TV Tuner bij de Aldi (22-08)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 13.464 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:08
Hallo,

Vandaag in de Aldi krant http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_34/OFF04.HTM

Heeft iemand enig idee welk type chip dit is, ik heb al gezocht op internet en daar komen alleen maar oude kaarten van zolid langs.

Met vriendelijk groet,

Sander

/post

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:24
Ben zelf ook wel geïnteresseerd hierin...

ik vond het SRPO wel nogal raar, en hier op GoT kwam ik dit tegen erover, en die kaart waar het daar over gaat van de Aldi (mei 2006) lijkt qua specs erg verdacht veel op deze.
Dezelfde?

• Sand0rf
Ja die lijkt er inderdaad wel erg veel op en dat zou dan ook gelijk betekenen dat er een philips chip in zit. SRPO...tja ik zal het waarschijnlijk nooit gebruiken, mijn PC gaat toch nooit uit :+

/post

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 15:49

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Dit is idd de chip die er op zit.

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

• Sand0rf
Ah ok, het is dus inderdaad gewoon een Philips chip. Dan ga ik hem denk ik wel kopen, 25 euro is niet zo heel erg veel geld.

/post

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:12

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Ziet er intressant uit, mischien toch wat voor mijn pc op zolder. 25 is niet veel voor een tv kaartje.

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Zou deze werken icm met windows media encoder?

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• Wim1991
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-08-2024
hmm... ik heb nog een vraagje;

een aantal jaren geleden heb ik de volgende MD 2819 gekocht:

http://i203.photobucket.c...a197/WimJager/TVkaart.jpg

en

http://i203.photobucket.com/albums/aa197/WimJager/1.jpg
Modbreak:graag geen layout- en laadtijdverneukende pics posten. Wees zo fatsoenlijk ze van tevoren te resizen. Als grote pics echt nodig zijn, geef ze als links of thumbnails.

Aangezien de software die hier standaard bijzat bagger was, en er nu nouwelijks meer mee kan opnemen/kijken was ik van plan om de TV kaart te kopen die binnenkort bij de aldi in de aanbiding is.

is deze kaart veel verschillend met de kaart die ze zometeen hebben bij de aldi? kan ik met die kaart ook softwareproblemen verwachten? [dit oude kaartje heeft tevens ook een SAA1734 chip]

edit: of kortgezegd: zal deze kaart beter zijn dan mijn huidige tv kaart die ik heb??

Wim

[ Voor 18% gewijzigd door dion_b op 19-08-2007 12:47 ]

• Turbosjaak

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Ik heb vandaag het foldertje van de Aldi eens bekeken en ik denk dat ik Woensdag die tv kaart wel ga halen.

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De S-video en Video aansluiting, is dit (S-)Video OUT of IN?

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Tommel schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 12:39:
De S-video en Video aansluiting, is dit (S-)Video OUT of IN?
In lijkt me. Wat zou een tv kaart uit kunnen zenden? TV beelden heeft weinig zin, en je monitor doet je videokaart al.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Wim1991 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:05:
hmm... ik heb nog een vraagje;

een aantal jaren geleden heb ik de volgende MD 2819 gekocht:

[afbeelding]

en

[afbeelding]

Aangezien de software die hier standaard bijzat bagger was, en er nu nouwelijks meer mee kan opnemen/kijken was ik van plan om de TV kaart te kopen die binnenkort bij de aldi in de aanbiding is.

is deze kaart veel verschillend met de kaart die ze zometeen hebben bij de aldi? kan ik met die kaart ook softwareproblemen verwachten? [dit oude kaartje heeft tevens ook een SAA1734 chip]

edit: of kortgezegd: zal deze kaart beter zijn dan mijn huidige tv kaart die ik heb??

Wim
De SAA1734 wordt in vrij veel tv tuner progs ondersteund, dus je zit echt niet vast aan de software van de Aldi..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Consumentenvideo hoort in dat subforum...

Move OH -> VID

Oslik blyat! Oslik!

• Wim1991
Welk programma gebruiken jullie om tv te kijken en op te nemen met jullie TV-kaart??

de volgende programmas heb ik zonder succes geprobeerd:

-standaard wat erbij zat [tvfm tuner o.i.d.]
- Dscaler
- PowerCinema
-ChrisTV

iemand een programma dat wel goed werkt? laat het hier ff weten!

:)

[ Voor 14% gewijzigd door Wim1991 op 19-08-2007 15:46 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 16:05
Ga er overigens maar van uit dat ding geen hardware encoder heeft, en je CPU flinkt op zijn flikker krijgt om ietts op te nemen, zeker naar mepg-4. Een oud computertje op zolder zal het niet trekken, denk dat je op zijn minsts 2Ghz ter beschikking moet hebben.
Mijn P3 1Ghz krijgt het in ieder geval niet voor elkaar.

• ThaHandy
  • Laatst online: 19:16

ThaHandy

Discovery Channel

idd, reallife xvid encoding met 128Kbit Mp3 is al zwaar voor een 2.8Ghz

Fly2000 is al 2.5 jaar oud maar er is veel in te tweaken. Het was en is nog steeds, een zalig programma. helaas shareware :/

als je met die kaarten wilt opnemen kan je beter eerst lossless (codec) opnemen en vandaar converteren naar Xvid ( virtualdub)

[ Voor 30% gewijzigd door ThaHandy op 19-08-2007 16:32 ]

• Xof

Xof

Ik gebruikte vroeger altijd D-Scaler, werkte altijd super.. maar zitten al jaren digitaal en daar heb je gelukkig genoeg progjes voor (dreamdvb, mytheatre, progdvb etc.)

Verwijderd

Ik denk dat ik er woensdag maar eentje ga halen. Die 25 euro is wel heel erg goedkoop, ik verwacht er niet te veel van, maar het is natuurlijk een gok :)

Verwijderd

Precies, ik ga hem ook gewoon halen hoor en dan zien we wel.
Kunnen we vanaf morgen hier mooi verder praten over ervaringen, drivers enzo

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:49

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Wim1991: ik heb hetzelfde oude (3 jaar) TV-kaartje en ik geniet al die tijd van uitstekende ontvangst, prima beelden en af en toe een opname met behulp van Dscaler. De bijgeleverde AVRmedia programmatuur werkt goed, maar installeert een paar drivers waar DScaler niet goed mee overweg kan, misschien dat die jou dwars zitten? Zo te zien is de huidige aanbieding vrijwel hetzelfde kaartje, waardoor je dus voor weinig geld een leuk ding hebt.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-02 14:38
Ik ga er morgen ook 3 halen (als er nog genoeg zijn).
Wil er optijd bij zijn.
2 voor hierthuis en 1 voor mijn schoonpa.

Ben benieuwd :)

Hoop alleen niet omdat 2 pc's bij elkaar staan dat ze op elkaar storen (de afstandsbedieningen).

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Verwijderd

Ik stuit toevallig via de zoekfunctie op deze topic

Ik vroeg mij af op deze ook compitable is voor Windows XP Pro?

• Xof

Xof

Ja, dat weet ik wel zeker :) (kaart is zelfs met universele chip drivers nog te installeren)

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:37
Net deze kaart aangeschaft en het ziet er allemaal goed uit. Vanavond even installeren en kijken of alles werkt. Helaas waren er maar weinig kaarten voorradig bij de aldi dus als je er 1 wilt moet je echt sóchtends vroeg gaan. (8:30)

Een uitgebreide afstandsbediening zat er ook bij en die biedt wel mogelijkheden denk ik.

• Turbosjaak

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Ik had hier de laatste , het ging hard vanmorgen om 8.30 was ik bij de Aldi.

Het werkt naar behoren alleen kan ik nog niet zoveel zenders ontvangen. Maar dit valt wel op te lossen denk ik.

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-02 14:38
Ik heb er 3 kunnen krijgen.
Ging wel heel hard en ze hadden er nog maar weinig liggen.
Ik ga er nu even 1 testen want we gaan zo naar het dolfinarium.
Ik laat mijn bevindingen nog wel weten :)

EDIT

Weet iemand of je die FM antenne ook gewoon met kabel kan doen?
Zit namelijk zo'n tulp stekker aan...

EDIT 2

Kun je ook de namen van de kanalen wijzigen?

Verder goede indruk. Werkt prima hier :)

[ Voor 36% gewijzigd door knorde op 22-08-2007 09:52 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• Wim1991
Bij bij ging het ook snel, was een man voor mij die er gelijk 2 meenam, ja dan gaat het snel..

Ik heb alleen nog een vraagje m.b.t. het opzoeken van Zenders. als ik het standaardprogramma laat scannen vind het soms maar 2 zenders, en vaak zie ik de zenders wel langsflitsen maar "ziet" het programma ze niet als zenders aan. Zit er misschien ook iets van handmatig zenders zoeken in het programma?

Edit: ik heb hier analoge TV van UPC.. kan het daaraan liggen?

[ Voor 7% gewijzigd door Wim1991 op 22-08-2007 10:40 ]

Verwijderd

Heb net twee tuners gekocht, ga ze vanavond testen. Met mijn Hauppauge PVR gebruik ik het programma MediaPortal. Deze ziet er mooi uit, maar het is ook makkelijk hier de kanalen in te stellen. Bijvoorbeeld voor UPC ben ik naar de UPC pagina gegaan, en heb ik letterlijk de frequenties overgetypt, en het werkt gelijk als een zonnetje.
Ik ga ervanuit dat MediaPortal ook deze tuners zal ondersteunen, aangezien er een standaard philips chip in zit.

MediaPortal: http://www.team-mediaportal.com/screenshots/catid,3/
UPC Frequenties: http://www.upc.nl/frequencies_select.php

• joppe.s
  • Laatst online: 19-03-2025
is mediaportal dan een beter/makkelijker programma voor deze tuner dan de bijgeleverde software?

Verwijderd

Heeft iemand het ding al helemaal goed uitgetest? Vraag me af hoe de beeld- en geluidskwaliteit is.

• Wim1991
hmm, ik heb het al wat uitgetest, maar aangezien de standaardapplicatie bij mij maar 2 zenders vond heb ik het maar eens met het programma ChrisTV geprobeerd, en die gaf wel goed beeld/redelijk geluid. MediaPortal wilde die kaart bij mij niet herkennen, dus werkte niet.

iemand trouwens een idee wat je met die groene stekker-ingang kunt doen?

[ Voor 12% gewijzigd door Wim1991 op 22-08-2007 12:39 ]

Verwijderd

als een van jullie hem al gekocht heeft zou die mij dan kunnen helpen???

ik heb hem nl. ook gekocht maar hij vind elke keer maar 5 kanalen...hoe kan dat???:?
:?

Verwijderd

Turbosjaak schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 09:36:
Ik had hier de laatste , het ging hard vanmorgen om 8.30 was ik bij de Aldi.

Het werkt naar behoren alleen kan ik nog niet zoveel zenders ontvangen. Maar dit valt wel op te lossen denk ik.
en heb je da al op kunnen lossen??? want k hb namelijk het zelfde probleem maar t lukt mij niet/....

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:07

Spotmatic

Ken sent me

Als je hem nu nog moet kopen, schiet dan op. Ik had om 12.30 uur de laatste in de lokale vestiging, maar degene voor mij nam er gelijk 2 mee en dan gaat het inderdaad hard.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Verwijderd

ik heb hem al gekocht alleen hij vind te weinig kanalen

• joppe.s
heeft er iemand een website kunnen vinden van de makers van de software, misschen is er een update verkrijgbaar waarin je handmatig zenders kan invoeren.

Ik vind het wel lastig, die afstandsbediening is natuurlijk erg handig en radio doet het ook feilloos. maarja een TV-tuner moet natuurlijk wel een beetje degelijk tv kunnen vinden en laten zien.

Verwijderd

je kan wel terwijl hij zoekt nummers invoegen maar die kloppen niet met de lijst van upc,, maar mij lukt het ook niet om handmatig opteslaan

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:07

Spotmatic

Ken sent me

joppe.s schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 13:46:
heeft er iemand een website kunnen vinden van de makers van de software, misschen is er een update verkrijgbaar waarin je handmatig zenders kan invoeren.
Het product op de website van de fabrikant (stond in het bouwmarkt/supermarkt AV aanbiedingen topic): http://www.kworld.com.tw/product_overview.aspx?P_ID=10

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Verwijderd

ik heb dat mediaportal net gedownload maar hij vind die videol kaart van de aldi niet hoar...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:07:
ik heb dat mediaportal net gedownload maar hij vind die videol kaart van de aldi niet hoar...
of ik bedoe die tv kaart:P

Verwijderd

Als je voortaan een typfout of wat dan ook hebt gemaakt, kun je op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif rechts bovenin je post klikken.

Verwijderd

ok thQs,,,,,

• Palmachius
  • Laatst online: 30-12-2025
Installeren ging prima, en een aantal zenders ontvangen ook. Maar de rest... ik heb geen idee hoe ik die werkend ga krijgen..

• joppe.s
via de site www.kworld.com.tw kan je zoeken op 'analog tv tuner lite pci', dat is hetzelfde kaartje als bij de aldi (denk ik)

bij de FAQ staat vervolgens dat je dmv het programma Amcap kan kijken of je kaart het goed doet. als er staat 'unlocked' zou de kaart niet goed werken, ik heb hier zo mijn twijfels bij, maar dat is wat er staat.

mijn kaart stond idd op unlocked, ben nu bezig om hem daarvan af te krijgen

ohja, onder de sticker die over de chip(-casing) heen zit staat nog een logo met 'TN' en een serienr TNF9533-B/DF, misschien dat er ergens nu belletjes gaan rinkelen bij iemand.... ;)

[ Voor 17% gewijzigd door joppe.s op 22-08-2007 14:54 ]

Verwijderd

ik heb ook net nog 13.30 die kaart nog gehaald bij de aldi.
alleen met dat hypermedia center krijg ik
1. geen radio ( de knop zoeken blijft grijs )
2. hij kent geen een zender.
terwijl het bijvoorbeeld wel werkt met dscaler, maaar ik heb graag dat bijgeleverde programma.
kan iemand me daarmee helpen?

Verwijderd

joppe.s schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:52:
via de site www.kworld.com.tw kan je zoeken op 'analog tv tuner lite pci', dat is hetzelfde kaartje als bij de aldi (denk ik)

bij de FAQ staat vervolgens dat je dmv het programma Amcap kan kijken of je kaart het goed doet. als er staat 'unlocked' zou de kaart niet goed werken, ik heb hier zo mijn twijfels bij, maar dat is wat er staat.

mijn kaart stond idd op unlocked, ben nu bezig om hem daarvan af te krijgen

ohja, onder de sticker die over de chip(-casing) heen zit staat nog een logo met 'TN' en een serienr TNF9533-B/DF, misschien dat er ergens nu belletjes gaan rinkelen bij iemand.... ;)
Niet de lite maar de gewone, want de kabels zitten erbij geleverd...

Heb rond 13:00u 2 kaartjes kunnen krijgen in Utrecht.
Daarna hadden ze er nog zo'n 5 over! 8)

Vanavond eens aan de gang ermee!!!
Maar zal toch wel weer Vista moeten installeren wil ik de time-shift functie kunnen gebruiken (volgens de doos...)

Verwijderd

Ik heb net 1 kaartje gekocht bij de Aldi hier in Utrecht (Amsterdamsestraatweg)
Ga hem vanavond als ik thuis ben meteen even uittesten.. Ben benieuwd..

Welk tooltje, is naast de meegeleverde software, zo'n beetje het beste voor het kijken en opnemen van TV?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 15:18 ]

• joppe.s
Het is wel vergelijkbaar met de 'Lite' op die site, kijk maar naar het aantal aansluitingen.

Ik ben er btw nog niet helemaal uit met deze software. Ben nu met ChrisTv aan het testen, deze vind wel meer zenders, maar vooralsnog heb ik nog geen geluid en geeft ie foutmeldingen.

Heeft er al iemand gebeld met de helpdesk? ben benieuwd wat hun antwoord is.

Verwijderd

ik heb gebeld ze zeggen dat je hem opnieuw moet instaleren,, hb k gedaan ,,dan bij een ander testen en als het dan niet werkt moet je nog een keer bellen om hem op te sturen maar met chris tv lukt het wel met handmatig opslaan alleen opneem kwaliteit is slecht ,,vooral als ik het weer il afspelen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:03:
ik heb ook net nog 13.30 die kaart nog gehaald bij de aldi.
alleen met dat hypermedia center krijg ik
1. geen radio ( de knop zoeken blijft grijs )
2. hij kent geen een zender.
terwijl het bijvoorbeeld wel werkt met dscaler, maaar ik heb graag dat bijgeleverde programma.
kan iemand me daarmee helpen?
Welke instellingen voor Card en Tuner gebruik je in Dscaler ? Ik krijg namelijk geen audio.

Verwijderd

Ik heb hem nog niet kunnen testen maar volgensmij moet je wel de audio uit op je geluidskaart (line-in) aansluiten volgens de doos....

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:07:
[...]

Welke instellingen voor Card en Tuner gebruik je in Dscaler ? Ik krijg namelijk geen audio.
je hebt neem ik aan wel kabeltje verbonden naar de line in van je audio kaart?
verder heb ik alles standaard laten staan qua instellingen.

zijn er ook mensen met vista business nl waar die al goed werkt? ( hypermedia center )

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 16:52 ]

• ThaHandy
  • Laatst online: 19:16

ThaHandy

Discovery Channel

dat het "crappy" programma's de zenders niet kan vinden ligt aan

het scant op hele kanaal nummers en zal dus sbs op 51- en rtl op 46+ missen
juiste frequentie -> kanaal tabel? (nederlands)
en/of mogelijk zwak signaal?

* scan op antenne en niet "kabel"
* scan op frequentie
* zenderlijst handmatig aanpassen in "een" bestand of register

[ Voor 10% gewijzigd door ThaHandy op 22-08-2007 20:14 ]

• Klaas van der Heide
  • Laatst online: 17-11-2025
Iemand deze kaart al onder vista 64 of 32 bits geprobeerd. Wat doet de kaart met vista MCE. heb hem gekocht maar nog niks kunnen doen. Vanavond wel ff testijd.

Klaas

• Klaas van der Heide
  • Laatst online: 17-11-2025
Iemand deze kaart al onder vista 64 of 32 bits geprobeerd. Wat doet de kaart met vista MCE. heb hem gekocht maar nog niks kunnen doen. Vanavond wel ff testijd.
Wie heeft de kaart als met XP MCE aan de gang gekregen zou volgens de handleiding moeten werken?

Klaas

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03-2025
Ik heb vandaag ook een tv kaart van aldi gehaald, ik krijg maar 16 tv zenders (voornamelijk buitenlandse zenders). Het beeld van de tv uitzendingen die ik krijg vallen behoorlijk tegen. Casema tv portal geeft nog beter beeld

• Palmachius
Ik heb precies hetzelfde als deltananie. Een paar nederlandse zenders en voor de rest buitelands. Ook komen ze op rare kanalen zodat ik ze nooit meer terug kan vinden. Ik zou de zenderlijst wel handmatig willen veranderen, maar waar?! TV1.ini en TV2.ini lijken logisch, maar Hyper Media Center pakt ze niet en schakelt weer gewoon over op die buitenlandse meuk. |:(

Verwijderd

Deze kaart werkt met Vista Home Premium Media Center.
Gewoon de drivers van de cd installeren + MCE Encoder op cd!

suc6 allemaal

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:31:
[...]

je hebt neem ik aan wel kabeltje verbonden naar de line in van je audio kaart?
verder heb ik alles standaard laten staan qua instellingen.

zijn er ook mensen met vista business nl waar die al goed werkt? ( hypermedia center )
Inmiddels kabel verbonden, nu werkt hij. Ben zeer tevreden.

• Palmachius
@Gregor,
dus nadat de audio kabel aangesloten was ontving de kaart wel alle zenders?

en op welke nederlands moet je scannen? 1 of 2?

Verwijderd

Ding werkt perfect! Haarscherp beeld (althans, zo scherp als analoog maar zijn kan), en super geluid.
2 dingen die ik jammer vindt. De meegeleverde software vondt maar 13 van de ca. 35 zenders hier op de kabel van Casema in Utrecht. En je kunt alleen de meegeleverde antenne gebruiken om radiosignaal op te pikken, dus kan helaas niet van de kabel afhalen.

Verwijderd

Bij mij was er geen verschil tussen Netherlands 1 en Netherlands 2. Deze gave beide dezelfde 4 zenders. Wanneer ik op Antenne overschakelde, kreeg ik tevens 4 zender, maar dan andere (ook kabel zenders).

Met zo'n eerder besproken kabeltje tussen tv-kaart (Audio out) en Soundcard ( Line-in) gaf ChrisTV me goed geluid, en na manueel instellen, alle zenders die mijn kabelaanbieder aanbiedt. Wanneer ik ChrisTV en HyperMedia Center vergelijkt, is de beeld qualiteit van HyperMedia puur beter...

Ik heb het idee dat de zenders van HyperMedia, licht ge-encrypt in het bestand KTVR0.chl staan. Na een paar uurtjes klooien met decrypters is er maar weinig uitgekomen. Ik hoop dat de makers van HyperMedia Center, ( wie dat ook mochten zijn) nog met een update van de software komen waar gewoon manueel de zender kunnen worden ingesteld... Dan maar even wat minder gebruiks gemak....

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Heb hem ook gehaald :) Geeft leuk beeld, maar wel ruis. Had ook nog software van een Asus TV tuner liggen, ook maar even geprobeerd en die geeft beter beeld. Afstandbediening werkt daar alleen niet mee, dus als iemand er achter komt hoe die zut manueel kunnen instellen zou dat mooi zijn, ik heb he gevoel HyperMedia nogal snel door de zenders heen scant en daardoor niet de beste frequentie oid pakt, Asus doet er bijna 3 keer zo lang over (kan daar overigens wel manueel bij settings dus dan zou ik ze zo kunnen overnemen).
Palmachius schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:42:
@Gregor,

Ik deed gewoon 1.

Edit: Oh, zou iemand trouwens is een screenshot kunnen geven van zijn beeld als het er goed uit zit? Want die ruis heb ik op een normale TV niet, en ik twijfel of het aan de kaart, programma of m'n kabel ligt.

[ Voor 31% gewijzigd door Muthas op 22-08-2007 19:37 ]

Verwijderd

Hier wat screen captures van de beeldkwaliteit met deze kaart.
Casema Analoge TV in Utrecht, met een Hirschmann coax kabel.

Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/5zooc38.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i18.tinypic.com/6f0g46t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/4q6hcnc.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 19:54 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
Ik zou ChrisTV gebruiken, en dan ergens een zenderoverzicht lijstje weghalen, en dat importeren, werkt een stuk beter namelijk.

Of in ChrisTV de zenders 1 voor 1 invoeren.

Verwijderd

Kon ook maar vier zenders vinden, met PAL NL 2 drie andere.
Ligt niet aan de kaart, maar aan de software. Zullke alle n00bs fijn vinden die dat ding bij de Aldi hebben gekocht..en de helldesk. Afijn, met ChrisTV kan ik alle zenders vinden. Ook na wat sleutelen aan de sound-instellingen gaat dat prima zonder extra kabeltje.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:57:
Kon ook maar vier zenders vinden, met PAL NL 2 drie andere.
Ligt niet aan de kaart, maar aan de software. Zullke alle n00bs fijn vinden die dat ding bij de Aldi hebben gekocht..en de helldesk. Afijn, met ChrisTV kan ik alle zenders vinden. Ook na wat sleutelen aan de sound-instellingen gaat dat prima zonder extra kabeltje.
Ik heb ook ChrisTV, zou je mij kunnen vertellen hoe ik audio kan krijgen zonder dat kabeltje?

Verwijderd

Sound werkte gelijk al, maar schokkerig..hier zijn alle settings na tweaken:

Settings->Image &Sound Settings
Capture device: 1
Sound In: Analog Audioinput
Use DirectX sound controller: X

Settings->Driver Settings
Advanced Settings tab
Audio Settings tab
Use TV Card Audio Output through the PCI-bus (instead of Line-IN): X
Fix Sound Quality for Preview Mode (choppy sound), use Method 1

• Sand0rf
Ik heb hem ook, ik Vlaardingen westwijk om 9:15 nog een stuk of 10 over. Geinstalleerd, met hypermedia maar drie zenders (CNN, Tellsel en ZDF) dus ChrisTV geinstalleerd, ik heb nu alle zenders (willeswaar in slechte kwaliteit maar dat komt door de slechte kabel/gebrek aan versterker) maar geen geluid. Daar kijk ik morgen wel naar, de videokaart moet namenlijk ook naar de andere slot toe want de aansluiting zit onder de koeler...

/post

Verwijderd

Ik heb vanmiddag ook de tv kaart gekocht, met Hypermedia krijg ook ik maar drie zenders, twee nederlands en eentje buitenlands. Op aanbeveling van andere heb ik Chris tv geinstalleerd, maar heb en geen zenders en geen geluid. Ook media portal doet het niet want er wordt gezegt dat de tv niet gestart kan worden. Kan iemand mij helpen??? weet niet meer hoe ik verder moet, zijn er eventueel nog andere programma's?? Alvast erg bedankt!

• Sand0rf
Ik heb bij ChrisTV alles handmatig gedaan, automatisch kreeg ik ook niet veel...

Misschien dat je dat eens moet proberen

/post

Verwijderd

ik heb nog een probleempje met christv.
alle zenders zijn goed maar rtl 4 5 7 sbs6 hebben ruis ( te veel )
Als ik dezelfde kabel in de tv duw zijn ze wel scherp.
Heb ook al gefinetuned maar een scherpe zit er gewoon niet bij.
doe ik iets fout?

Verwijderd

Palmachius schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:42:
@Gregor,

Ik gebruik Dscaler voor dagelijks kijken en Vista Media Center voor opnemen timeshift e.d.
De gemeegeleverde HyperMedia software heb ik niet gebruikt.
Na de audiokabel aangesloten te hebben had ik de audio die ik niet had, dit staat los van het aantal zenders dat gevonden wordt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 20:40:
Sound werkte gelijk al, maar schokkerig..hier zijn alle settings na tweaken:

Settings->Image &Sound Settings
Capture device: 1
Sound In: Analog Audioinput
Use DirectX sound controller: X

Settings->Driver Settings
Advanced Settings tab
Audio Settings tab
Use TV Card Audio Output through the PCI-bus (instead of Line-IN): X
Fix Sound Quality for Preview Mode (choppy sound), use Method 1
Waar heb je deze settings ingevoerd ?

Verwijderd

>Waar heb je deze settings ingevoerd ?

Bij de Settings :P
Ik gebruik de Pro edititon btw.

Verwijderd

De Aldi heeft deze kaart vorig jaar ook verkocht. Was ook een Zolid kaart. Het programma dat je daarbij kreeg werkte alleen onder XP, maar het was een heerlijk programma en de kaart werkte goed, behalve in Vista.

Ik zag deze kaart vandaag weer bij de Aldi en heb hem gekocht (vanwege dat Vista Certified logo) en dacht: "YES!! Eindelijk Vista drivers!"

Eenmaal in de PC en apps + drivers geinstalled ben ik zwaar teleurgesteld: Waar kan ik in godsnaam handmatig mijn zenders instellen? Hij ziet er maar 4 en heb ook een signaalversterker, dus aan het signaal zal het niet liggen. Zelfs een ouwe gore Z/W tv ziet nog meer zenders dan dit. :)

Heb daarna Vista MCE geprobeerd. Die ziet er meteen 100 (met redundantie :) ), maar MCE is niet echt gebruiksvriendelijk. :(

ChrisTV dan maar proberen.

Wat me wel opvalt aan deze kaart is dat ze (Zolid) een andere helpdesk hebben (ingehuurd?). Vorig jaar was dat nog http://www.gsc.be/ (General Support Center). Die bleek later falliet te zijn verklaard (volgens gebruikers en admins op hun forums) en met de noorderzon te zijn vertrokken.

De helpdesk van deze kaart is nu: http://www.unisupport.net/, telefoon: +31 (0) 800 022 56 58.

EDIT: Ik heb de manual eens nader bekeken en het telefoonnummer is van: GSC!!!??? (General Support Center Holland)

Dacht dat hun falliet waren en geen zin hadden om klanten te helpen.

EDIT2: Zijn er ook andere freeware radio programma's? Met HyperMedia Center kan ik ook met FM niet handmatig zenders instellen. :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 01:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 00:23:

Zijn er ook andere freeware radio programma's? Met HyperMedia Center kan ik ook met FM niet handmatig zenders instellen. :(
Met ChrisTV kun je ook radio stations beluisteren.

• frickY
  • Laatst online: 06-02 16:05
Ook bij duurdere kaarten heb je vaak veel ruis, dat komt volgens mij door de gevoeligheid van de tuner.
Met een signaalversterker wordt de kwaliteit vaak vele malen beter. Kosten 2 tientjes bij oa. Praxis.

Verwijderd

Ik heb een medion TV kaart ook van de Aldi, nu 3 jaar oud oid.

Ik gebruik Dscaler als viewer. (Zeer uitgebreide viewer)
Nadeel van mijn kaart is dat er geen PinP mogelijk is. Dat is jammer.

Graag hor ik van iemand of Dscaler ook op deze nwe kaart van de Aldi werkt.
Misschien dat ik deze dan ga kopen.....

• Palmachius
ChrisTV herkent bij mij alle zenders! :) volgende probleem: Hoe krijg ik de afstandbediening werkend?

• Turbosjaak

Turbosjaak

Un Chien De Liege

ChrisTV ga ik dan ook maar eens uitproberen, ik ontvang hier ook maar 4 zenders.