Toon posts:

Plasma of LCD ( Gamen xbox360 / Films )

Pagina: 1
Acties:
  • 1.236 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na veel informatie weten te behalen via internet, mediamarkt bezocht, en verdiept in de LCD en Plasma kom ik er toch niet helemaal meer uit. Vandaar dat ik nog jullie mening wil horen voordat ik overga na de daadwerkelijke koop van een plasma of lcd.

Ik ben op zoek naar een plasma/lcd die ik wil gebruiken voor gamen en gewoon tv kijken.

De afmeting waar ik naar op zoek 94 cm/107cm, zit wel op een afstand van ongeveer 2,5 meter.

Maar mijn mening voor gamen kan een scherm niet groot genoeg zijn.

Mn budget bedraagt rond de 1000 a 1100 euro.

Ben ook echt een film freak en zal er dus alles bijmekaar veel gebruik van gaan maken.

Wat is nou de beste keuze?

Plasma voor gamen of lcd?

Hoor geruchten dat met gamen, de LCD beter tot zn recht komt dan op een plasma. En als je een plasma aanschaft de eerste 200 uur er beter niet op kan gaan gamen ivp met inbranding. Terwijl de die hard gamers zeggen dat LCD "het is" voor gamen.

Er word zoveel gezegd en er is zoveel keus dat ik er echt niet meer uitkom.

Iemand suggesties?

alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Heb echt gigantisch veel gezocht met google over gamen met een plasma of lcd maar kan er echt weinig over vinden, die echt duidelijke concrete duidelijkheid erover kan geven en niet alleen het gamen daarnaast ook nog geschikt is voor films en tv kijken.

Verwijderd

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als jou, zit ook op ongeveer 2 meter en ben op zoek naar een 32'' of 37'' tv met ongeveer hetzelfde budget als jij. Ook ik zit met de vraag plasma of lcd. Plasma geeft mooiere kleuren en heeft geen motion blur, maar ik vind het een nadeel dat de resolutie van de 37'' plasma die ik op het oog heb, de panasonic TH-37PV70 voor E1000,-, een resolutie heeft van 1.024x768 en 720p signaal dus zowel horizontaal versmalt moet worden als verticaal uitgerekt.

De LCD tv die ik op het oog heb is de Panasonic TX-32LX70, maar LCD's hebben weer last van wat motion blur en een iets minder beeld. Maar ze hebben geen gevaar van inbranden. En toch heb je dna 5'' minder voor dezelfde prijs maar wel met een resolutie dat horizontaal en verticaal allebei uitgerekt moeten worden. Dit houdt de verhoudingen beter in stand.

Andere TV's die ik overweeg is de LCD Samsung LE32R82B, deze kost maar ongeveer 750 euro en geeft heel goed HD beeld. SD valt wat tegen en geen 100hz techniek, maar met een hele gunstige prijs. De 37'' versie hiervan kost ook 1000 euro, dus dan zitten we op die prijs al met 3 tv's.

Dan heb je op 1200 euro nog de Sony KDL 32D3000 LCD, maar deze valt bij mij weg omdat de 32'' Pana van 1000 euro evengoed beeld geeft en ook 100hz heeft, alleen met wat minder aansluitingen volgens mij. En op 1200 euro zit nog de Sharp LC37XD1E, een Full HD scherm maar dan zonder 100hz, maar zoals alle Sharps met een snelle reactietijd en dus minder motionblur.

Ik zie niet echt meer een uitweg tussen zowel de kwestie plasma of lcd voor xbox 360, films en sport. En graag wil ik antwoord op de vraag of de resolutie 1.024x768 echt hinderlijk is, omdat 720p beeld verticaal uitgerekt moet worden en horizontaal verkleint.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2007 14:43 ]

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:19
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:30:
Heb echt gigantisch veel gezocht met google over gamen met een plasma of lcd maar kan er echt weinig over vinden, die echt duidelijke concrete duidelijkheid erover kan geven en niet alleen het gamen daarnaast ook nog geschikt is voor films en tv kijken.
Ga een keer naar een wat kleinere elektro zaak, vraag of je een keer je console mag meenemen, en uitproberen?

Heb ergens in het topic van de Panasonic plasma's het ook gelezen dat iemand dat had gedaan. Wie niet waagt wie niet wint... toch?

Verwijderd

Topicstarter
grappig dat er meer mensen zijn met dit zelfde soort probleem, als ik het alleen ging gebruiken voor films en tv wat de keus makkelijker geweest en zou ik waarschijnlijk voor een plasma gaan .... Alleen met mn console erbij word de keuze er zeker niet makkelijker op.

Je ziet soms echt geen licht meer door de tunnel, met zoveel menigen en er is ook zo enorm veel keus. 1000 euro is voor mij veel geld en wil eentje aanschaffen waar ik met volle teugen op kan gamen en daarnaast tv kijken en films.

Daarom had ik deze topic ook geopent er waren wel veel topics maar niet een combi van gamen en tv/dvd.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:50

Smarron

The bend

Hadden we hier niet al een topic voor ? :)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
nee, het is wel een soortgelijke topic..

maar met deze topic wil ik de ideale LCD/Plasma voor zowel gamen en DVD/TV.

Bij de topic van jou, moet ik uren scrollen wil ik wat tegenkomen wat gaat over console gamen op Plasma/LCD.

Verwijderd

Ook ik zit met hetzelfde. Wil een tv om te gamen en dvds te kijken. Dacht eerst enkel aan LCD maar na het lezen van de vele topics hier kreeg ik interesse voor de 37pv70. Gisteren in het echt gezien en beeld op dvd is naar mijn verbazing mooi genoeg. Ik weet alleen niet of plasma een goede keus is om op te gamen. En zit ook maar 2m van het scherm af, dus misschien is 37" wel te groot en moet ik noodgedongen toch naar LCD.

Verwijderd

Topicstarter
Vind met gamen op een 37" of groter naar mijn mening toch alleen maar beter? Hoe groter hoe beter.

Alleen ik hoorde het gerucht met een nieuwe plasma, dat er gelijk op gamen niet goed is. Pas na 200 uur ivb met het doorbranden.

klopt dit?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:50

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:00:
nee, het is wel een soortgelijke topic..

maar met deze topic wil ik de ideale LCD/Plasma voor zowel gamen en DVD/TV.

Bij de topic van jou, moet ik uren scrollen wil ik wat tegenkomen wat gaat over console gamen op Plasma/LCD.
[TV] Plasma of LCD aanschaffen?

De zoekfunctie binnen een topic helpt toch wel veel. Dat scheelt inderdaad bladeren door 50 pagina's.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
waarom niet een topic, voor mensen die opzoek zijn naar een Plasma/LCD voor gamen en DVD/TV snap het probleem niet. Dat maakt het voor mensen die opzoek zijn naar deze combi het een stuk makkelijker met deze topic.......

Verwijderd

"wat-moet-ik-kopen"-topics zijn niet toegestaan op GoT. Voor de rest is er al een thread om te discussieren over plasma vs lcd.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.