Toon posts:

Draadloos internet valt vaak weg

Pagina: 1
Acties:
  • 3.798 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een nieuwe hp m8060 computer staan met een hp draadloze netwerkkaart.
De vorige computer die had totaal geen probleem met het draadloze internet via een linksys wag300n router en een linksys netwerkkaart.
Nu is het bij deze computer en die dezelfde router en alles dat het internet regelmatig wegvalt.
De computer draait op orginele hp vista met orginele drivers. Als het internet wegvalt dan staat er beperkte of geen verbindingsmogelijkheden. Hij heeft wel uitstekende verbinding met 5 streepjes, ook al zet ik de antenne ergens anders, hij blijft regelmatig wegvallen.
Hoe komt dit en hoe kan ik dit oplossen?

Ik heb zelf al gekeken naar een andere plek voor de antenne wat geen resultaat had, en nieuwe drivers (die waren er niet). Dit had geen resultaat. Omdat ik ook zelf nog helemaal nieuw met vista ben weet ik niet wat te doen in windows zelf.

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Exact hetzelfde probleem hier op mijn Asus laptop dual core, Intel 3945ABG op Vista 32bit.
Zwaar irritant aangezien alleen opnieuw opstarten helpt.

Verwijderd

Topicstarter
Dus jij hebt het ook al...

Nja, mijn vermoedens zijn de drivers, vista heeft bij mij de eerste dag al 3 crashes gehad door drivers van de videokaart. Dus lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat de driver van de netwerkkaart nu het probleem is. Maar daar zijn dus geen updates voor of nieuwere drivers.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Hebben HP en Asus geen tooltje dat de (W)LAN verbindingen probeert te beheren?

Acer heeft wel zo'n tooltje (eNet Management) en dat werkt tot nu toe nog niet helemaal soepel onder Vista. Veroorzaakt crashes, verlies van verbinding e.d.

Misschien een idee om dit te verwijderen, als het er is.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Het draadloos netwerk op mijn nieuwe Acer laptop ging heel goed onder Vista. Goede snelheid en nog niet uitgevallen (iets wat vroeger wel gebeurde op mijn vorige laptop).

Gisterenavond heb ik echter XP geïnstalleerd, maar ik weet nog niet hoe het draadloos daar werkt. Ik heb nog geen tijd gehad om de juiste drivers te installeren. Dat is iets voor vanavond.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:24
hebben jullie al geprobeerd de laatste versie van de drivers te downloaden?
zeker bij intel kaartjes wil dit nog wel is problemen oplossen, dus check
je kaartje even en haal de drivers van de fabrikantsite af

Verwijderd

Topicstarter
@bovenbuurman:
Maar daar zijn dus geen updates voor of nieuwere drivers.
Dus dat gaat helaas niet lukken, ik heb er zelf al naar gekeken... Helaas.
Maar wel bedankt voor het meedenken. :)

En de draadloze verbinding werkt gewoon via het programma van windows.

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-02 13:26

Foamy

Fulltime prutser

energiebeheer van je wireless al uitgeschakeld? Ook niet stiekum een FW die in de weg zit?

blub

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 23:51:
Hallo,
De vorige computer die had totaal geen probleem met het draadloze internet via een linksys wag300n router en een linksys netwerkkaart.
Nu is het bij deze computer en die dezelfde router en alles dat het internet regelmatig wegvalt.
De computer draait op orginele hp vista met orginele drivers. Als het internet wegvalt dan staat er beperkte of geen verbindingsmogelijkheden. Hij heeft wel uitstekende verbinding met 5 streepjes, ook al zet ik de antenne ergens anders, hij blijft regelmatig wegvallen.

Ik heb zelf al gekeken naar een andere plek voor de antenne wat geen resultaat had, en nieuwe drivers (die waren er niet). Dit had geen resultaat. Omdat ik ook zelf nog helemaal nieuw met vista ben weet ik niet wat te doen in windows zelf.
de firmware van linksys wag300n al up to date?

Verwijderd

Topicstarter
@bovenbuurman:
Die is al up to date, en ik heb er met andere pc's en met mijn vorige pc geen problemen hiermee.

@foamy:
Wat bedoel je met energiebeheer van het wireless internet :?
En hoe/met wat kan een firewall in de weg zitten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 23:51:
Hallo,

Staat DHCP aan op je router??

Verwijderd

Topicstarter
Uh, volgens mij wel:
Afbeeldingslocatie: http://img472.imageshack.us/img472/5716/screentq8.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2007 21:52 ]

• Calvin&Hobbes
Wat ik geprobeerd heb maar niet werkte:

1. Nieuwste Intel Drivers Installeren
2. Apperaatbeheer / Netwerk adapters/Intel Pro.... /Eigenschappen/Energiebeheer het automatisch uitschakelen uitgevinkt
Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/6gei7on.jpg
3. Wireless Console 2 software verwijdert uit Programma Beheer dat is het enige software matige programma dat iets met wireless had te maken

Verder heb ik ook een linksys router WRT54G die onder mijn XP laptop prima werkt. Eigenlijk heb ik dit probleem al maanden maar het doet zich zo random voor dat ik dacht dat het een fluke was, maar blijkbaar was ik niet de enige.

Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/66v40h4.jpg Beperkt is nogal zwak uitgedrukt.. verbinding repareren werkt niet en na het verbreken vind de adapter geen netwerken (de menu's werken ook trager dan normaal)

Dit geprobeerd tijdens een beperkte verbinding maar het zegt mij niet veel.
Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/5y0rdxd.jpg

Sinds een maand geen problemen meer _/-\o_ (geen idee waarom heb er zelf niks meer aan gedaan, zal wel een microsoft update zijn geweest)

[ Voor 66% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 23-09-2007 22:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nja, bij mij klapt het internet er ook steeds uit, ondanks dat bij mij stap 2 ook uitgeschakeld staat en de nieuwste drivers zijn geinstalleerd, en dat er verder geen software bij zit.
Dusja, ik heb geen idee wat ik nu moet doen.
De netwerkkaart is van hp, en die zijn niet zo snel met nieuwe drivers...

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:05:
Nja, bij mij klapt het internet er ook steeds uit, ondanks dat bij mij stap 2 ook uitgeschakeld staat en de nieuwste drivers zijn geinstalleerd, en dat er verder geen software bij zit.
Dusja, ik heb geen idee wat ik nu moet doen.
De netwerkkaart is van hp, en die zijn niet zo snel met nieuwe drivers...
weet je dat zeker, die gebruiken nl ook gewoon chips van intel/realtek bijv.

Verwijderd

En als je de DHCP server instelt als 192.168.1.1 (je local adres van je router)

Verwijderd

Topicstarter
Kurios schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:10:
[...]

weet je dat zeker, die gebruiken nl ook gewoon chips van intel/realtek bijv.
Ok, en hoe kom ik daar achter? De computer kast open schroeven, kijken, en dan van intel oid de driver downloaden?

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:23:
[...]

Ok, en hoe kom ik daar achter? De computer kast open schroeven, kijken, en dan van intel oid de driver downloaden?
zou kunnen, maar ik kan natuurlijk niets garanderen. Je kan ook in de manual kijken of de site van hp doorspitten. Of even het typenummer in google intoetsen.. ;)

• Calvin&Hobbes
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:23:
[...]

Kan je zo zien: Apperaatbeheer / Netwerk adapters/ <Type Adapter>

Verwijderd

Topicstarter
Er staat HP M802.11b/g Wireless Netwerk Adapter.
Stuurprogramma updaten heeft ook geen succes via apparaatbeheer.
En google heeft met die beschrijving maar 1 hit, en een aantal reclame hits.
Geen succes dus...

Btw, ik heb ook nog opgezocht via google naar de router en instellingen, en linksys routers moet je als "keep alive instellen", dat is dus ook wat staat ingesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Net nog even de antenne van de kaart gewisseld, maar dat maakt ook geen verschil, de router is correct ingesteld, geen verdere internet software behalve de standaard vista spullen, orginele driver geinstalleerd (eerste en laatste versie die er is voor vista).
Dus heb kan of een rotte netwerkkaart zijn (verwacht ik niet), of een driver die niet compitabel is met vista....
Ik kan eens de kaart er strakjes uithalen en wat info ervan proberen te zoeken, maar verder zou ik het ook niet weten...
Jullie?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Gebruik je ook een beveiliging op je netwerk? Zo ja.. zet deze eens uit, heb je dan ook nog het probleem?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 12:35

Mystikal

It never hurts to help!

Probeer eventueel een vast kanaal in te stellen in je router. Volgens mij waren de kanalen 1en 11 het beste :?

Basement Bios ---- Exo-S

Verwijderd

Topicstarter
Netwerkbeveiliging staat aan, zonder heb ik ook die problemen.
Alles werkte met de vorige computer wel zonder problemen.
Router heeft ook een vast kanaal, maar ik heb hem gewisseld van 6 naar 7, misschien helpt dat.
Straks eens met netstumbler kijken naar netwerken in de buurt.

Maar de draadloze netwerkkaart is van, schrik niet, anatel.... wtf :X
Mja, dit is em:
Afbeeldingslocatie: http://img399.imageshack.us/img399/9141/1004971xy0.jpg

Edit: net netstumbler gedownload vind dat programma geen draadloze netwerkkaart 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 15:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het kanaal veranderen van de router mocht niks baten.
Wat ik nu nog probeer is het ip adres van de computer vast te zetten.
Mocht dat niet baten weet ik het echt niet meer, dan neem ik wel contact op met hp.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:09
download netstumbler eens: http://www.netstumbler.com/downloads/

Met dit programma kun je makkelijk scannen welke kanalen er in de buurt van je pc in gebruik zijn, pas hierbij een andere toe en je problemen zijn voorbij.

Voor mensen met laptops: loop eens een rondje rond je huis, vaak is binnen het signaal van een buurman verderop te zwak maar kan het toch net storen op je netwerk (uit ervaring geleerd)

Verwijderd

Topicstarter
Netstumbler heb ik gedownload, maar vind geen netwerkkaart :S (zie vorige posts eind 1e pagina)

En het internet is na het vastzetten van het ip iets stabieler geworden maar klapt er nog af en toe uit, onverklaarbaar :?

Edit:
Net het foutenlogboek van windows opgezocht, daarin zei die het volgende:
WLAN AutoConfig-service is gestopt.

Geen idee wat dit precies is en hoe ik dit kan oplossen.
Maar dit zegt het logboek elke keer als het internet ff eruit is geklapt.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 14:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu een dag aan het computeren geweest en dit is mij op gevallen:

- Als ik via media speler 11 muziek luister via een internetstream dan is het internet ten eerste langzamer, maar het klapt er ook vaak uit
- Als ik gewoon wat internet en msn dan is er niks aan de hand....

Toeval?

Laat maar, als ik de internet verbinding helemaal niet gebruik klapt ie er niet uit, als ik ook maar msn of wat dan ook aan heb staan, dus het internet en de draadloze netwerkkaart gebruik dan beginnen de problemen. Hoe meer ik hem gebruik hoe vaker hij der uit knalt, erg vaag maar vooral erg irritant.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 15:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de draadloze kaart en de driver maar gedeinstalleerd en vista een "standaard" driver laten installeren. Tot nu toe werkt hij wel goed....
Pagina: 1