gebruikt, en maak een backup aan meteen na de installatie van TomTom.
[ Voor 6% gewijzigd door Ulas op 11-09-2007 12:23 ]
Bij mij geeft TT geen problemen en ik ben het probleem ook nergens eerder tegengekomen. Ik geloof niet dat het een algemene klacht is?Ulas schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:23:
[...]
Dat is niet helemaal waar! Om de zoveel tijd vind het geen kaarten meer en moet je de telefoon hardresetten. Dus backup je telefoon heel vaak indien je TomTom gebruikt, en maak een backup aan meteen na de installatie van TomTom.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Jahwel op Fok ben ik nog meer mensen tegen gekomen. He lang gebruik je TomTom AL? Ik heb het laatst 3 weken kunnen gebruiken voordat het weer gebeurde. Ik gebruik de volgende setting:SnoeiKoei schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:25:
[...]
Bij mij geeft TT geen problemen en ik ben het probleem ook nergens eerder tegengekomen. Ik geloof niet dat het een algemene klacht is?
- TomTom Navigator 6 (legaal en geactiveerd enzo, dus geen probleem door een crack ofzo)
- West-europa op een sd-kaart van 1 gb
- Heb nog een sd-kaart met muziek, progjes enzo.
Het probleem ontstaat zodra ik heel lang de sd-kaart met muziek gebruik. Als ik de kaart daarna omzet en ik start tomtom, vindie niks. In de verkenner vind ik wel de kaart op de sd nog steeds. Er wordt niks van de sd-kaart gewist. Hoe kan dat?
Ik heb tomtom opnieuw geinstalleerd, de kaart opnieuw geinstalleerd, een andere kaart geprobeerd, werkte nog niet. Na een harde reset werkte het weer. Vorige week weer niet, gisteren weer een harde reset gegeven.
Kan het zijn dat de camera de mappenstructuur van de landkaarten aanpast zodra je een foto maakt ofzo?
[ Voor 4% gewijzigd door Ulas op 11-09-2007 13:02 ]
Verwijderd
ik heb het ook gehad:sUlas schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:02:
[...]
Jahwel op Fok ben ik nog meer mensen tegen gekomen. He lang gebruik je TomTom AL? Ik heb het laatst 3 weken kunnen gebruiken voordat het weer gebeurde. Ik gebruik de volgende setting:
- TomTom Navigator 6 (legaal en geactiveerd enzo, dus geen probleem door een crack ofzo)
Het probleem ontstaat zodra ik heel lang de sd-kaart met muziek gebruik. Als ik de kaart daarna omzet en ik start tomtom, vindie niks. In de verkenner vind ik wel de kaart op de sd nog steeds. Er wordt niks van de sd-kaart gewist. Hoe kan dat?
Ik heb tomtom opnieuw geinstalleerd, de kaart opnieuw geinstalleerd, een andere kaart geprobeerd, werkte nog niet. Na een harde reset werkte het weer. Vorige week weer niet, gisteren weer een harde reset gegeven.
Kan het zijn dat de camera de mappenstructuur van de landkaarten aanpast zodra je een foto maakt ofzo?
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 14:48:
[...]
ik heb het ook gehad:![]()
ik "koop" route 66 wel even hopelijk werkt dat goed..
Hmmm ik gebruik TT idd nog niet zolang... Zorgelijk. Treedt het probleem alleen op als je de kaarten op een SD-kaart hebt staan die niet altijd in het apparaat zit? Ik zit er toch over te denken om een SD-kaart van 4GB te kopen en die dan permanent te gebruiken, met TT en kaarten erop. Misschien dat het probleem dan niet optreedt. Ik heb sinds het installeren van TT de SD-kaart waarop TT+kaarten staan niet uit mn touch gehad.Ulas schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:02:
[...]
Jahwel op Fok ben ik nog meer mensen tegen gekomen. He lang gebruik je TomTom AL? Ik heb het laatst 3 weken kunnen gebruiken voordat het weer gebeurde. Ik gebruik de volgende setting:
Vanavond maar wel ff een backup maken voor de zekerheid...
Verwijderd
ja die had ik al gevonden, maar ik ga niet van iedereen een foto maken nu. Ik heb al foto's op de computer die ik wil gebruiken. Die camera is veel te slecht om een fatsoenlijke foto mee te maken.erreen schreef op maandag 10 september 2007 @ 21:57:
[...]
Er is een speciale camera instelling in het menu, voor foto's contactpersonen.
Heeft iemand anders wel via de computer de foto's scherp gekregen voor het quickdial menu?
Hallo,
ff een vraagje:
ik heb de 6-tab plugin erop staan, werkte tot vandaag perfect.
Maar plots werkt de launcher voor de backlight niet meer..
Weet toevallig iemand wat het path is voor backlight.
Als ik in de registery kijk is dit path verdwenen.
alvast bedankt, Ties
ff een vraagje:
alvast bedankt, Ties
Verwijderd
Ik heb ook 6 tab plugin en na dit te lezen van jou probeerde ik in de launcher de backlight instellingen, maar bij mij reageerd hij er ook niet op. Registery dingen veranderen ben ik niet bekend mee. Dan maar een nieuwe rom installeren. Ik zag een hele mooie online staan nu:tiesvts schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:42:
Hallo,
ff een vraagje:
alvast bedankt, Ties
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=329039
Eyecandy is leuk, maar de CPU van de Touch is het nou niet helemaal en al die extra dingen in een rom raad ik niet 1 2 3 aanVerwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:48:
[...]
Ik heb ook 6 tab plugin en na dit te lezen van jou probeerde ik in de launcher de backlight instellingen, maar bij mij reageerd hij er ook niet op. Registery dingen veranderen ben ik niet bekend mee. Dan maar een nieuwe rom installeren. Ik zag een hele mooie online staan nu:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=329039
Verwijderd
Bedankt, ga ik sffs flashen. Eigenlijk wel te cool dat flashen. Ik heb tot nu toe bijna al mijn PDA's en smartphones (en ik heb er nogal wa gehad) geflashed. Is echt verslavend om zo te tweaken..
Silent Hunter schreef op maandag 10 september 2007 @ 23:38:
[...]
Rishi's rom: (bigstorage + 4mb pagepool)
http://rapidshare.com/fil...shi5_NoWinUpdate.zip.html
quote van rishi:
[...]
Wat ook aan te raden is de laatste GSM-radio versie.
Uiteraard wel je Touch USPL geflashed hebben ;-)
Heel misschien weet iemand een antwoord op de vraag of je de cache-locatie van Google Maps Mobile kunt veranderen?
Verwijderd
Drie vragen voor de experts in dit forum:
Is het zinvol en veilig om je radio te updaten? Ik heb nu versie 02.91.90
Is het zeker dat er iets mee opschiet qua bereik en batterij duur?
Is het mogelijk te internetten op de touch via de usb kabel (ik bedoel niet de touch als modem gebruiken)?
Alvast bedankt
Sjak
Is het zinvol en veilig om je radio te updaten? Ik heb nu versie 02.91.90
Is het zeker dat er iets mee opschiet qua bereik en batterij duur?
Is het mogelijk te internetten op de touch via de usb kabel (ik bedoel niet de touch als modem gebruiken)?
Alvast bedankt
Sjak
Hoe zie je je versienummer van je radio ROM?
Even kijken hoe ik dit kan brengen zonder dat het als spam overkomt 
Lijkt het jullie wat dat er op een nederlandse site een topic is waarin alle Touch roms verzameld zijn en waar je ze ook kunt downloaden, na registratie overigens, en natuurlijk kunt bespreken etc? We willen graag weten of er animo voor is.
Lijkt het jullie wat dat er op een nederlandse site een topic is waarin alle Touch roms verzameld zijn en waar je ze ook kunt downloaden, na registratie overigens, en natuurlijk kunt bespreken etc? We willen graag weten of er animo voor is.
Verwijderd
Nee joh! Bah! Touch moet blijven zoals die uit de fabriek komt!DaannO schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:22:
Als er ook leuke software dingen komen te staan naast roms dan kom ik wel kjken
Haha die zijn er al zat, ongeveer 80 handige tools of zelfs meer. En we breiden het nog elke dag uitVerwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:38:
[...]
Nee joh! Bah! Touch moet blijven zoals die uit de fabriek komt!![]()
Als er ook leuke software dingen komen te staan naast roms dan kom ik wel kjken
Lees sig enz

[ Voor 4% gewijzigd door DaannO op 11-09-2007 20:40 ]
Verwijderd
Arrgghh, vandaag ook de HTC opgehaald. Mooie pda, maar wel veel headaches;)
- Eerst deed de WIFI het prima, nu ineens niet meer. Na harde reset ook niet meer, zelfde - juiste - instellingen. Tenminste, hij heeft gewoon een prima connectie met mijn draadloze netwerk, maar ik krijg geen dataverkeer op gang meer.
- TomTom vindt de mappen niet, die gewoon op de sd kaart staan zoals bij mijn oude PDA.
Verder loop ik natuurlijk nog te klooien omdat het een nieuw apparaat is, maar zo gaat het weken duren hahah.
Iemand nog tips mbt die wifi? en tomtom?
- Eerst deed de WIFI het prima, nu ineens niet meer. Na harde reset ook niet meer, zelfde - juiste - instellingen. Tenminste, hij heeft gewoon een prima connectie met mijn draadloze netwerk, maar ik krijg geen dataverkeer op gang meer.
- TomTom vindt de mappen niet, die gewoon op de sd kaart staan zoals bij mijn oude PDA.
Verder loop ik natuurlijk nog te klooien omdat het een nieuw apparaat is, maar zo gaat het weken duren hahah.
Ik zit net bij instellingen - programma's in opslaggeheugen te kijken,
en daar staat o.a. Microsoft NET Compact Framework in?
Ik kan dit programma niet 1-2-3 thuisbrengen wat het is/doet.
Iemamd die het weet?
Iemamd die het weet?
Sommige progs hebben dat nodig om te draaien, het staat ook op je XP thuis pc.erreen schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:24:
Ik zit net bij instellingen - programma's in opslaggeheugen te kijken,
Iemamd die het weet?
OkeDaannO schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:29:
[...]
Sommige progs hebben dat nodig om te draaien, het staat ook op je XP thuis pc.

Verwijderd
Dat is een goedeDaannO schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 18:04:
[...]
Eyecandy is leuk, maar de CPU van de Touch is het nou niet helemaal en al die extra dingen in een rom raad ik niet 1 2 3 aan
Daarvan wordt de rom dus alleen maar groter natuurlijk en dus minder ruimte over om andere dingen erop te gooien.Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 22:48:
[...]
Dat is een goedeDie programma's staan echt niet constant geladen hoor. Vertragen 0,0 je systeem. Programma's in de rom is juist heel voordelig omdat het geen storage ruimte in beslag neemt.
Verwijderd
Oke... de basis... een rom geheugen is read only memory. Je systeem reserveert een bepaald gedeelte geheugen hiervoor. Dit kan je dus niet overschrijven zonder te flashen.DaannO schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 22:50:
[...]
Daarvan wordt de rom dus alleen maar groter natuurlijk en dus minder ruimte over om andere dingen erop te gooien.
Je hebt dus op je touch:
- een stuk rom geheugen (zo'n 60 mb)
- storage geheugen (55 mb)
Alles wat je dus in de rom kwijt kan neemt geen storage in. Bijvoorbeeld de HTC home zit standaard in je rom.... installeer je de 6 tab er overheen dan heb je dus 2 versies van bijvoorbeeld htchome.dll (eentje in de rom en eentje in storage).
Touche, maar dan kan je weer die mod niet toepassen van je pagepoolVerwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 22:54:
[...]
Oke... de basis... een rom geheugen is read only memory. Je systeem reserveert een bepaald gedeelte geheugen hiervoor. Dit kan je dus niet overschrijven zonder te flashen.
Je hebt dus op je touch:
- een stuk rom geheugen (zo'n 60 mb)
- storage geheugen (55 mb)
Alles wat je dus in de rom kwijt kan neemt geen storage in. Bijvoorbeeld de HTC home zit standaard in je rom.... installeer je de 6 tab er overheen dan heb je dus 2 versies van bijvoorbeeld htchome.dll (eentje in de rom en eentje in storage).
Verwijderd
Die kan je nog toepassen, want dat is afhankelijk van de nb file die gebruikt wordt (zeg maar de template). Maar je hebt gelijk.... er kunnen in de toekomst nieuwe roms komen waarin de offset inderdaad anders in is. Dan zou het tooltje niet meer werken. Tot nu toe is dit gelukkig nog niet het geval.DaannO schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 23:13:
[...]
Touche, maar dan kan je weer die mod niet toepassen van je pagepool
Verwijderd
Weet iemand hoe dat icoontje heet van TomTom op de hoofdpagina (today?).
Ik heb me rot gezocht, kan het helaas niet vinden:/
Ik heb me rot gezocht, kan het helaas niet vinden:/
Werkte tomtom eerst even wel? Het komt bij mij vaak voor dat TomTom na een tijdje de mappen niet vind. De enige oplossing daarvoor is een harde reset helaasVerwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:17:
Arrgghh, vandaag ook de HTC opgehaald. Mooie pda, maar wel veel headaches;)
Verwijderd
Dag,
hebben er meer mensen last van dat het beeld iets trilt wanneer je de touch overklokt?
hebben er meer mensen last van dat het beeld iets trilt wanneer je de touch overklokt?
Verwijderd
Ik heb al een boel doorzocht, maar het antwoord niet kunnen vinden...
Hoe zorg ik er voor dat het alarm 's ochtends toch afgaat, als ik de telefoon op stil heb staan?
Hoe zorg ik er voor dat het alarm 's ochtends toch afgaat, als ik de telefoon op stil heb staan?
Verwijderd
Hi Touchers! Ik heb dit en het vorige draadje al een tijdje doorgelezen maar ik kan niet echt een oplossing vinden voor mijn probleem:
-Ik wil programma's echt alleen op mijn oplagkaart draaien. Maar als ik bijv. TT6 installeer dan plaatst WM6 toch bestanden op het interne geheugen. Als ik die bestanden verplaats naar de kaart dan is TT6 niet meer in mijn map Programma's te vinden en dus niet te selecteren in Today of het andere scherm (zeg de optie naast je Weather optie, snelkoppelingen ofzo?).
-Ook kan ik via Bluetooth (heb een Mac) niet al te grote bestanden verplaatsen omdat mijn telefoongeheugen dan snel vol zit. Ik moet het 1 voor 1 kopieren en dan eerst verplaatsen naar de kaart voordat ik een ander bestand kan "uitstralen". Kan het niet zo geregeld worden dat ALLE bestanden rechtstreeks naar de kaart gaan? Is dat met TotalCommander aan te passen?
Kan iemand mij een oplossing geven? Alvast bedankt en ik blijf draadje dit zeker volgen! Alle tips zijn super.
-Ik wil programma's echt alleen op mijn oplagkaart draaien. Maar als ik bijv. TT6 installeer dan plaatst WM6 toch bestanden op het interne geheugen. Als ik die bestanden verplaats naar de kaart dan is TT6 niet meer in mijn map Programma's te vinden en dus niet te selecteren in Today of het andere scherm (zeg de optie naast je Weather optie, snelkoppelingen ofzo?).
-Ook kan ik via Bluetooth (heb een Mac) niet al te grote bestanden verplaatsen omdat mijn telefoongeheugen dan snel vol zit. Ik moet het 1 voor 1 kopieren en dan eerst verplaatsen naar de kaart voordat ik een ander bestand kan "uitstralen". Kan het niet zo geregeld worden dat ALLE bestanden rechtstreeks naar de kaart gaan? Is dat met TotalCommander aan te passen?
Kan iemand mij een oplossing geven? Alvast bedankt en ik blijf draadje dit zeker volgen! Alle tips zijn super.
Verwijderd
Mijn TT problemen en WiFi (handmatig ipv dhcp ingevoerd) zijn opgelost. Kostte 2 dagen, maar het werkt nu;)
Nieuw probleem is dat de TT icoon niet bij Today staat (alhoewel ik dat niet erg vind) en dat ik dat T9 toetsenboord niet krijg, ondanks dat ik de links in de erste post heb gedownload en geinstalleerd.
Nieuw probleem is dat de TT icoon niet bij Today staat (alhoewel ik dat niet erg vind) en dat ik dat T9 toetsenboord niet krijg, ondanks dat ik de links in de erste post heb gedownload en geinstalleerd.
Verwijderd
Bij mij neemt TT6 maar een heel klein beetje ruimte in op het toestel (4,8MB)Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 13:54:-Ik wil programma's echt alleen op mijn oplagkaart draaien. Maar als ik bijv. TT6 installeer dan plaatst WM6 toch bestanden op het interne geheugen. Als ik die bestanden verplaats naar de kaart dan is TT6 niet meer in mijn map Programma's te vinden en dus niet te selecteren in Today of het andere scherm (zeg de derde optie naast je Weather optie).
en de rest staat bij mij op de kaart.
Volgens mij is dit niet aan te passen, de vraag is al zo vaak langs gekomenVerwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 13:54:
en ik heb nog geen oplossing gezien
Ik gebruik meestal card-reader, kaartje er in en hi-speed gegevens heen en weer knallen
Anders kun je eens kijken naar "Missing Sync" (of parallels met XP
Kun je instellen, toch?Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:00:
Nieuw probleem is dat de TT icoon niet bij Today staat (alhoewel ik dat niet erg vind)
Start -> instellingen -> vandaag -> tab "Items" (onderaan), dan moet je TomTom kunnen aanvinken en zie je een icoontje op je vandaag scherm. Werkt bij mij iig wel.
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 13:54:
quote: http://chris.nlin verkenner tomtom.exe selecteren, dan menu->bewerken->kopieren
daarna via verkenner naar de map windows->startmenu->programma's, dan via menu->bewerken->Snelkoppeling plakken
ff naam wijzigen "snelkoppeling naar" kan eraf
Als het goed is staat ie dan in de programmalijst en kan je weer een snelkoppeling instellen die werkt.
Ik heb mijn touch standaard op 286 MHz zonder problemen.
Voor de mensen die een mooie nederlandse rom zoeken is Dit http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=329022 de juiste keuze hij heeft alleen nog geen Big storage.
Radio upgrade is niet nodig als je geen problemen hebt. Maar ik doe het wel altijd.
Probleem met de backlight heb ik ook een paar keer gehad met verschilende roms. nu gebruik ik de Transformer rom http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=329039 Zonder problemen. Maar deze heeft heel veel appz die ik niet gebruik dus ik ga nu de Rishi rom testen.
Films afspelen kan je echt het beste doen met TCPMP met de juiste plugins. De plugins die je nodig kan hebben zijn:
FFmpeg.pocketpc.cab voor mpeg films, ac3.pocketpc.cab voor films met ac3geluid (mensen die te lui zijn om deze films om te zetten), AAC.Arm_sp.cab for Ipod en psp films, FlashVideobundle-v1-2.cab voor youtube en wmadecoder.dll voor wma files (Google is je vriend).
Maar de touch is echt een top telefoon.
Voor de mensen die een mooie nederlandse rom zoeken is Dit http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=329022 de juiste keuze hij heeft alleen nog geen Big storage.
Radio upgrade is niet nodig als je geen problemen hebt. Maar ik doe het wel altijd.
Probleem met de backlight heb ik ook een paar keer gehad met verschilende roms. nu gebruik ik de Transformer rom http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=329039 Zonder problemen. Maar deze heeft heel veel appz die ik niet gebruik dus ik ga nu de Rishi rom testen.
Films afspelen kan je echt het beste doen met TCPMP met de juiste plugins. De plugins die je nodig kan hebben zijn:
FFmpeg.pocketpc.cab voor mpeg films, ac3.pocketpc.cab voor films met ac3geluid (mensen die te lui zijn om deze films om te zetten), AAC.Arm_sp.cab for Ipod en psp films, FlashVideobundle-v1-2.cab voor youtube en wmadecoder.dll voor wma files (Google is je vriend).
Maar de touch is echt een top telefoon.
Weet iemand of de volgende BT GPS goed werkt icm met de Touch?
Wil een van deze aanschaffen.
I-Blue 737
I-Blue 747 (incl data logger)
Holux M-1000
Allemaal 32 kanaals met een MTK32 chip (beter dan de Sirf-III volgens vele reviews).
I-Blue 737
Holux M-1000
Allemaal 32 kanaals met een MTK32 chip (beter dan de Sirf-III volgens vele reviews).
Ik heb al 2 jaar de oasis of hoe hij nu mag heten adapt met Sirf-III. Deze werkt perfect altijd volle bereik. Heeft ook binnen een minuut een fix. maar als de bovengenoemde GPS modules gewoon bluetooth zijn is er geen probleem niet vergeten om na het paren van de Bluetooth module een com poort aan te maken liefst niet beveiligd want anders moet je elkekeer een wachtwoord invoeren.The Conman schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:14:
I-Blue 737
Holux M-1000
[/quote]
Lijkt mij wel wat
[/quote]
Lijkt mij wel wat
Nee, gebruik de CPUScaler in BatteryStatus, max 260, min 175, en geen problemen. Heb hem ook een tijdje overgeklokt gehad naar 275 constant, en buiten de verminderde batterijduur, geen andere problemen.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:56:
Dag,
Ik zag wel af en toe getril bij onderklokken naar waardes onder de 175.
- Rietberg - sieben Mal sympatisch -
There are only 10 types of people, those who make stupid jokes about binary numbers and those who don't.
Ies graties?DaannO schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:22:
- Rietberg - sieben Mal sympatisch -
There are only 10 types of people, those who make stupid jokes about binary numbers and those who don't.
Verwijderd
He Chris, bedankt voor de tip. Maar het werkt niet omdat je in je programma venster geen "menu" optie hebt. Ik had zelf ook al geprobeerd om de snelkoppeling in het mapje "programmabestanden" te zetten zonder de "snelkoppeling" tekst. Dit werkt ook niet. Ook een snelkoppeling rechtstreeks in de root werkt niet. Ik ben niet heel bekend met welke mappen WM6 gebruikt om programma data op te halen maar deze manier is niet de juiste. Wellicht heeft iemand nog een optie?Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:01:
[...]Dreamlab schreef op woensdag 12 september 2007 @ 13:54:
quote: chris.nl
in verkenner tomtom.exe selecteren, dan menu->bewerken->kopieren
daarna via verkenner naar de map windows->startmenu->programma's, dan via menu->bewerken->Snelkoppeling plakken
ff naam wijzigen "snelkoppeling naar" kan eraf
Als het goed is staat ie dan in de programmalijst en kan je weer een snelkoppeling instellen die werkt.
[...]
Maar zoiezo alle programma's alleen op de kaart en niet op het interne geheugen. Ik heb Total Commander ook verplaatst naar de kaart (vanuit het mapje "programmabestanden) en die koppeling doet het ook al niet meer.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 17:20 ]
Heeft er al iemand een manier/app gevonden waarmee je kan zien welke bluetooth connecties er actief zijn?
Ik heb namelijk wel kunnen pairen met mijn headset, maar als ik deze aanzet, kan ik nergens zien of de connectie tot stand is gekomen (dit wilde nog wel eens haperen bij mijn W800i namelijk)...
Ik heb namelijk wel kunnen pairen met mijn headset, maar als ik deze aanzet, kan ik nergens zien of de connectie tot stand is gekomen (dit wilde nog wel eens haperen bij mijn W800i namelijk)...
Everybody happy??? I soon change that here we go...
Hey,
Ik heb inmiddels gekozen voor de HTC Touch, en toen ik hem in eht echt zag wist ik zeker dat ik een goede keuze heb gemaakt. Damn wat is ie klein in vergelijking met de MDA vario.
Hij start vrij rap op, ook met programma's in vergelijking met de vario/WM5 variant.
Uhm simple vraag: de Screen protector, is dat wat? komen daar snel krassen op? dus met al is het van vrij goed kwaliteit als je een "Brando Screenrotector" gewent bent op je MDA vario. En heel belangerijk... laat het geen plak resten over? iemand ervaring?
Verder zit ik te denken aan de Tranformer rom? word ie daar erg langzaam van? zijn er al mensen die dat getest hebben? of raden jullie een andere Rom aan? Nou wil ik wel het liefst de laaste versie natuurlijk, volgens mij is dat 1.17? of moet ik daar geen waarde aan hechten?. Zie ook veel roms met al 6tab plugin inbegrepen, dat scheeld natuurlijk een hoop ellende.
Zodra ik een goede rom heb ga ik ff overclocken
is toch echt wel iets, wat je als eerste moet gaan doen natuurlijk met je nieuwe pocket 
Alvast Bedankt!
MvGr, brandon
Ik heb inmiddels gekozen voor de HTC Touch, en toen ik hem in eht echt zag wist ik zeker dat ik een goede keuze heb gemaakt. Damn wat is ie klein in vergelijking met de MDA vario.
Hij start vrij rap op, ook met programma's in vergelijking met de vario/WM5 variant.
Uhm simple vraag: de Screen protector, is dat wat? komen daar snel krassen op? dus met al is het van vrij goed kwaliteit als je een "Brando Screenrotector" gewent bent op je MDA vario. En heel belangerijk... laat het geen plak resten over? iemand ervaring?
Verder zit ik te denken aan de Tranformer rom? word ie daar erg langzaam van? zijn er al mensen die dat getest hebben? of raden jullie een andere Rom aan? Nou wil ik wel het liefst de laaste versie natuurlijk, volgens mij is dat 1.17? of moet ik daar geen waarde aan hechten?. Zie ook veel roms met al 6tab plugin inbegrepen, dat scheeld natuurlijk een hoop ellende.
Zodra ik een goede rom heb ga ik ff overclocken
Alvast Bedankt!
MvGr, brandon
Verwijderd
btCrawlerMysteryman schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:22:
Heeft er al iemand een manier/app gevonden waarmee je kan zien welke bluetooth connecties er actief zijn?
http://www.freewareppc.com/communication/btcrawler.shtml
ik denk dat je hier wel wat aan zal hebben
Verwijderd
Werkt hier perfekt hoor. Denk dat jij toch iets verkeerd doet. Heb gewoon een knop "Menu" staan in verkenner.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:18:
[...]
He Chris, bedankt voor de tip. Maar het werkt niet omdat je in je programma venster geen "menu" optie hebt. Ik had zelf ook al geprobeerd om de snelkoppeling in het mapje "programmabestanden" te zetten zonder de "snelkoppeling" tekst. Dit werkt ook niet. Ook een snelkoppeling rechtstreeks in de root werkt niet. Ik ben niet heel bekend met welke mappen WM6 gebruikt om programma data op te halen maar deze manier is niet de juiste. Wellicht heeft iemand nog een optie?
Ik heb Total Commander tijdens het installeren al op de Storage card gezet, is veel simpeler.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:18:
[...]
Maar zoiezo alle programma's alleen op de kaart en niet op het interne geheugen. Ik heb Total Commander ook verplaatst naar de kaart (vanuit het mapje "programmabestanden) en die koppeling doet het ook al niet meer.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 17:50 ]
Welk nut heeft het om programma's absoluut niet op het interne geheugen te willen hebben staan?Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:18:
Het interne Opslag geheugen (gereserveerd om programma's te installeren) ben je toch al "kwijt" of je het nu gebruikt of niet.
Het is niet zo dat je door Opslag geheugen te besparen meer Programma geheugen krijgt ofzo.
Dus ik ben wel benieuwd waarom je dit wil. Of wil je opslag geheugen bewaren voor documenten iod?
De bijgeleverde Screenprotector is vrij goed, maar niet perfect.angelus20 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:33:
Ik kreeg er toch vrij snel al enkele beschadigingen / drukplekken op, maar verder goed te doen, afwasbaar en geen plakresten oid.
Nu gebruik ik al een tijdje een Brando, die is van betere kwaliteit en blijft ook beter/perfect zitten, ziet er nog steeds al nieuw uit. Je zou kunnen zeggen dat de meegeleverde screenprotector je genoeg tijd geeft om een Brando te bestellen. Ik bewaar de meegeleverde als rezerve.
[ Voor 39% gewijzigd door Chris.nl op 12-09-2007 18:11 ]
Hoe kan ik het mac adres achterhalen van de ingebouwde WiFi? Kan het nergens vinden en google levert ook niks op.
Waar kan ik de USPL update downloaden?
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Verwijderd
Hey, helemaal geen probleem met trillen. Overclockt op 260 Mhz.
Ik heb wel een probleem met de camera, daar staat een lelijke "streep" in.
Ik heb wel een probleem met de camera, daar staat een lelijke "streep" in.
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:56:
Dag,
Verwijderd
start -> instellingen -> tab verbindingen -> wireless LAN -> tab geavanceerdunex154 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 18:08:
Hoe kan ik het mac adres achterhalen van de ingebouwde WiFi? Kan het nergens vinden en google levert ook niks op.
(ps. niet vergeten om je wlan eerst aan te zetten)
Verwijderd
Ik wil graag de icoontjes veranderen, maar heb er eigenlijk totaal geen verstand van. Ik heb home customizer gedown. en vervolgens worden alleen de 3 icoontjes op t vandaagscherm veranderd. Hoe kan ik nu bijvoorbeeld de icoontjes van comm manager veranderen?? Ik had hier al ergens een uitleg gezien van dat je het bestandje in de htc file moet zetten en dan vervolgens ergens icompath moet veranderen...dit lukt me alleen voor geen meter. Wat doe ik fout? En zijn de icoontjes in de cube ook aan te passen???
Tevens kun je met home customizer je tabs instellen..ik wilde er 4 maar hij geeft ze niet weer...is het dan noodzakelijk eerst dat ene bestandje te downloaden voor 5/6 tabs? Is er dan grote kans op hard reset??
Ik kom er ook nog niet uit hoe ik mijn messenger contacten uit mn contactenlijst kan filteren...wellicht staat dat hier ergens, maar zou iemand het me uit kunnen leggen (rekening mee houdend dat ik geen htc touch genie ben)
thnx
Tevens kun je met home customizer je tabs instellen..ik wilde er 4 maar hij geeft ze niet weer...is het dan noodzakelijk eerst dat ene bestandje te downloaden voor 5/6 tabs? Is er dan grote kans op hard reset??
Ik kom er ook nog niet uit hoe ik mijn messenger contacten uit mn contactenlijst kan filteren...wellicht staat dat hier ergens, maar zou iemand het me uit kunnen leggen (rekening mee houdend dat ik geen htc touch genie ben)
thnx
Verwijderd
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:38:
[...]
Werkt hier perfekt hoor. Denk dat jij toch iets verkeerd doet. Heb gewoon een knop "Menu" staan in verkenner.
[...]
Ik snap het al, we zitten op een ander spoor zeg maar. Maar evengoed nog geen TT in mijn programma's om te selecteren in het Today scherm. Ik zal inderdaad wel iets verkeerd doen. Ach, anders installeer ik hem opnieuw. Thanx anyway!
@Chris.nl
Chris, ik probeer te voorkomen dat de telefoon constant gaat zeuren dat er weinig geheugen beschikbaar is, that's all. En als Mac gebruiker ben ik nog altijd in de veronderstelling dat hoe meer geheugen je voor je systeem beschikbaar hebt, hoe beter je systeem draait. Maar misschien werkt dat in dit geval (WM6) anders!? Ik zal het ongetwijfeld nog wel leren!
[...]
Werkt hier perfekt hoor. Denk dat jij toch iets verkeerd doet. Heb gewoon een knop "Menu" staan in verkenner.
[...]
Ik snap het al, we zitten op een ander spoor zeg maar. Maar evengoed nog geen TT in mijn programma's om te selecteren in het Today scherm. Ik zal inderdaad wel iets verkeerd doen. Ach, anders installeer ik hem opnieuw. Thanx anyway!
@Chris.nl
Chris, ik probeer te voorkomen dat de telefoon constant gaat zeuren dat er weinig geheugen beschikbaar is, that's all. En als Mac gebruiker ben ik nog altijd in de veronderstelling dat hoe meer geheugen je voor je systeem beschikbaar hebt, hoe beter je systeem draait. Maar misschien werkt dat in dit geval (WM6) anders!? Ik zal het ongetwijfeld nog wel leren!

Verwijderd
Je moet gewoon de Navigator map op je storage kaart zetten. Dan de standaard verkenner opstarten.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:55:
[...]Ik snap het al, we zitten op een ander spoor zeg maar. Maar evengoed nog geen TT in mijn programma's om te selecteren in het Today scherm. Ik zal inderdaad wel iets verkeerd doen. Ach, anders installeer ik hem opnieuw. Thanx anyway!
in verkenner ga je naar je navigator map op je storage card en selecteert daar TomTom Navigator.exe. Dan klik je op menu->bewerken->kopieren
Daarna via verkenner naar de map windows->startmenu->programma's, dan klik ie op menu->bewerken->Snelkoppeling plakken. Daarna even de naam wijzigen "snelkoppeling naar" kan eraf.
Moet lukken hoor. TomTom staat dan weer in programma's en de snelkoppeling op je today screen doet het ook weer. Ook in de launcher kun je weer TomTom selecteren.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 20:38 ]
Instellingen->Verbindingen->Wireless Lan-> de tab "Geavanceerd"unex154 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 18:08:
Daar vind je de Status, MAC adres en het IPnr.
iets met spuit elf

[ Voor 4% gewijzigd door Zondagskindje op 12-09-2007 20:51 ]
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
HoiVerwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:55:
Via Start -> Instellingen -> 2e tab Systeem -> Geheugen kan je zien hoe het met je opslag en programma geheugen gesteld is.
Het systeem geheugen (waarop WM6 draait) is het Programma geheugen.
Installeren van programma's gaat ten koste van het "gereserveerde" het Opslag geheugen, dus je kan gerust het een en ander installeren op de telefoon.
Het Programma geheugen kan je deels beheren/opnieuw vrijmaken met Tip 15 uit de startpost.
Daarmee kan je je systeem flex houden.
Verwijderd
Ik heb mn mda touch vandaag binnen gehad! eerste indruk is best aardig. Heb een paar keline vragen/onzekerheden.
Bij he tinstaleren was er de vraag of je een password wou nadat ie niet actief was, hier ging effe wat mis en ik heb rechtsboven 2x op ook gedrukt en toen ging ihj instaleren, heb ik andere instel-opties nou gemist?? en zijnd ie belangrijk?
Kreeg er zo'n screenprotector bij, ding knettert bestwel nu hij op het scherm zit, krijg de indruk dat er al iets opzat, kan dit met t-mobile, nee toch?
Als ik het scherm gebruik met mn duim zie je ook het bekende vinger op tft effect, is dit normaal?
Mn web n walk gaat pas de 26e in, ik wild us geen gprs gebruiken, ben ik safe als ik niks aandruk zoals mms, email, web n walk? Want die instructies op de frontpage om gprs uit te zetten:
3) Is er een mogelijkheid om de GPRS verbinding te verwijderen, ik wil dat niet gebruiken
start=> instellingen=> tabblad Verbindingen=> Verbindingen => tabblad Algemeen => Instellingen verwijderen
Het menu op mn mda is iets anders na tabblad verbindingen is er geen verbindingen met een tabblad algemeen
Help muhh aub
Bij he tinstaleren was er de vraag of je een password wou nadat ie niet actief was, hier ging effe wat mis en ik heb rechtsboven 2x op ook gedrukt en toen ging ihj instaleren, heb ik andere instel-opties nou gemist?? en zijnd ie belangrijk?
Kreeg er zo'n screenprotector bij, ding knettert bestwel nu hij op het scherm zit, krijg de indruk dat er al iets opzat, kan dit met t-mobile, nee toch?
Als ik het scherm gebruik met mn duim zie je ook het bekende vinger op tft effect, is dit normaal?

Mn web n walk gaat pas de 26e in, ik wild us geen gprs gebruiken, ben ik safe als ik niks aandruk zoals mms, email, web n walk? Want die instructies op de frontpage om gprs uit te zetten:
3) Is er een mogelijkheid om de GPRS verbinding te verwijderen, ik wil dat niet gebruiken
start=> instellingen=> tabblad Verbindingen=> Verbindingen => tabblad Algemeen => Instellingen verwijderen
Het menu op mn mda is iets anders na tabblad verbindingen is er geen verbindingen met een tabblad algemeen

Help muhh aub
Hey,
Wat is nou eigelijk de laaste versie van battery status.. ik zie v1,01 .. 1,04 .. 1,09f oftewel lagere Versies, en hogeren, maar google vind niet de nieuwste, had wel een officele site verwacht, waar je het kon checken.
Maar omdat google zo raar de versie nummers sorteerd, best irritant
Wat is nou eigelijk de laaste versie van battery status.. ik zie v1,01 .. 1,04 .. 1,09f oftewel lagere Versies, en hogeren, maar google vind niet de nieuwste, had wel een officele site verwacht, waar je het kon checken.
http://www.chi-tai.info/c...tus_XDA_Neo_WM5_iM_cs.htmangelus20 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:22:
Hey,
en dan de beta versie
Thx,
Beter, tot 299 stabiel. maar was naderhand wel erg enthousiast en probeerde 312mhz, toe bleef ie natuurlijk wel hangen
Zo even de min, nor, max en uiteraad boost invullen
MvGr,
Beter, tot 299 stabiel. maar was naderhand wel erg enthousiast en probeerde 312mhz, toe bleef ie natuurlijk wel hangen
De brando ScreenProtector heb even gezocht op "gpsplaza" maar helaas staat de Touch model er niet bij, bij welke firma heb jij de SP gekocht?Chris.nl schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:58:
[...]
Nu gebruik ik al een tijdje een Brando, die is van betere kwaliteit en blijft ook beter/perfect zitten, ziet er nog steeds al nieuw uit. Je zou kunnen zeggen dat de meegeleverde screenprotector je genoeg tijd geeft om een Brando te bestellen. Ik bewaar de meegeleverde als rezerve.
MvGr,
Lol, ik gebruik um juist om te onderclocken, min 130 nor 201 max 201angelus20 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:56:
Thx,
PdaShop link infoDe brando ScreenProtector heb even gezocht op "gpsplaza" maar helaas staat de Touch model er niet bij, bij welke firma heb jij de SP gekocht?
MvGr,
[ Voor 6% gewijzigd door Chris.nl op 12-09-2007 23:08 ]
Verwijderd
Even een vraagje
ik heb het topic doorgelezen of ik kan het niet vinden of ik lees niet goed
maar kan iemand mij vertellen waar het woordenboek staat van PCM Keyboard NL 08
ik wil dit graag opslaan voordat ik ga flashen.
[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 13-09-2007 09:10 . Reden: Groet/dank is niet nodig. ]
Op de site van Pocket CM natuurlijk: http://pocketcm.com/phorum/read.php?14,1204Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 00:53:
Even een vraagje
Verwijderd
Heb zelf de i-Blue 737 en deze werkt perfect op m'n Touch met TT6. Blauwe tand wordt door TT zelf aan en uit gezet. De ontvangst is zelfs binnenshuis perfect.The Conman schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:14:
I-Blue 737
Holux M-1000
Verwijderd
Misschien een rare vraag, maar waarom onderclocken?Chris.nl schreef op woensdag 12 september 2007 @ 23:06:
Lol, ik gebruik um juist om te onderclocken, min 130 nor 201 max 201
Ik heb alleen de "min" ook een beetje ondergeclocked, maar de rest wil ik snel
Verwijderd
Kan iemand me hel[pen, heb t-mobile gebeld en kreeg zo'n domw ijf ana de lijn die me nie tkon helpen gprs uit te zetten, en ooknie tpit alvast kona ctiveren omdat ze de korting niet kon garanderen dan :"(Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:18:
Ik heb mn mda touch vandaag binnen gehad! eerste indruk is best aardig. Heb een paar keline vragen/onzekerheden.
Help muhh aub
Gister d8 ik he tuit te hebben maa ropeens update het weer zonder dat er een [G] icoontje verscheen! Vet raar! maak me zorge zo...
Iemand deze kabel aal daadwerkelijk aangeschaft? IS ie ook in Nederland via winkels of webshops te krijgen?Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 21:17:
Ook leuk om bij de Touch aan te schaffen: een kabeltje waarmee je tegelijkertijd de Touch kunt opladen én een standaard headset van een MP3-speler kunt aansluiten, al is het maar om lekker naar MP3's in de auto te luisteren en tegelijkertijd je Touch op te laden.
Je kunt ook alleen het headset-deel gebruiken en daarmee dan al je standaard headsets gebruiken die bv bij je MP3-spelers horen.
Voor minder dan E10 heb je dit thuisbezorgd.
Verwijderd
Super thread dit, heb er al heel veel uitgehaald. Paar dingetjes nog:
Als ik Pocket MSN download is dat een .exe file. Die kan ik niet op m'n telefoon installeren want dan zegt ie "Dit is geen geldige Pocket PC-toepassing". Dit zegt ie ook als ik spelletjes ed wil installeren. Op m'n PC runnen en dan installeren op m'n telefoon wil ook niet werken ... Enig idee wat ik hier mis doe iemand?
Ik vind de batterij ook best snel opgaan. Nu probeer ik mezelf aan te leren 't schermpje uit te zetten als ik 'm niet gebruik want dat bespaart nogal. Enige vervelende is dat als ik 's nachts een melding krijg (bijv een herinnering voor een agenda punt de volgende dag, of een smsje) dan blijft 't schermpje aan staan ... En dan is m'n batterij bijna op de volgende ochtend,
Iemand een idee of er een optie is om 't schermpje ook automatisch uit te zetten na een x aantal minuten?
Thnx!
EDIT: Volgens mij heb ik 't laatste al gevonden bij Instellingen > Energie > Geavanceerd > Apparaat uitschakelen bij accustroom en bij externe stroom na 2 minuten heb ik nu ...
Als ik Pocket MSN download is dat een .exe file. Die kan ik niet op m'n telefoon installeren want dan zegt ie "Dit is geen geldige Pocket PC-toepassing". Dit zegt ie ook als ik spelletjes ed wil installeren. Op m'n PC runnen en dan installeren op m'n telefoon wil ook niet werken ... Enig idee wat ik hier mis doe iemand?
Ik vind de batterij ook best snel opgaan. Nu probeer ik mezelf aan te leren 't schermpje uit te zetten als ik 'm niet gebruik want dat bespaart nogal. Enige vervelende is dat als ik 's nachts een melding krijg (bijv een herinnering voor een agenda punt de volgende dag, of een smsje) dan blijft 't schermpje aan staan ... En dan is m'n batterij bijna op de volgende ochtend,
Thnx!
EDIT: Volgens mij heb ik 't laatste al gevonden bij Instellingen > Energie > Geavanceerd > Apparaat uitschakelen bij accustroom en bij externe stroom na 2 minuten heb ik nu ...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 11:21 . Reden: Zelf al gevonden ... ]
ik heb ook zo'n ding op ebay gekocht...ione schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:00:
[...]
Iemand deze kabel aal daadwerkelijk aangeschaft? IS ie ook in Nederland via winkels of webshops te krijgen?
ExtUSB naar een mini kastje, daar zitten dan een losse MiniUSB en een 3.5mm jack aansluiting op en de microfoon in dat kastje. Werkt toppie.
Only 3.5mm jack aansluting: http://cgi.ebay.nl/Headph...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
3.5mm jack met Mic: http://cgi.ebay.nl/Headph...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
2-in-1 MiniUSB + 3.5mm jack: die van mij staat effe niet meer op ebay, denk aanbieding afgelopen, wachten op nieuwe plaatsing
3-in-1 MiniUSB + 3.5mm jack + ExtUSB: http://cgi.ebay.nl/3-in-1...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
[ Voor 45% gewijzigd door The Conman op 13-09-2007 12:19 ]
Is zo'n kastje eronder niet zwaar voor de touch? kan je aansluiting daar niet door beschadigen?The Conman schreef op donderdag 13 september 2007 @ 12:09:
[...]
ik heb ook zo'n ding op ebay gekocht...
ExtUSB naar een mini kastje, daar zitten dan een losse MiniUSB en een 3.5mm jack aansluiting op en de microfoon in dat kastje. Werkt toppie.
Only 3.5mm jack aansluting: http://cgi.ebay.nl/Headph...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
3.5mm jack met Mic: http://cgi.ebay.nl/Headph...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
2-in-1 MiniUSB + 3.5mm jack: die van mij staat effe niet meer op ebay, denk aanbieding afgelopen, wachten op nieuwe plaatsing
3-in-1 MiniUSB + 3.5mm jack + ExtUSB: http://cgi.ebay.nl/3-in-1...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Waarvoor dient de mic op zo'n kastje?
Wat ik me afvraag als ik de foto's op Ebay zie is het volgende:
Een kant gaat in je Touch. Aan de anderen kant heb je dan een 3,5" plugje en een mini-usb aansluiting. Maar hier kan toch de autolader niet op worden aangesloten?
Ik wil het gaan gebruiken voor in de auto. Via de 3,5" aansluiting wil ik 'm aansluiten op de AUX ingang van de autoradio. Via de andere poort wil ik 'm kunnen laden met de autolader. Maar dan zou dit poortje hetzelfde moeten zijn als op het toestel, toch?
Op de foto lijkt er wel zo'n poort bij de 3-in-1 te zitten.
[ Voor 18% gewijzigd door ione op 13-09-2007 14:00 ]
Verwijderd
@Ione: ik heb de kabel aangeschaft, maar nog niet ontvangen. Zodra ik hem hem, zal ik hier mijn indrukken posten.
Verwijderd
nou ik bedoelde eigenlijkthe_bbk schreef op donderdag 13 september 2007 @ 01:46:
[...]
Op de site van Pocket CM natuurlijk: http://pocketcm.com/phorum/read.php?14,1204
het file waar de woorden in staan die je zelf hebt toegevoegd
waar kan ik dat vinden in mn touch
dat als ik ga flashen ik al mn toevoegingen weer kwijt ben
en dus wil ik deze files opslaan
iemand???????????????? please??????????
Bedankt voor de link.Chris.nl schreef op woensdag 12 september 2007 @ 23:06:
[...]
Lol, ik gebruik um juist om te onderclocken, min 130 nor 201 max 201
Uhm ik clock hem ook onder min is 143, nor is 201, max = 278 .. boost is 286, dit inverband me tomtom en nog wel meer programma's. zo is ie en zuinig in standbystand en lekker snel bij zware applicaties.
Maar ik ga de screenprotector even bestellen, de standaard bijgeleverde is niet echt van super kwaliteit, zoals je al aangaf.
Ik heb de standaard screenprotector er in het begin er maar 2 dagen op gehad maar ik vond dat het ten koste ging van de gevoeligheid van het touchscreen. Daarna een lange tijd in het meegeleverde hoesje, maar sinds 3 weken zonder hoesje en ik moet zeggen dat dit schermpje echt super hard is! Echt helemaal geen last van krasse oid. En dat terwijl ik hem vaak in mn broekzak heb met andere dingen.
Ik vind een screenprotector echt niet nodig
Ik vind een screenprotector echt niet nodig
...less is more
Onderclocken doe ik vooral om "de illusie" dat de accu dan langer mee gaat.Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:24:
Misschien een rare vraag, maar waarom onderclocken?
'k Vind um snel genoeg op 201, heb geen haast, maar ik doe er dan ook geen zware dingen mee.
Ik gebruik TomTom elke dag, nu al iets van 1,5 maand op deze telefoon en heb er nog nooit problemen mee gehad. Welke versie heb je? Ik heb 6.030 met 6.75 kaarten (zo uit mijn hoofd).Ulas schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:23:
[...]
In de programma-map van PCM Keyboard zoeken naar het bestandje word die moet je hebben.Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:42:
nou ik bedoelde eigenlijk
het file waar de woorden in staan die je zelf hebt toegevoegd
waar kan ik dat vinden in mn touch
dat als ik ga flashen ik al mn toevoegingen weer kwijt ben
en dus wil ik deze files opslaan
iemand???????????????? please??????????
Verwijderd
Het de enige 2 problemen die ik nu nog heb zijn:
Als ik met mn duim op het scherm druk, krijg ik dat 'tft scherm wordt op gedrukt' soort van effect. Zegmaar dat plasma effect als je nu je vinger op je pc tf tmonitor prikt. Is dit wel normaal bij de mda touch? Ben bang dat ik zo het scherm beschadig ofzo.
Verder heb ik nogsteeds het volgende probleem met mn gprs uitzetten:
Mn web n walk gaat pas de 26e in, ik wil dus geen gprs gebruiken, ben ik safe als ik niks aandruk zoals mms, email, web n walk? Want die instructies op de frontpage om gprs uit te zetten werken niet:
Het menu op mn mda is iets anders na tabblad verbindingen, is er geen verbindingen met een tabblad algemeen
Als ik met mn duim op het scherm druk, krijg ik dat 'tft scherm wordt op gedrukt' soort van effect. Zegmaar dat plasma effect als je nu je vinger op je pc tf tmonitor prikt. Is dit wel normaal bij de mda touch? Ben bang dat ik zo het scherm beschadig ofzo.
Mn web n walk gaat pas de 26e in, ik wil dus geen gprs gebruiken, ben ik safe als ik niks aandruk zoals mms, email, web n walk? Want die instructies op de frontpage om gprs uit te zetten werken niet:
Het menu op mn mda is iets anders na tabblad verbindingen, is er geen verbindingen met een tabblad algemeen

Wie heeft er hier nog meer een T-Mobile MDA Touch? Bij mij zat geen screenprotector in de doos. Of zit deze er standaard al op?
Ik heb 'm ook van T-Mobile, er zaten bij mij twee van die screenprotectors bij...jacobras schreef op donderdag 13 september 2007 @ 18:15:
Wie heeft er hier nog meer een T-Mobile MDA Touch? Bij mij zat geen screenprotector in de doos. Of zit deze er standaard al op?
Ja ik had er last van. ik heb al meerdere problemen. en heb hem al un keertje laten inwisselen.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:56:
Dag,
op de eerste touch had ik het probleem ook. bij de tweede kwam ik er achter dat overklocken niet het probleem is, maar underklocken. ik denk dat de frame rate van het scherm dan lager is.
If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.
Apart in de doos? Zijn screenprotectors handig? Zorgt dit echt voor bescherming of is het eigenlijk niet nodig?Ik heb 'm ook van T-Mobile, er zaten bij mij twee van die screenprotectors bij...
Ik heb er ook 1, maar bij mij zat er gewoon bij. Sinds gister een Brando erop gezet en dat is net wat prettiger en beter. (matte kleur van screenprotector van t-mobile)jacobras schreef op donderdag 13 september 2007 @ 18:15:
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
kijk ff 8 posts boven jouw postjacobras schreef op donderdag 13 september 2007 @ 20:08:
[...]
Apart in de doos? Zijn screenprotectors handig? Zorgt dit echt voor bescherming of is het eigenlijk niet nodig?
...less is more
Verwijderd
Wat ik redelijk vaak heb is dat de Touch nadat ik bijv. op internet heb gezeten of windows live via de gprs verbinding na het verbreken van deze verbinding toch weer zelf verbinding gaat maken. Deze kan ik dan wederom handmatig stoppen maar toch gaat de Touch zelf weer verbinding maken. Wie heeft hier ook last van en weet wellicht een oplossing om dit te voorkomen?
Ik heb nu eindelijk eens de tijd gekregen om naar mijn Touch te kijken. Eigenlijk uitgebreid te checken.
Wat ik me afvraag...
- Is er een mogelijkheid om de GPRS compleet uit te schakelen? Ik wil niet dat die zomaar verbinding maakt via GPRS, omdat ik geen onbeperkt data geval heb. Ik heb gevolgd wat staat in de startpost maar hij probeert toch verbinding te maken via GPRS en of dat gelukt is weet ik niet. Ik zie dan wel een timer bij de status dat er wel GPRS verbinding is.
- Hoe verstuur je bestanden via Bluetooth? Ik heb me rot zitten zoeken maar kan het maar niet vinden. Met "verzenden" kan je alleen kiezen uit e-mail, sms/mms en Live Messenger. Volgens mij is de "uitstralen" het ook niet.
- Is er een mogelijkheid om het laatst gebelde nummer niet weer te laten geven bij de "Telefoon" waar je nummers in toets? Dus onder je providernaam staat je laatst gebelde nummer, die wil ik daar niet hebben.
- Die standaard screen protector die er bij zat. Hadden jullie ook problemen met het aanbrengen? Bij mij trok die erg veel stof aan en was er lang mee bezig om hem erop te krijgen zonder stof aan de binnenkant. Ook heb ik luchtbubbles/deeltjes/streepjes rondom de hele rand. Met een Capdase/ExpertShield screenprotector had ik nooit dit probleem gehad.
Dit allemaal de originele HTC Touch NLD WM 6.0 OS.
Wat ik me afvraag...
- Is er een mogelijkheid om de GPRS compleet uit te schakelen? Ik wil niet dat die zomaar verbinding maakt via GPRS, omdat ik geen onbeperkt data geval heb. Ik heb gevolgd wat staat in de startpost maar hij probeert toch verbinding te maken via GPRS en of dat gelukt is weet ik niet. Ik zie dan wel een timer bij de status dat er wel GPRS verbinding is.
- Hoe verstuur je bestanden via Bluetooth? Ik heb me rot zitten zoeken maar kan het maar niet vinden. Met "verzenden" kan je alleen kiezen uit e-mail, sms/mms en Live Messenger. Volgens mij is de "uitstralen" het ook niet.
- Is er een mogelijkheid om het laatst gebelde nummer niet weer te laten geven bij de "Telefoon" waar je nummers in toets? Dus onder je providernaam staat je laatst gebelde nummer, die wil ik daar niet hebben.
- Die standaard screen protector die er bij zat. Hadden jullie ook problemen met het aanbrengen? Bij mij trok die erg veel stof aan en was er lang mee bezig om hem erop te krijgen zonder stof aan de binnenkant. Ook heb ik luchtbubbles/deeltjes/streepjes rondom de hele rand. Met een Capdase/ExpertShield screenprotector had ik nooit dit probleem gehad.
Dit allemaal de originele HTC Touch NLD WM 6.0 OS.
[ Voor 22% gewijzigd door The Conman op 14-09-2007 01:29 ]
Verwijderd
krijg nou eenChris.nl schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:51:
[...]
In de programma-map van PCM Keyboard zoeken naar het bestandje word die moet je hebben.

thanx
Het feit dat je vragen niet meteen beantwoord worden wil niet zeggen dat je ze 3x in 1 dag opnieuw moet postenVerwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 18:03:
Het de enige 2 problemen die ik nu nog heb zijn:

je 'vinger issue' is niet normaal. bij mij zie ik geen vinger vlek op mijn scherm als ik het aanraak. misschien heeft het met de screenprotector te maken, maar zonder de protector zou dit niet mogen voorkomen.
wat betreft gprs: dit is al zo vaak uitgelegd in dit topic dus begin maar met lezen
Hey allemaal,
zat op Modaco rond te neuzen en kwam dit tegen. Je kan met behulp van dit programma-tje gprs simpel aan en uit zetten. Lees er voor de duidelijkheid wel een beetje door.
link: http://www.modaco.com/FREE-Utility-t246171.html
Verder zag ik dit filmpje van een iPhone op xda, die gozer heeft het gehacked, en kijkt er nu naar uit als iemand het ook kan voor zeg maar een touch.
link: http://creationsnet.blip.tv/file/362441/
zat op Modaco rond te neuzen en kwam dit tegen. Je kan met behulp van dit programma-tje gprs simpel aan en uit zetten. Lees er voor de duidelijkheid wel een beetje door.
link: http://www.modaco.com/FREE-Utility-t246171.html
Verder zag ik dit filmpje van een iPhone op xda, die gozer heeft het gehacked, en kijkt er nu naar uit als iemand het ook kan voor zeg maar een touch.
link: http://creationsnet.blip.tv/file/362441/
Dit topic is gesloten.
Let op:
Graag ontopic! Discussieren over abonnementen hoort hier niet thuis. Daar zijn andere sites voor.
Graag ontopic! Discussieren over abonnementen hoort hier niet thuis. Daar zijn andere sites voor.