Toon posts:

Harde schijf met data verdwenen :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Na enige forums en teksten op het Internet te hebben gelezen en het één en ander te hebben uitgeprobeerd, ben ik ten einde raad.

Ben de afgelopen dagen wat aan het knoeien geweest met Windows Vista en XP op één computer. Dat ging allemaal goed, totdat ik de MBR terug moest zetten (Windows had 'm overschreven, zodat ik de herinstallatie van mijn laptop -versie niet meer via de HD kon uitvoeren).

Opeens startte mijn computer niet meer op. Na de POST te doorlopen bleef het scherm op zwart staan, met een blinkende cursor. Ik vreesde al het ergste. Toen heb ik de installatie CD van Windows XP gepakt (om de boel dan maar op nieuw te installeren).
Toen ik de partitie wilde selecteren (ik heb er 4), zag ik dat er nog maar 1 was van 120GB groot, die nog niet geformatteerd was (unallocated space). Dat klopt dus niet :(

Heb daarna geprobeerd met de recovery console met FIXMBR alles te herstellen. Er veranderde idd iets: nu heb ik geen blinkende cursor meer, maar wordt mij netjes verteld, dat er geen geldig OS gevonden kan worden (net of ik dat eerst nog niet wist).

Heeft er iemand misschien tips voor mij. Het kan toch niet zo zijn, dat al mijn gegevens op de schijf zomaar verdwenen zijn?

O ja, ik ben in het bezit van een Acer Aspire 9423 -laptop (en ben aan het stoeien geweest met het programma MBRWRWIN.EXE, alvorens de problemen zich voor gingen doen :()

Met vriendelijke groet,
Kaz

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-12-2025

Engineer

Software

.

[ Voor 117% gewijzigd door Engineer op 14-10-2018 10:52 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 22:32
Welkom op GoT!
Elk subforum heeft een prachtige FAQ met de meest gestelde vragen.. Jouw vraag en antwoord staat daar ook in. Zie OM FAQ / Beleid
Anders bestaat er ook nog zoiets als Google en de GoT search.
Succes :)

[ Voor 18% gewijzigd door Jimster op 18-08-2007 23:15 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Engineer schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 23:14:
Ik vrees dat je je data vaarwel kunt gaan zwaaien, en dit als wijze les aan kunt nemen dat je niet moet rommellen op mbr/fdisk niveau met een ongebackupte 120GB schijf vol data.

Je kunt nog wel wat recovery tooltjes proberen, maar niet alles zal te redden zijn. Helemaal lastig gaat het worden dat het om een laptop gaat. Even de hardeschijf in een andere pc zetten is ondoenbaar.
Maw dit is wel erg zwartkijken.
Zolang de data nog niet fysiek overschreven is moet je alles wel terug kunnen vinden.

Hang de HD aan een pc (kan via een converter, of via een usb behuizing) en dan moet je met de juiste tools toch vrij veel zo niet alles terug kunnen vinden.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:29
Met Active @ File Recovery heb ik iig alles terug kunnen krijgen in zo'n geval...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, vooral die van de Forum-FAQ. Ik was deze nog niet tegengekomen *schaam*schaam*. Ik ga 'm met interesse doorlezen en hoop, dat alles goed komt :)

Verwijderd

Topicstarter
Allen nogmaals bedankt. Het probleem is gelukkig opgelost: ik kan m'n gegevens weer inlezen. Jammer, dat niet alles er meer op staat. Ik ga dus maar met recovery-tools aan de slag.

Deze topic kan gesloten worden ;)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Topics gaan niet op slot (zie de FAQ) als het is opgelost. :)

Voor anderen met hetzelfde probleem zou het wel zo handig zijn om te weten hoe je het e.e.a. voor elkaar hebt gekregen.

ARME AOW’er

Pagina: 1