Toon posts:

AMD of Intel processor in laptop.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.540 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben van plan een laptop aan te schaffen. Zelf heb ik de keuze beperkt tot 2 modellen. Beiden zijn van HP Pavilion9000 series. Ik heb de keuze tussen de DV9580ed (Mobile AMD Turion 64 X2, TL-56) en de DV9218 (Intel duo core T5200). Qua prijs schelen ze niet heel veel iets meer dan €100. Die van Intel is wel een HP renew-product. Wat zijn de absolute pro's en contra's van beiden processoren? Welke zouden jullie nemen. Help me.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:55

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Eerste vraag die je jezelf moet stellen in zo'n geval: wat ga ik er mee doen? Tweede wat je dan doet is reviews zoeken en kijken welke beter is in wat je er mee wilt doen :)

Rail Away!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Maakt allemaal niet zoveel uit. Intel is wel iets sneller, maar als die laptop met AMD weer andere voordelen heeft dan zou ik dat ook laten meewegen (bijv. meer geheugen of snellere videokaart).

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

AMD
Pro:
-Zuiniger (zelfde TDP, maar calibrated 75%)
-Betere energy saver wat hem nog zuiniger maakt
Con:
-Minder performance

Intel
Pro:
-Sneller
Con:
-Minder zuinig (zelfde TDP maar calibrated 100%)
-Minder goede energysaver

Als ze verder exact gelijk zijn, dan is het de overweging of je performance of zuinigheid wil.
Voor school/werk zou ik zuinig kiezen. Voor desktop replacement liever performance.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Palomar
  • Niet online
Maar het argument zuinigheid gaat alleen op als in beide dezelfde capaciteit accu zit. Maar kijk idd gewoon in de fabrieksopgave wat de accuduur is (of in reviews oid).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van een aantal kennissen begrepen dat de AMD nogal wat geluid maakte (doordat het veel sneller warm wordt) Is dit het geval? Ik wil niet dat de ventilator constant aan staat. Mijn gebruik van de laptop is veelal voor de studie en recreratief (lees: films kijken, surfen etc.) De laptop zal ik het meest in huis gebruiken. Mijn desktop is nogal verouderd, maar vind het wel leuk, wanneer ik op vakantie ben etc om ook gebruik te kunnen maken van mijn laptop. Verder heb ik iid al verschillende reviews gelezen. Echter reviews geven ook een dubbel beeld. Sommigen vinden de AMD geweldig terwijl anderen hem het liefst de prullenbak in wensen. Dus daarom is het kiezen nogal lastig voor mij.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het probleem is dat je het altijd over nogal verschillende systemen hebt. Je kan niet zeggen van, ik neem laptop A en zet daar een processor van Intel in, of eentje van AMD. Het is of laptop A met een Intel, of laptop B met een AMD.

Puur megaherzen vergelijken kan ook niet meer, daarom zou ik je keuze niet van het merk CPU af laten hangen, kijk hoeveel geheugen de een heeft tov de ander, welke heeft een grotere HD, heb je een grotere HD nodig, heeft de een een wabcam, Bluetooth, enz.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Ik heb een Intel in mijn laptop (Asus), de koeler draait bij mij bijna altijd maar op zeer lage toerentallen (onhoorbaar).
Mijn broer en vader hebben beide een AMD in hun laptop (Acer en HP) deze koeler draait niet tot op een bepaalt moment (46° geloof ik) gaat de koeler vol blazen (zeer goed hoorbaar). Na een minuutje ofzo valt de koeler dan weer uit .... jou keuze, ik ben AMD fan maar voor een laptop zou ik altijd voor Intel gaan.

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Lawaai hangt niet af van de CPU, maar van de gebruikte koeling (en zo ook het merk). Fujitsu Siemens, Sony, Lenovo, Asus,.. vallen onder de klasse onhoorbaar. Acer en HP niet. Maakt met andere woorden niet uit welke CPU er in je Acer zit, hij zal lawaai maken.

Yes, but no.

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:52:
Het probleem is dat je het altijd over nogal verschillende systemen hebt. Je kan niet zeggen van, ik neem laptop A en zet daar een processor van Intel in, of eentje van AMD. Het is of laptop A met een Intel, of laptop B met een AMD.

Puur megaherzen vergelijken kan ook niet meer, daarom zou ik je keuze niet van het merk CPU af laten hangen, kijk hoeveel geheugen de een heeft tov de ander, welke heeft een grotere HD, heb je een grotere HD nodig, heeft de een een wabcam, Bluetooth, enz.
Beiden laptops zijn voorzien van (bijna) exact dezelfde specs. Afgezien van de CPU, dus allebei webcam, bluetooth etc. Dus de keuze is alleen tussen de CPU's.

Verwijderd

dan komt de keuze hierop neer lijkt me:
-prijs
-prestaties
-zuinigheid

niet noodzakelijk in die volgorde :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2007 19:16 ]

• Abbadon
  • Laatst online: 15:55
Neem deze door: PMG FAQ En je zult vrij vlot het antwoord op jouw vraag zelf kunnen achterhalen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.