Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Flash] Opslaan naar bestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak op dit moment ook een stand-alone Flash-applicatie, maar ik kan nergens op Internet een oplossing vinden hoe data kan worden weggeschreven naar een tekstbestand oid. Er zijn wel (halfgare) oplossingen, maar die voldoen niet aan mijn eisen.

Zo heb ik gekeken wat er allemaal mogelijk is m.b.t. het opslaan van bestanden: SharedObject (is te beperkt), MMSave (geen officiele ondersteuning), FScommand save (slaat alle variabelen op) en bestanden aanmaken dmv JavaScript of PHP (mijn applicatie draait standalone)

De bovenstaande mogelijkheden zijn allemaal te beperkt. Ik dacht dat dit niet zo moeilijk moest zijn, maar ik ben al een halve dag bezig om een oplossing te bedenken om mijn bestanden lokaal te kunnen opslaan.

Topic naar aanleiding van: [Flash] In Flash bestanden opslaan

[ Voor 6% gewijzigd door BtM909 op 20-08-2007 15:50 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Leg even uit wat er dan te beperkt is. Opslaan is opslaan, dus als dat werkt ;)

[ Voor 78% gewijzigd door BtM909 op 20-08-2007 15:50 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:58

BCC

Opslaan in een database? Spullen naar jezelf toe emailen?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me logisch wat ik bedoel, maar goed ik zal proberen het duidelijker uit te leggen.

Je draait een standalone-applicatie, waarbij het mogelijk is om gegevens weg te schrijven in een ander bestand. Een bestand welke in dezelfde directory staat als waar de applicatie ook staat.
Als je bijvoorbeeld een tekst typt in 1 of ander tekstvak dat je die tekst kan opslaan in 'tekst.txt' oid.

Gegevens moeten dus niet op een omslachtige manier worden opgeslagen (dus niet in een database of ergens in een cookie of op een server worden opgeslagen). Net zoals bijvoorbeeld MS Word ook een bestand kan aanmaken en daarin gegevens kan opslaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2007 16:54 . Reden: Niet volledig genoeg ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik doel op je volgende rijtje:

SharedObject
MMSave
FScommand

Wat is daar dan beperkend aan? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
SharedObject: dingen worden opgeslagen in een cookie-achtig iets in een map waar je niet makkelijk bij kunt, terwijl ik het bestand in dezelfde map wil hebben als waar mijn applicatie staat.
MMSave: Wordt niet officieel ondersteund door Macromedia en is in de huidige versie van Flash eral uit gesloopt.
FScommand: Is ook niet goed. Is lastig uit te leggen, maar die slaat alleen maar alle variabelen op.

Mijn programma moet in ieder geval eens in de zoveel tijd weer een reeks gegevens toevoegen aan een tekstbestand en dat lukt niet met bovenstaande oplossingen.

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 11:07
Zync
SwishStudio
MProjector

...en zo zijn er nog vele oplossingen die misschien wel aan jouw eisen voldoen.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, ZYNC had ik al geinstalleerd staan, maar ik was me er niet van bewust dat dergelijke functionaliteit daarmee toegevoegd kon worden. Bedankt voor de tip.

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 23:05
Adobe is zelf momenteel ook bezig om standalone desktopapplicaties mogelijk te maken.

http://labs.adobe.com/technologies/air/

Er is ook een extensie beschikbaar om vanuit flash een air package te maken.
Je kan wegschrijven naar een bestand, en zelfs met drag and drop naar je desktop.
Bovendien is een SQLite database beschikbaar zodat je ook offline een database kan gebruiken.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
sanderb schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:31:
Adobe is zelf momenteel ook bezig om standalone desktopapplicaties mogelijk te maken.

http://labs.adobe.com/technologies/air/

Er is ook een extensie beschikbaar om vanuit flash een air package te maken.
Je kan wegschrijven naar een bestand, en zelfs met drag and drop naar je desktop.
Bovendien is een SQLite database beschikbaar zodat je ook offline een database kan gebruiken.
Of een gat in je desktop maken ;)
Pagina: 1