Toon posts:

Aanschaf nieuwe monitor -> zo hoog mogelijke hertz

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi hoi,

doordat mijn huidige iiyama monitor donker blauwe kleuren geeft en (dus) haast aan zijn einde komt is het tijd om een nieuwe monitor aan te schaffen. Nu zoek ik een iiyama met een zo'n hoog mogelijke vernieuwingsfrequentie (hertz). Is fijner voor de ogen. Is het dan gewoon een kwestie van een monitor aankopen die een zo'n laag mogelijke ms heeft. In de bladen zie je nu vaak 5ms en 2ms staan etc. Zijn die 'ms' gekoppeld aan het aantal hertz wat mogelijk is?

thanks.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Als je aan het orienteren bent op tft's, die hebben het probleem van de verversingssnelheid niet meer.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met de FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen door te lezen. Je vraag is namelijk een beetje klepel en klok-achtig, bij TFT/LCD monitoren is de verversingsfrequentie niet zo belangrijk meer, zeker niet als je via DVI werkt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
De refreshfrequentie en de snelheid staat in feite los van elkaar. De huidige TFT's zijn idd. zo snel dat je geen last meer hebt van ghosting. Ook hebben de meeste een refreshfrequentie van 75 hertz wat genoeg is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk met een tft monitor (iiyama prolite e435S) en hij werkt nu op 75 hertz (is het maximale van het beeldscherm). Hoe hoger dit getal is hoe fijner voor de ogen. Nu zoek ik dus een tft monitor die 90 of misschien wel 100 hertz aan kan? Zijn die er wel?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 16:07:
Ik werk met een tft monitor (iiyama prolite e435S) en hij werkt nu op 75 hertz (is het maximale van het beeldscherm). Hoe hoger dit getal is hoe fijner voor de ogen. Nu zoek ik dus een tft monitor die 90 of misschien wel 100 hertz aan kan? Zijn die er wel?
Lezen, dit gaat niet op voor TFT/LCD.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 16:07:
Klok en klepel. Verdiep je er nu eerst eens in, dit hierboven is onzin.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
ok ok 8)7 , bedankt voor jullie input. :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Ga ajb eerst even zelf op zoek dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.