Mijn Dell Dimension begint langzamerhand nu wel zwaar te krijgen bij spelletjes en heftige design applicaties. Nu is dit aan 2 dingen voornamelijk te wijten. Ten eerste het geheugen (1GB), deze wordt geupgrade naar 2GB of 3GB. En de laatste bottleneck is de videokaart.
Het betreft hier een ATI Radeon 9800 PRO. Deze dient te worden vervangen door wat nieuws. Nu ben ik al jaren uit de hardware en ben ik ondertussen nauwelijks meer op de hoogte van videokaarten dus vandaar deze post.
Waar gaat de kart voor gebruikt worden:
- Photoshop
- 3D Studio Max
- Games (Af en toe eens een spelletje)
- Videobewerking
Nu zat ik aan een budget te denken van maximaal 180,- euro. Welke kaarten / chipsets zijn er aan te raden voor een dergelijke configuratie zodat ik de komende 2/3 jaar er weer tegen aan kan.
Het betreft hier een ATI Radeon 9800 PRO. Deze dient te worden vervangen door wat nieuws. Nu ben ik al jaren uit de hardware en ben ik ondertussen nauwelijks meer op de hoogte van videokaarten dus vandaar deze post.
Waar gaat de kart voor gebruikt worden:
- Photoshop
- 3D Studio Max
- Games (Af en toe eens een spelletje)
- Videobewerking
Nu zat ik aan een budget te denken van maximaal 180,- euro. Welke kaarten / chipsets zijn er aan te raden voor een dergelijke configuratie zodat ik de komende 2/3 jaar er weer tegen aan kan.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar