verschillen tussen XGL & AIGLX

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Siebz0r
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-06-2018

Siebz0r

Got root?

Topicstarter
ik zit nu zo wat te lezen enzo, en heb al een aantal verschillen gelezen tussen deze 2.
nu heb ik een Intel 945GM chipset & videoplank

bijde kunnen dus draaien op de i810 driver, aldus Xorg

nu ben ik best nieuw met het installeeren van een 3d desktop, en wilde even de verschillen weten tussen XGL en AIGLX, zodat ik wist welke het best was.. (ik had eerst XGL geinstalleerd, maar zie nu AIGLX als pre)
ook voor mensen in dezelfde situatie als mij is het handig te weten welke te installeren zonder super moeilijk te doen.

Verschillen;
XGL installeerd (nvidia?) drivers die eigenlijk niet van toepassing zijn, AIGLX niet?
XGL installeerd automatisch een GPL key van iemand? - security dingetje, AIGLX doet dit ook niet?
XGL draait bovenop je Xorg server, AIGLX draait als een Xserver zelf?
XGL heeft gesloten sources gehad ofzo? ik las iets met peer sources. AIGLX is na mijn weten helemaal open-source en is dit altijd geweest?
XGL draait op Nvidia, Ati en Intel, AIGLX alleen op Ati & Intel

Poll: Linux GUI: AIGLX, XGL, of gewoon X11
ik wil AIGLX maar zit vast aan XGL
XGL
AIGLX
X11 is voor mij voldoende
Shell, ik ben niet lui
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=225040&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bijna alles wat je wil weten staat (met name in het einde, het begin is al outdated denk ik) in XGL/AIGLX/Beryl en Compiz Fusion, wat de verschillen zijn is op genoeg plekken te vinden, en wat je het beste in welke situatie kunt draaien ook wel denk ik, en het nut van de poll ontgaat me een beetje :)

Dit topic is gesloten.