Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy
Je kunt deze tutorial wellicht gebruiken voor het saven... http://www.actionscript.o..._copy_of_file/index.shtmlJKVA schreef op donderdag 15 september 2005 @ 17:03:
Ik zit met een probleem waar ik niet uitkom. Voor school moet ik met Flash een MP3 speler maken welke een playlist bevat die steeds naar XML geexporteerd wordt. Nou is een XML bestand inladen niet zo moeilijk, maar ik kan niks vinden over het opslaan van (eventueel tekst) bestanden.
Weet iemand toevallig of een dergelijke feature bestaat en hoe dit werkt? Of zit het er omwege security issues niet in?
En dit geeft misschien wat andere ideeën voor MP3Players:
http://www.actionscript.o..._audio_player/index.shtml
Weet er iemand toevallig ook nog een methode die direct het XML object kan wegschrijven?
Overigens kan ik hier ook mee aan de slag, maar liever lui dan moe
Overigens kan ik hier ook mee aan de slag, maar liever lui dan moe
Bij mijn weten werkt MMSave() alleen in de IDE en niet in de Flash player. Maar je zou gebruik kunnen maken van ExternalInterface() of een van de projector tools deze ondersteunen vaak wel het opslaan van tekstbestande omdat dit dan wordt afgehandeld door de host.
Maar ik begrijp dus dat Flash zelf (hetgeen wel belangrijk is als het online draait) niets kan saven op de client?
Zou me overigens niet verbazen, mooi hele pc volgooien met troep
Volgens mij kan dat wel, maar kun je een limiet instellen.JKVA schreef op donderdag 15 september 2005 @ 20:11:
Maar ik begrijp dus dat Flash zelf (hetgeen wel belangrijk is als het online draait) niets kan saven op de client?
Iemand enig idee hoe die API of functies heten?
Je hebt volgens mij alleen fscommand( "command", "" ); maar die slaat alleen de variabelen op naar een tekst bestand. Ik zou het overigens ook niet leuk vinden als je vanuit de Flash player tekstbestanden kan schrijven op mijn computer.
Wat je wel kan doen als je de standalone player gebruikt is een fscommand( "exec" ) gebruiken die vervolgens een Windows Scripting Host script aanroept die dan bijvoorbeeld alles wat in de clipboard zit opslaat naar een tekst bestand. Anders moet je denk ik toch kijken naar een van die projector tools, die ondersteunen het namelijk wel
Bijvoorbeeld ScreenWeaver (inmiddels opensource): http://www.vanrijkom.org/sw3os/help/swhelp.html
Wat je wel kan doen als je de standalone player gebruikt is een fscommand( "exec" ) gebruiken die vervolgens een Windows Scripting Host script aanroept die dan bijvoorbeeld alles wat in de clipboard zit opslaat naar een tekst bestand. Anders moet je denk ik toch kijken naar een van die projector tools, die ondersteunen het namelijk wel
[ Voor 12% gewijzigd door alienfruit op 16-09-2005 02:31 ]
Verwijderd
Doormiddel van SharedObjects (soort cookies) kan je met Flash gegevens op de client opslaan. Hier zit echter wel een limiet aan en de gebruiker kan dit ook uitzetten (rechtermuis klik op een swf en kies settings voor de instellingen).
Pagina: 1