Bij mij werkt het kaartje prima met Dscaler met de instelling Medion 5044. Wel een audiokabeltje gebruikt!Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 19:00:
Het is me nog niet gelukt om maar IETS van beeld uit het kaatje te krijgen. Dscaler,ChrisTV,standaard meuk, VLC. Niks werkt. Bij dscaler ben ik nu zo ver dat ik de kanalen heb gescand, maar als ik naar een kanaal ga krijg ik een effen groen beeld en bij video format kan ik niks kiezen (staat een vinkje bij Pal-bdghi)
Overigens wist ik niet welke kaart het beste "in de buurt kwam van mijn kaart" dus heb ik die medion 7134 kaart aangeklikt....
Please help me, ik snap er niks van. het enige wat ik wilde doen ik er voor zorgen dat VLC TV zou streamen over het netwerk zodat ik op m'n kamer tv kan kijken
Verwijderd
k, het werd me te veel. Het moet toch niet zo moeilijk zijn? Ik woon (schuin)boven een Aldi dus ik heb hem vanmiddag weer terug gebracht...
Verwijderd
Ik heb de kaart ook aangeschaft, en heb hetzelfde probleem. Het lijkt te werken, maar er worden slechts 4 zenders opgespoort door de scanner. Ik ben er nu een tijdje mee bezig, maar ik kom er niet uit.
Heb jij het probleem al opgelost Turbosjaak?
Ik heb er ook 1 in huis.
Kaartje in PC geprikt, laatste software + drivers vanaf http://www.kworld.com.tw/product_overview.aspx?P_ID=10 gedownload. Reboot. Programma gestart, laten scannen op de Nederlands 1 optie. En wel 30 zenders, mis er geloof ik wel 2 maar dat is in ieder geval stukken beter dan er door veel mensen in dit topic word gemeld. Ook geluid werkt meteen zonder extra audio kabeltje.
Kwaliteit valt me niet tegen, alleen om om het beeld heen wat vreemde zwarte randen. Kwaliteit is vergelijkbaar met mijn Leadtek TV 2000 XP Deluxe. De software van leadtek is wel een stuk beter, alhoewel hier ook wel mee te werken valt als je bijv. handmattig de frequentie in kan tikken.
Wat mij nog opvalt:
-Als ik naar een volgend kanaal ga, dan taat er kanaal * mono. Met zo'n knopje onderin het scherm kan ik het wijzigen naar stereo maar als ik weer naar een volgend kanaal ga staat er weer kanaal * mono in het beeld.
Kaartje in PC geprikt, laatste software + drivers vanaf http://www.kworld.com.tw/product_overview.aspx?P_ID=10 gedownload. Reboot. Programma gestart, laten scannen op de Nederlands 1 optie. En wel 30 zenders, mis er geloof ik wel 2 maar dat is in ieder geval stukken beter dan er door veel mensen in dit topic word gemeld. Ook geluid werkt meteen zonder extra audio kabeltje.
Kwaliteit valt me niet tegen, alleen om om het beeld heen wat vreemde zwarte randen. Kwaliteit is vergelijkbaar met mijn Leadtek TV 2000 XP Deluxe. De software van leadtek is wel een stuk beter, alhoewel hier ook wel mee te werken valt als je bijv. handmattig de frequentie in kan tikken.
Wat mij nog opvalt:
-Als ik naar een volgend kanaal ga, dan taat er kanaal * mono. Met zo'n knopje onderin het scherm kan ik het wijzigen naar stereo maar als ik weer naar een volgend kanaal ga staat er weer kanaal * mono in het beeld.
Verwijderd
Beste Westereen, dat klinkt een stuk positiever dan de andere reacties. Kun je ook aangeven welke software je precies hebt gedownload van de webpagina die je hebt aangegeven? Ik kan namelijk geen updates vinden? Alvast mijn hartelijke dank.
Zo, ik heb er gister ook een gehaald. Tot nu toe heb ik alleen de FM radio aangesloten, die werkt in ieder geval, en ik kan daar zelf frequenties opgeven en die ook opslaan. De ontvangst is wel goed. Heb ook even het opnemen van de radio geprobeerd, helaas kan je alleen kiezen tussen WAVE en WMA, dus dan wordt het maar WMA. Hij maakt gewoon een bestandje aan in je docs (instelbaar overigens) en dat werkt eigenlijk boven verwachting goed 
TV heb ik nog niet kunnen proberen: De kabel moet nog even naar mijn kamer worden getrokken voordat ik hem erop kan aansluiten
Heb ook even geboot naar ubuntu feisty, daar wordt hij jammer genoeg niet automatisch herkend. Even gezocht op het internet naar mogelijke oplossingen; Als je zoekt naar het merk zolid dan kan ik bijna niet vinden dat ze ook tv kaarten maken
Op de naam Kworld vind je gelukkig wat meer, heb ergens een post gezien dat iemand een 'PlusTV Analog Lite PCI' kaart aan de praat heeft gekregen, dus ik hoop dat dat gaat lukken...zie hier.
Is er hier iemand die hem al onder linux werkend heeft gekregen?
TV heb ik nog niet kunnen proberen: De kabel moet nog even naar mijn kamer worden getrokken voordat ik hem erop kan aansluiten
Heb ook even geboot naar ubuntu feisty, daar wordt hij jammer genoeg niet automatisch herkend. Even gezocht op het internet naar mogelijke oplossingen; Als je zoekt naar het merk zolid dan kan ik bijna niet vinden dat ze ook tv kaarten maken
Op de naam Kworld vind je gelukkig wat meer, heb ergens een post gezien dat iemand een 'PlusTV Analog Lite PCI' kaart aan de praat heeft gekregen, dus ik hoop dat dat gaat lukken...zie hier.
Is er hier iemand die hem al onder linux werkend heeft gekregen?
Als je op 'drivers' klikt kom je hier terecht, daar vind je drivers, hypermedia center (De afspeelsoftware) en software voor de afstandsbediening.Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:06:
Beste Westereen, dat klinkt een stuk positiever dan de andere reacties. Kun je ook aangeven welke software je precies hebt gedownload van de webpagina die je hebt aangegeven? Ik kan namelijk geen updates vinden? Alvast mijn hartelijke dank.
Nou, ik zal ook maar eens mijn bevindingen hier posten. Ook ik heb deze kaart gekocht, want voor 25 euro kon ik m echt niet laten liggen.
De bijgeleverde software is me alleen heel slecht gevallen. Op Antenna en Cable vind ie allebei maar 3 kanalen, dus dat is erg ruk.
Heb daarna WinDVR ofzo geprobeered, die vond wel meerdere zenders, maar daarin had ik geen geluid.
Daarna ChrisTV geprobeerd en na vele scanmethodes gedaan te hebben had ik de meeste zenders wel. Daarna nog zenders als RTL8 en TMF handmatig ingevoerd. Met ChrisTV werkt het gelukkig perfect
Als iemand mijn zendertabel wil hebben, stuur me dan een mailtje naar freebee666 at gmail dot com.
Overall ben ik wel tevreden over de kaart, maar zeker niet over de bijgeleverde software noch het bedrijf waarvan het afkomstig is. Na bellen met hun helpdesk konden ze mij geen oplossing bieden.
Tevens heb ik ook de DVD Maker van hetzelfde merk en bedrijf gekocht bij de Aldi en die had precies hetzelfde. De bijgeleverde software laat mn pc rebooten als ik een menuoptie kies. VirtualDub daarentegen werkt er perfect mee.
Hopelijk heeft deze post nog enige waarde na 5 pagina's
-edit-
Oja wat ik er zelf nog voor wilde weten: Ik vind die remote wel nice die bij die tvkaart zat, maar ik weet niet of die werkend te krijgen is met ChrisTV. Weet iemand daar al meer over ??
De bijgeleverde software is me alleen heel slecht gevallen. Op Antenna en Cable vind ie allebei maar 3 kanalen, dus dat is erg ruk.
Heb daarna WinDVR ofzo geprobeered, die vond wel meerdere zenders, maar daarin had ik geen geluid.
Daarna ChrisTV geprobeerd en na vele scanmethodes gedaan te hebben had ik de meeste zenders wel. Daarna nog zenders als RTL8 en TMF handmatig ingevoerd. Met ChrisTV werkt het gelukkig perfect
Als iemand mijn zendertabel wil hebben, stuur me dan een mailtje naar freebee666 at gmail dot com.
Overall ben ik wel tevreden over de kaart, maar zeker niet over de bijgeleverde software noch het bedrijf waarvan het afkomstig is. Na bellen met hun helpdesk konden ze mij geen oplossing bieden.
Tevens heb ik ook de DVD Maker van hetzelfde merk en bedrijf gekocht bij de Aldi en die had precies hetzelfde. De bijgeleverde software laat mn pc rebooten als ik een menuoptie kies. VirtualDub daarentegen werkt er perfect mee.
Hopelijk heeft deze post nog enige waarde na 5 pagina's
-edit-
Oja wat ik er zelf nog voor wilde weten: Ik vind die remote wel nice die bij die tvkaart zat, maar ik weet niet of die werkend te krijgen is met ChrisTV. Weet iemand daar al meer over ??
[ Voor 7% gewijzigd door freebee666 op 24-08-2007 02:47 ]
Powered by ProBNC
Verwijderd
Iedereen heeft het over Chris tv, maar als je het hebt geinstalleerd moet je allerlei instellingen aanklikken, of welke kaart hebben jullie gekozen. Bij mij doet chris tv dus niks en denk dat het ligt doordat ik het eerst verkeerd instel, kan iemand de instellingen geven die hij of zij heeft gedaan en waarbij het wel werkt????
Met de Aldi software kwam ik er ook niet uit, ik ontving maar 4 zenders. Nu heb ik Chris TV geprobeerd en nu heb ik 16 zenders. Het beeld is goed en het geluid valt me ook niet tegen.Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 21:44:
Ik heb de kaart ook aangeschaft, en heb hetzelfde probleem. Het lijkt te werken, maar er worden slechts 4 zenders opgespoort door de scanner. Ik ben er nu een tijdje mee bezig, maar ik kom er niet uit.
Is er ook een versie van Chris tv die je altijd kunt gebruiken ? want ik heb nu een trail versie.
Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21
Verwijderd
Je kunt ChrisTV Lite gebruiken. Die is freeware, maar heeft een aantal functies niet die de normal en Pro versie hebben.Turbosjaak schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:11:
[...]
Met de Aldi software kwam ik er ook niet uit, ik ontving maar 4 zenders. Nu heb ik Chris TV geprobeerd en nu heb ik 16 zenders. Het beeld is goed en het geluid valt me ook niet tegen.
Is er ook een versie van Chris tv die je altijd kunt gebruiken ? want ik heb nu een trail versie.
Ik weet nog steeds niet hoe ik radio kan gebruiken/instellen met ChrisTV Lite.
EDIT: Heb net even Axife FM Player (Demo
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 14:54 ]
Ik heb vandaag een Zolid kaart gekocht, aangezien hij bij de Aldi achter de kassa lag kon in hem dus niet uitgebreid gaan bekijken. Bij thuiskomst zag ik dat het gaat om een analoge tv ontvanger.
Op dit moment bezit ik over zowel analoge als digitale tv via de kabel, echter ik overweeg om over te stappen op digitenne van kpn. Is deze kaart wel geschikt voor een aansluiting op digitale tv of wordt het digitale signaal dan omgezet in een analoog signaal? M.a.w. hoe werkt het precies en hoe sluit je het e.e.a. aan? Hopelijk kan iemand mij een reactie geven, bvd.
Op dit moment bezit ik over zowel analoge als digitale tv via de kabel, echter ik overweeg om over te stappen op digitenne van kpn. Is deze kaart wel geschikt voor een aansluiting op digitale tv of wordt het digitale signaal dan omgezet in een analoog signaal? M.a.w. hoe werkt het precies en hoe sluit je het e.e.a. aan? Hopelijk kan iemand mij een reactie geven, bvd.
Verwijderd
Volgens mij lukt dat wel. Zag het eerder langskomen in deze thread. Is het een gewone coax-aansluiting? Zo ja, dan lukt het wel en zul je ook alle zenders kunnen ontvangen met de brakke meegeleverde HyperMedia Center.jonwe38 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:05:
Ik heb vandaag een Zolid kaart gekocht, aangezien hij bij de Aldi achter de kassa lag kon in hem dus niet uitgebreid gaan bekijken. Bij thuiskomst zag ik dat het gaat om een analoge tv ontvanger.
EDIT: Hoe kun je radiofrequenties instellen met ChrisTV Lite?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 22:55 ]
Verwijderd
Ik heb van het weekeind de kaart geïnstalleerd, met een splinternieuwe antenne kabel direct van mijn aansluiting naar de tv kaart kreeg ik er met de bijgeleverde software met moeite 3 zenders op.Turbosjaak schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 09:36:
Ik had hier de laatste , het ging hard vanmorgen om 8.30 was ik bij de Aldi.
Het werkt naar behoren alleen kan ik nog niet zoveel zenders ontvangen. Maar dit valt wel op te lossen denk ik.
Met andere software (ChrisTV) kreeg ik er 17. (waar je niet met goed fatsoen naar kunt kijken)
Er moeten minstens 38 kanalen op de kabel zitten.
De ontvangst kwaliteit is beneden alle verwachtingen.
Je hebt in mijn ogen niets aan deze kaart.
Of betreft het hier een exemplarisch geval, ik hoor graag jullie meningen.
Anders gaat de kaart linea recta terug naar de Aldi.
(eventueel ben ik ook benieuwd naar een ander type die gewoon goed is, een goede ontvangst en een goede werking onder XP)
Ik krijg ik ChrisTV het geluid niet aan de praat.
Iemand daar ook moeite mee gehad?
Verder werkt de kaart bij mij met zowel de orginele software als met ChrisTV prima.
Iemand daar ook moeite mee gehad?
Verder werkt de kaart bij mij met zowel de orginele software als met ChrisTV prima.
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Verwijderd
Voor iedereen die een progje zoekt waar deze Aldi kaart goed mee werkt.
Probeer maar QuickTV, ook van kworld
adres: ftp1.kworld.com.tw/kworld/ap/quick_tv
Zowel radio als TV, gebruik de vrije scanmodus (0.25)
Alleen (nog) geen afstandbediening
het is in de meeste geval: je hebt niets aan de bijgeleverde software EN DRIVERVerwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 19:26:
[...]
Je hebt in mijn ogen niets aan deze kaart.
Of betreft het hier een exemplarisch geval, ik hoor graag jullie meningen.
Anders gaat de kaart linea recta terug naar de Aldi.
(eventueel ben ik ook benieuwd naar een ander type die gewoon goed is, een goede ontvangst en een goede werking onder XP)
ik heb zopas mijn medion MD28nogwat weer uit de kast getrokken, 99% gelijk is icm fly2000 en die gemaakt is VOOR de philips 713x
* kaart er in
* drivers van de fly fite (kies asus 7134 or pick one)
* software er op en scannen op kanaal/frequentie of handmatig
en gaan met die banaan
note: fly kan gebruik gebruik maken van de WDM tuner driver voor de non 713x TV kaarten en zonder (= beter)
bij de driver op de site werkt de WDM driver wat buggy maar daar heeft fly geen last van als je niet de WDM tuner gebruikt
note2: remote zou moeten werken, maar heb ikzelf nog niet geprobeerd
note3: FM werkt uiteraard ook
En in het algemeen een vraag:
zijn er nog "standaard" nieuwe 7134 drivers te downloaden (zoals op de FLY2000 site) , bij philips is er niets te vinden
[ Voor 3% gewijzigd door ThaHandy op 26-08-2007 22:26 ]
Verwijderd
Kunnen meer mensen bevestigen dat het met deze drivers goed werkt?ThaHandy schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 22:06:
[...]
het is in de meeste geval: je hebt niets aan de bijgeleverde software EN DRIVER
ik heb zopas mijn medion MD28nogwat weer uit de kast getrokken, 99% gelijk is icm fly2000 en die gemaakt is VOOR de philips 713x
* kaart er in
* drivers van de fly fite (kies asus 7134 or pick one)
* software er op en scannen op kanaal/frequentie of handmatig
en gaan met die banaanhaarscherp beeld
note: fly kan gebruik gebruik maken van de WDM tuner driver voor de non 713x TV kaarten en zonder (= beter)
bij de driver op de site werkt de WDM driver wat buggy maar daar heeft fly geen last van als je niet de WDM tuner gebruikt
note2: remote zou moeten werken, maar heb ikzelf nog niet geprobeerd
note3: FM werkt uiteraard ook
En in het algemeen een vraag:
zijn er nog "standaard" nieuwe 7134 drivers te downloaden (zoals op de FLY2000 site) , bij philips is er niets te vinden
Dit progje moet iedereen hebben!!Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 21:08:
Voor iedereen die een progje zoekt waar deze Aldi kaart goed mee werkt.
Deze werkt echt top bij mij.
Echter ben ik er nog niet achter hoe je zelf handmatig frequenties toe kan voegen (voor tv) en hoe je voor tv en radio de zenders naar eigen wil kan sorteren. Dit is wel het eerste proggie wat mij echt goed overtuigt heeft van de mogelijkheden van deze kaart. Geluid is ook perfect nu met dit proggie!
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl
Verwijderd
is er eigenlijk iemand die deze kaart aan de gang heeft gekregen met mce vista ?
ik heb een settopbox van tele2.
als ik alles installeer in mce dan kom ik via antenne;digitaal tot aan het moment dat ik de foutmelding krijg dat de infraroodontvanger niet kan worden gedetecteerd.
in een soort van preview schermpje zie ik wel dat het beeld het gewoon doet.
is er iemand die me hierbij kan helpen ?
ik heb een settopbox van tele2.
als ik alles installeer in mce dan kom ik via antenne;digitaal tot aan het moment dat ik de foutmelding krijg dat de infraroodontvanger niet kan worden gedetecteerd.
in een soort van preview schermpje zie ik wel dat het beeld het gewoon doet.
is er iemand die me hierbij kan helpen ?
Met ChrisTV 4.99 heb de kaart aan de praat. Scherp beeld en 35 zenders mbv automatisch scannen. Het geluid valt tegen, ik moet m'n versterker helemaal open draaien om er een brak mono toontje uit te persen.
Verwijderd
ik heb dat op die site http://www.kworld.com.tw/product_overview.aspx?P_ID=10 quickj tv gedownload maar dat is een .rar bestand en windows kan dat niet openen dus wat moet ik dan doen???knorde schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:16:
[...]
Dit progje moet iedereen hebben!!
Deze werkt echt top bij mij.
Echter ben ik er nog niet achter hoe je zelf handmatig frequenties toe kan voegen (voor tv) en hoe je voor tv en radio de zenders naar eigen wil kan sorteren. Dit is wel het eerste proggie wat mij echt goed overtuigt heeft van de mogelijkheden van deze kaart. Geluid is ook perfect nu met dit proggie!
en ik heb ook chris tv alleen het opnemen werkt niet goed ,,, terwijl ik juist daarom de tv kaart heb gekocht. heeft iemand daar al een oplossing voor??
Verwijderd
zou je me eens kunnen uitleggen hoe je dat gedaan hebt?Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:29:
Deze kaart werkt met Vista Home Premium Media Center.
Gewoon de drivers van de cd installeren + MCE Encoder op cd!
suc6 allemaal
ook mediaportal krijg ik niet aan de gang.
quote:
knorde schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:16:
[...]
en ik heb ook chris tv alleen het opnemen werkt niet goed ,,, terwijl ik juist daarom de tv kaart heb gekocht. heeft iemand daar al een oplossing voor??
Neem je op met Mpeg 4? Dat vergt nogal wat rekenkracht.
Wat voor pcu heb je? Werkt bij jouw het geluid goed van ChrisTV? Stereo?
knorde schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:16:
[...]
Neem je op met Mpeg 4? Dat vergt nogal wat rekenkracht.
Verwijderd
ik heb een 3,0 ghz
maareh,, geluid is wel stereo..maar kraakt wel
alleen met opnemen staat hij op avi mode ofso.
maareh,, geluid is wel stereo..maar kraakt wel
alleen met opnemen staat hij op avi mode ofso.
Verwijderd
maareh,, nu heb ik in chris tv de instellingen toegepast die iemand hier op de site had gezet , dan is het gekraak weg alleen staat hij dan op mono ipv stereo.
en ik ben ook Dscaler aan het proberen , vind meteen alle zenders binnen 10 sec.
alleen met opnemen stopt het beeld en loopt de pc vast of sluit vanzelf af.
hoe kan ik dit tegengaan??
en ik ben ook Dscaler aan het proberen , vind meteen alle zenders binnen 10 sec.
alleen met opnemen stopt het beeld en loopt de pc vast of sluit vanzelf af.
hoe kan ik dit tegengaan??
Wat dacht je van uitpakken met winrar?Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 13:02:
[...]
ik heb dat op die site http://www.kworld.com.tw/product_overview.aspx?P_ID=10 quickj tv gedownload maar dat is een .rar bestand en windows kan dat niet openen dus wat moet ik dan doen???
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Verwijderd
Hallo, ook ik heb nu (nog steeds) zo'n zolid tv-kaart, ik ben een paar programma's uit gaan testen om een paar problemen die ik had op te lossen:
1. Hypermedia Center, dit was voor mij een slechte ervaring omdat deze weinig zenders geeft, deze software is tot nu toe wel de enige waarbij mijn remote werkt.
2. ChrisTV gebruik ik op dit moment, vooral de kwaliteit en het opnemen gaat goed bij deze kaart. Toch ben ik op zoek naar iets anders omdat dit programma heel vervelend omgaat met breedbeeld uitzendingen. Omdat ik een widescreen heb wil ik die natuurlijk wel 'wide' kunnen bekijken ipv in een 4:3 window met ook nog zwarte balken.
3. De afstandsbediening lijkt me toch echt handig, maar hij werkt nu nog niet met christv en ik denk ook niet zomaar met dscaler? Ik heb tot nu toe met 'winlirc' geprobeerd om de signalen te verwerken ipv met de bijgeleverde driver (die volgens mij alleen hypermediacenter kan aansturen?). Ook heb ik de trial van 'Girder' geprobeerd om met de remote van alles te kunnen betsuren, wat niet werkte omdat hij de remote niet eens herkent.
Ik heb weinig zin om zo'n compatible windows-remote te gaan kopen, dus heeft iemand misschien een idee of moet eerst echt die hele meegeleverde driver worden aangepast?
1. Hypermedia Center, dit was voor mij een slechte ervaring omdat deze weinig zenders geeft, deze software is tot nu toe wel de enige waarbij mijn remote werkt.
2. ChrisTV gebruik ik op dit moment, vooral de kwaliteit en het opnemen gaat goed bij deze kaart. Toch ben ik op zoek naar iets anders omdat dit programma heel vervelend omgaat met breedbeeld uitzendingen. Omdat ik een widescreen heb wil ik die natuurlijk wel 'wide' kunnen bekijken ipv in een 4:3 window met ook nog zwarte balken.
3. De afstandsbediening lijkt me toch echt handig, maar hij werkt nu nog niet met christv en ik denk ook niet zomaar met dscaler? Ik heb tot nu toe met 'winlirc' geprobeerd om de signalen te verwerken ipv met de bijgeleverde driver (die volgens mij alleen hypermediacenter kan aansturen?). Ook heb ik de trial van 'Girder' geprobeerd om met de remote van alles te kunnen betsuren, wat niet werkte omdat hij de remote niet eens herkent.
Ik heb weinig zin om zo'n compatible windows-remote te gaan kopen, dus heeft iemand misschien een idee of moet eerst echt die hele meegeleverde driver worden aangepast?
Verwijderd
Is er iemand die de FM Radio heeft aangesloten op de kabel i.p.v. het snoertje en hoe moet dat?
Aansluiting, male/female is omgekeerd als bij de TV dan bij radio.
Radio aansluiting gebruiken op de CAI doos (hooftaansluiting radio/TV) en een kabel trekken naar je TV kaart.
Maar had je zelf ook wel kunnen uitvogelen of niet?
Radio aansluiting gebruiken op de CAI doos (hooftaansluiting radio/TV) en een kabel trekken naar je TV kaart.
Verwijderd
Ja maar het stekkertje past niet op de tv kaart van de radio plug??Radio aansluiting gebruiken op de CAI doos (hooftaansluiting radio/TV) en een kabel trekken naar je TV kaart.
ik heb het stekkertje van de bijgeleverde antenne verbonden met de coax kabel maar ontvangst is niet optimaal!!
Verkeerde impedantie??
Dat Quick tv programma is echt goed. Bij mij werkt het veel beter dan Chris tv. het heeft 28 zenders gevonden waar christv er maar 12 had en veel betere kwaliteit ook nog. dank
Is er uberhaupt iemand die de afstandsbediening werkend heeft bij een ander programma dan HyperMedia center?
Prettige dag.
Jammer dat nog steeds niemand mij/ons heeft kunnen vertellen of de remote aan de gang te krijgen is met een ander progje.
Is voor zover ik weet ook niet mogelijk, heb het wel geprobeerd. Wat ook ik raar vind: Mediaportal herkent deze TV-kaart niet kwam ik laatst achter. Iemand een idee hoe dat te fixen?
Waarom hoor ik bijna van begin tot eind over dat "chris tv", wat is er mis met windows media center ? Ik heb al verschillende vista versie's versleten maar de radio,tv en afstandsbediening werken daar prima onder. This wel ff kutten met het instaleren van die drivers, maar alles wat op de cd staat is wel nodig eigenlijk.
Ik krijg hem met geen mogelijkheid onder media center....omdat de tuner niet gevonden word. Zou je me kunnen bijpraten hoe je dit gedaan hebt?
EDIT: De remote werkt onde media center nu maar
EDIT II: Een optie die zo voor de hand lag, maar niet opgemerkt is: media center. Alles werkt goed nou: afstandbediening en alles werkt zoals de kaart zou moeten werken (voor 25 euro)
Mijn DANK is GROOT
ODE AAN BLACKFM
EDIT: De remote werkt onde media center nu maar
EDIT II: Een optie die zo voor de hand lag, maar niet opgemerkt is: media center. Alles werkt goed nou: afstandbediening en alles werkt zoals de kaart zou moeten werken (voor 25 euro)
Mijn DANK is GROOT
[ Voor 52% gewijzigd door turbojonny op 20-01-2008 16:21 ]
Verwijderd
Ik heb 'm aan de praat in Media Portal. En wel zo:Daarna gebruik je een teksteditor om het bestand CaptureCardDefinitions.xml te lijf te gaan. Onderaan (net voor </capturecards>) voeg je het volgende toe:
Okee, ik heb nog geen geluid (waar is dat audiokabeltje van m'n lcd scherm gebleven???) en ik moet nog even stoeien met de remote. Als dat lukt post ik het hier.
| <capturecard commercialname="Zolid Xpert 7134 DVR Analog" capturename="713x BDA Analog Capture" devid="ven_1131&dev_7134&subsys_712617de&rev_01"> <capabilities tv="true" radio="true" mpeg2="false" mce="true" sw="false" bda="false"></capabilities> <tv> <interface cat="mux" video="" audio="" mpeg2="0"></interface> <filters> <filter cat="tvtuner" name="713x BDA Analog Tv Tuner" checkdevice="true"></filter> <filter cat="tvaudio" name="713x BDA Analog TV Audio" checkdevice="true"></filter> <filter cat="crossbar" name="713x BDA Analog Xbar" checkdevice="true"></filter> <filter cat="capture" name="713x BDA Analog Capture" checkdevice="true"></filter> <filter cat="videncoder" name="InterVideo Video Encoder" checkdevice="false"></filter> <filter cat="audencoder" name="InterVideo Audio Encoder" checkdevice="false"></filter> <filter cat="mux" name="InterVideo Multiplexer" checkdevice="false"></filter> </filters> <connections> <connection sourcefilter="tvtuner" sourcepin="0" sinkfilter="crossbar" sinkpin="%tvtuner%"></connection> <connection sourcefilter="tvtuner" sourcepin="1" sinkfilter="tvaudio" sinkpin="0"></connection> <connection sourcefilter="tvaudio" sourcepin="0" sinkfilter="crossbar" sinkpin="%audiotuner%"></connection> <connection sourcefilter="crossbar" sourcepin="0" sinkfilter="capture" sinkpin="0"></connection> <connection sourcefilter="crossbar" sourcepin="1" sinkfilter="capture" sinkpin="1"></connection> <connection sourcefilter="capture" sourcepin="0" sinkfilter="videncoder" sinkpin="0"></connection> <connection sourcefilter="capture" sourcepin="2" sinkfilter="audencoder" sinkpin="0"></connection> <connection sourcefilter="videncoder" sourcepin="0" sinkfilter="mux" sinkpin="0"></connection> <connection sourcefilter="audencoder" sourcepin="0" sinkfilter="mux" sinkpin="1"></connection> </connections> </tv> </capturecard> |
Okee, ik heb nog geen geluid (waar is dat audiokabeltje van m'n lcd scherm gebleven???) en ik moet nog even stoeien met de remote. Als dat lukt post ik het hier.
Ik zag het topic voorbij komen in m'n post history en ik hoopte al het beste. Jawel, hij werkt (gedeeltelijk) in Mediaportal! Thanks voor het delen! 
Dat het geluid niet werkt, ik hoop dat het je snel lukt
Heb je de XML van een werkende kaart bekeken en op basis daarvan bovenstaande gemaakt?
Dat het geluid niet werkt, ik hoop dat het je snel lukt
Heeft iemand een site voor EPG van nederland zodat ik deze kan invoegen in Hypermedia Center? ik heb namelijk gevonden hoe ik dit moet gaan aanpakken.