hmmm pot jan drie dubbeltjes. dacht toch echt dat ik gisteren een post gemaakt had.
ben ik zeker weer vergeten post reply te doen:p
proost.
maargoed. even een vraagje over conroe processors. of om wat precieser te zijn, mijn e6600 week 28a.
ik kom op 1.38 volt op zeer stabiel op een fsb van 370 (x9).
dit alles onder keurige temperaturen.
op 1.55 volt met op de mch en fsb beiden +0.3v kom ik niet verder dan 385 x 9.(stabiel dan)
dit is al een paar mhz verder dan voorheen, dat zou kunnen komen omdat ik er nu geheugen met d9 chips bij geprikt heb, was voorheen ocz met promos chips.
het vreemde vind ik dat op een lagere multiplier ik niet verder kom dan een fsb van 401mhz.
is het mogelijk dat ik toevallig een brak p965 ds4 moederbordje bezit?
of kan het ook zo zijn dat mijn processor tegen een fsbwall aan loopt.
iemand nog een goede tip om te kijken welke van de 2 het is?
*geheugen loopt 740 3-3-3-9 op 2.1v dus wat verder dan 800 5-5-5-15 kan het probleem niet zijn*
*850w enermax galaxy voeding mag ook het probleem niet zijn*
*instellingen, alles wat ik tot nu to gelezen heb in dit topic en op andere fora geprobeerd, dus waarschijnlijk ook niet het probleem*
(edit) vanavond ga ik een andere e6600 halen. als t goed is ook 1 uit de de eerste weken dat ze geproduceerd zijn. helaas kan ik dat niet controleren want hij is gelapped.
hoe dan ook tips om uit te vinden welke van de twee het zou kunnen zijn, zijn nog steeds welkom.
anders wel voor mensen met het zelfde probleempje.
[
Voor 12% gewijzigd door
666pack op 28-09-2007 18:17
]