Oude auto wegdoen

Pagina: 1
Acties:
  • 564 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
De auto:
- Seat Ibiza 1.3 uit 1994

De situatie:
- Lekke koppakking, reperatie gaat minstens 500 euro kosten

Ik heb geen zin meer om de auto te laten repareren voor de zoveelste keer. Vorig jaar heb ik het kreng gekocht voor 1800 euro en inmiddels zit er meer dan 1000 euro aan reparaties in en vervangde onderdelen (nieuwe banden, beide carterslangen vervangen, nog meer zooi waar ik de ballen verstand van heb). Ik heb hem vervolgens een tijdje laten staan en nu start hij niet meer (accu misschien bijna leeg?).

Wat kan ik nu het beste doen om van het kreng af te komen?

Opties waar ik aan dacht:

1. Op marktplaats zetten. Tegen elk aannemelijk bod.
2. Hem naar de sloop laten slepen (is waarschijnlijk best duur)

Hebben jullie nog suggesties?

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:26
Hem op marktplaats/ speurders ofzo zetten en als dat telang duurt weg doen bij de sloop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewoon op marktplaats zetten voor een habbekrats. Sloop kost erg veel geld en je moet het ding er nog maar naar toe zien te krijgen. En als iemand hem op komt halen ben je van dat probleem af ;) En zodra je het vrijwaringsbewijs hebt heb je er ook geen gezeik meer mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacub86
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 14:45
Vriend van me heeft al 2 auto's afgegeven bij de sloop en kreeg gewoon allebei de keren 40 euro terug, dus het hoeft niet altijd duur te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Er zijn sloperijen die 50 tot 100 euro geven voor een auto, rijdend of niet. Voldoende ervaring mee :-)

je kunt zelf dan de auto slepen met een andere auto. Even hulp erbij regelen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-10 00:35

mace

Sapere Aude

Als de remmen + stuur nog werken gewoon naar de sloop slepen met een sleepkabel.
Een maat regelen en 50 euro vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Klinkt goed tot nu toe :)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
naar de export brengen, krijg je er wss nog wel een leuk bedrag voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-10 15:29

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Staat ie in de weg? Anders op Marktplaats zetten en rustig afwachten t.e.a.b. Komt vanzelf een handelaar die je nog wel een leuke prijs geeft denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wil de brandweer die auto hebben... kunnen ze erop oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:45

Rejgun

Leven is Bier drinken

Een auto van 13 jaar oud is een reparatie van 500 euro wel waard. Dus naar de sloop brengen is zonde. Een handig iemand met verstand van auto's maakt deze schade in zijn vrije tijd en verkoopt de auto voor 1500 euro.

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Kun je de auto stallen op eigen terrein of staat-ie aan de openbare weg? Als je de auto op particulier terrein kunt stallen, zou ik hem schorsen en op Marktplaats zetten. Door hem te schorsen hoef je he niet meer te verzekeren, betaal je geen belasting en hoeft de auto ook geen APK meer te hebben. Je mag er dan natuurlijk niet meer meer rijden ;)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:31

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Je kent niemand met een auto en startkabels? Als je de auto met zo weinig moeite lopend kunt krijgen wordt ie als tweedehandsje direct een stuk meer waard...
Daarna gooi je hem op marktplaats en kan je wel een hobbyist vinden die het autootje opknapt of gebruikt voor onderdelen.

[ Voor 28% gewijzigd door The Bad Seed op 18-08-2007 19:50 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Rejgun schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:37:
Een auto van 13 jaar oud is een reparatie van 500 euro wel waard. Dus naar de sloop brengen is zonde. Een handig iemand met verstand van auto's maakt deze schade in zijn vrije tijd en verkoopt de auto voor 1500 euro.
Als je hem laat repareren voor 500 euro en dan voor 1500 weet te verkopen heb je dus 1000 euro. Dat lijkt mij een veel betere oplossing. Zeker omdat een auto uit 1994 nog lang niet 'op' is. Zeker een Seat niet (veel VW onderdelen). Probeer je negatieve gevoelens tegenover de auto even te onderdrukken en investeer in een nieuwe koppakking.

Dat een dergelijke auto geld kost in onderhoud had je natuurlijk kunnen verwachten. Zeker nieuwe banden....of verwacht je dat die dingen eeuwig meegaan. Autorijden kost geld.

[ Voor 7% gewijzigd door Shiver23 op 18-08-2007 19:57 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-10 22:13
Laat het bij deze afhangen van de APK. Lekke koppakking is op zich goed te repareren, en wat garages afbellen die het eventueel voor minder doen misschien een idee? Ow ja, gewoon verkopen als hij weer rijdend is, maar afhankelijk van of het nu allemaal klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telco
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Vandaag geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Eens met Shiver23. Het kost wat meer moeite en tijd, maar levert je geheid meer op. Ibiza;s blijven gewild, de 1994 edities hebben een motorblok die exact gelijk is aan VW Golf II versies. Reteduurzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat het als onzin klinkt maar probeer eens zo'n wondermiddeltje a tell sell.

Dat heet "bar's leak". Praktisch elke erkende dealer en een groot deel van de monteurs zoals je ook op internet zult lezen zullen zeggen dat het niet werkt en dat het je koelsysteem verpest.

Er zijn echter ook mensen waarbij het lek gedicht is waarvan ik er een ben (het gaat dan wel om een nissan sunny uit 87 waarvan ik zoals je snapt ook niet zin had om zoveel reperatie te betalen).

Bij mij werkt het reeds 2 maanden. De garage waar ik laatst was met mijn auto vertelde ook dat het zeker vaak werkt ondanks dat zoveel mensen het afraden.

Veel beter is inderdaad om het te laten maken maar zo niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2007 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10 12:20
Ik geef je er 100 euro voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-10 15:23
Volgens mij moet je er 2e hands verkopen toch nog wel minstens €350 voor kunnen krijgen. En dan houd ik het laag aan. Vergeleken met autotrack. Die uiteraard geen kapotte koppakking hebben. ;)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

@Sid_6.8: Dat soort spulletjes werken soms wel bij lekken aan je koelsysteem, maar bij een lekke koppakking geef ik het weinig kans. Ook hoeft er bij een lekke koppakking niet altijd koelvloeistof te lekken.

Zoek een ander leuk autotje uit bij een garage, misschien krijg je dr nog wat voor als je hem inruild. Zo'n garage kan zo die koppakking fixen en hem weer te koop zetten als ie verder goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radiant schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 00:39:
@Sid_6.8: Dat soort spulletjes werken soms wel bij lekken aan je koelsysteem, maar bij een lekke koppakking geef ik het weinig kans. Ook hoeft er bij een lekke koppakking niet altijd koelvloeistof te lekken.

Zoek een ander leuk autotje uit bij een garage, misschien krijg je dr nog wat voor als je hem inruild. Zo'n garage kan zo die koppakking fixen en hem weer te koop zetten als ie verder goed is.
Proberen kan geen kwaad toch :)
Ik had ook een lekke koppakking, heb dit toendertijd ook laten controleren door een garage die ook hetzelfde zij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Het zelf laatst mijn Fiat Punto 55SX uit 1992 naar de sloop (demontage) bedrijf gebracht. De versnellingsbak was volledig kapot. Heb hier toch nog EUR 350,00 voor gekregen.

Je moet gewoon een aantal bedrijven afbellen en vragen wat ze ervoor bieden. Verschil tussen de laatste bieder en hoogste kan al gauw honderden euro's zijn.

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 14:30
is een '93 Ibiza dan al volkswagen ? Of is dat nog fiat?

Ding zal hoe dan ook altijd meer opleveren dan 100 euro lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 19:36
350 euro nog voor die Punto? Ik heb mijn Hyundai Pony uit 1992 ooit eens naar de sloop gebracht, kreeg er nog 20 euro (of zelfs gulden volgens mij) voor... En die reed nog gewoon (was alleen een "beetje" rot :p).
Als je die koppakking nog voor een klein bedrag zou kunnen laten maken, zou ik dat misschien wel doen, mits de auto verder wel in orde is... En uit 1994 dat is toch dat ronde model?

En anders gewoon op Marktplaats zetten en kijken welke reacties je krijgt. Naar de sloop brengen kan atijd nog. Je zou het een maand kunnen proberen. Als het daarna niet lukt dan breng je hem alsnog naar de sloop, als je er echt vanaf wil. Stallen kan ook, dat je hem dan laat schorsen, maar dan staat ie daar ook maar te staan, en schorsen kost je ook iets van 36 euro (en ik weet niet wat jij aan verzekering en wegenbelasting betaald, maar mischien kun je van die 36 euro ook die auto gewoon nog een maand zo houden en hem in die maand proberen te verkopen).

[ Voor 44% gewijzigd door eX0duS op 19-08-2007 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie hier een aantal keren de suggestie dat naar de sloop brengen "duur" zou zijn maar is het niet zo dat sloperijen (autodemontagebedrijven) die auto's gratis moeten innemen? Sinds enige jaren betaal je namelijk bij aankoop van een auto al de verwijderingsbijdrage dus het is kolder om dat bij daadwerkelijke "verwijdering" nog eens te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-10 15:23
De meesten geven dus geld toe, €40,- of zow. Maar die auto moet ook nog bij de sloperij komen dus. En dan moet je hem dus of slepen of een bergingsauto huren. :)

Maar nogmaals, ik zou hem gewoon op MP zetten. Dan krijg je er vast wel wat meer voor dan €40,-. :) En hoef je hem ook niet af te voeren. :) :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:00
offtopic:
SG->VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wok schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:47:
Kun je de auto stallen op eigen terrein of staat-ie aan de openbare weg? Als je de auto op particulier terrein kunt stallen, zou ik hem schorsen en op Marktplaats zetten. Door hem te schorsen hoef je he niet meer te verzekeren, betaal je geen belasting en hoeft de auto ook geen APK meer te hebben. Je mag er dan natuurlijk niet meer meer rijden ;)
Als de APK niet snel verloopt dan zou ik hem niet schorsen. Schorsen kost ook een kleine 70€ en dat haal je er echt niet uit als het ding een maand ofzo niet rijdt en geen wegenbelasting gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Heb voor mn '89 309 nog 150E gekregen met kapotte koppeling.
Bij de sloop mocht ik 'm neerzetten en weg gaan :+

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:58

SeatRider

Hips don't lie

Ik kom m gratis ophalen (waarbij ik mijn nick mee heb)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:58

SeatRider

Hips don't lie

Ja nee, die heb ik dus niet gewonnen :+ dus probeer ik het op deze manier.

We kunnen inderdaad wel SMSsen "SLOOP" of "GEEF AAN SEATRIDER". TS, wat is je mobiele nummer? ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hij rijdt toch gewoon nog? Alleen de accu is toch leeg? Gewoon even aan de startkabels of een booster van iemand lenen en je rijdt hem er toch zo naar toe? Lekke koppakking of niet, je komt er vast wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
En andersniet naar een sloop maar even bellen met diverse autodemontag bedrijven.. je weet het nooit wat de gek er voor geeft.

Marktplaats vind ik vrij lastig, zelfs goede oude auto als een mazda 323 is voor een habbekrats niet kwijt te raken.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 12:51
De waarde na reparatie is natuurlijk ook afhankelijk van de verdere staat van de auto. Als de koppakking het enige is en er geen laswerk aan de carrosserie etc. is, is deze Seat nog niet total loss hoor... kost alleen wat tijd/geld en moeite om kwijt te raken.

De auto start misschien niet door een kapotte/lege accu en ook doordat er water bij de bougies komt door de lekke koppakking. Ik zou het nog wel proberen: accu opladen, middeltje in het koelwater, en dan zelf naar de sloop rijden of verkopen via Marktplaats (wel eerlijk melden wat er aan de hand is). Of een beunhaas zoeken die voor 350 euro de koppakking vervangt, en dan voor € 1350 verkopen.

[ Voor 3% gewijzigd door pinockio op 20-08-2007 15:29 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 20-10 15:54
Ik heb eind vorig jaar mijn daewoo met lekke koppakking voor 150 euro op kunnen laten halen door een sloperij. Die belde op dinsdag en woensdag kwamen ze hem met een sleepwagen ophalen.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:54

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Mijn vorige wagen, een opel vectra A.
Haalde de oliedop eraf en de witte rook kwam er dik uit :P ook witte smurrie aan de dop :P
Geen zin in reparatie... dan maar zo op het internet zetten. Ook was de steunbalk achter de bumper naar de klote achterin een wagen gereden met een trekhaak en in de bumper zelf zat een mooi gat :P

Dat kreng op internet gezet, nog geen week later kwam iemand kijken... voor 375€ is hij weg gegaan.. en ik veronderstel dat hij nu ergens in het buitenland zit.

De Nederbelg !

Pagina: 1