ik zit nu zo wat te lezen enzo, en heb al een aantal verschillen gelezen tussen deze 2.
nu heb ik een Intel 945GM chipset & videoplank
bijde kunnen dus draaien op de i810 driver, aldus Xorg
nu ben ik best nieuw met het installeeren van een 3d desktop, en wilde even de verschillen weten tussen XGL en AIGLX, zodat ik wist welke het best was.. (ik had eerst XGL geinstalleerd, maar zie nu AIGLX als pre)
ook voor mensen in dezelfde situatie als mij is het handig te weten welke te installeren zonder super moeilijk te doen.
Verschillen;
XGL installeerd (nvidia?) drivers die eigenlijk niet van toepassing zijn, AIGLX niet?
XGL installeerd automatisch een GPL key van iemand? - security dingetje, AIGLX doet dit ook niet?
XGL draait bovenop je Xorg server, AIGLX draait als een Xserver zelf?
XGL heeft gesloten sources gehad ofzo? ik las iets met peer sources. AIGLX is na mijn weten helemaal open-source en is dit altijd geweest?
XGL draait op Nvidia, Ati en Intel, AIGLX alleen op Ati & Intel
Poll: Linux GUI: AIGLX, XGL, of gewoon X11
• ik wil AIGLX maar zit vast aan XGL
• XGL
• AIGLX
• X11 is voor mij voldoende
• Shell, ik ben niet lui
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
nu heb ik een Intel 945GM chipset & videoplank
bijde kunnen dus draaien op de i810 driver, aldus Xorg
nu ben ik best nieuw met het installeeren van een 3d desktop, en wilde even de verschillen weten tussen XGL en AIGLX, zodat ik wist welke het best was.. (ik had eerst XGL geinstalleerd, maar zie nu AIGLX als pre)
ook voor mensen in dezelfde situatie als mij is het handig te weten welke te installeren zonder super moeilijk te doen.
Verschillen;
XGL installeerd (nvidia?) drivers die eigenlijk niet van toepassing zijn, AIGLX niet?
XGL installeerd automatisch een GPL key van iemand? - security dingetje, AIGLX doet dit ook niet?
XGL draait bovenop je Xorg server, AIGLX draait als een Xserver zelf?
XGL heeft gesloten sources gehad ofzo? ik las iets met peer sources. AIGLX is na mijn weten helemaal open-source en is dit altijd geweest?
XGL draait op Nvidia, Ati en Intel, AIGLX alleen op Ati & Intel
Poll: Linux GUI: AIGLX, XGL, of gewoon X11
• ik wil AIGLX maar zit vast aan XGL
• XGL
• AIGLX
• X11 is voor mij voldoende
• Shell, ik ben niet lui
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier