Gamen op een 17inch CRT

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Aangezien ik last heb van TFT spul (hoofdpijn etc) ben ik genoodzaakt het bij een CRT te houden.

Ik heb momenteel een Philips Brilliance 107P5 17 inch CRT monitor.

Met betrekking tot gamen had ik een vraag.

Ik neem aan dat het kwa grafische kaart niet veel uitmaakt welke je dan neemt? Tegenwoordig is praktisch alles mbt grafische kaarten in staat op 1024x768 (wat de native resolutie is voor een 17inch CRT, dacht ik zo) voluit kwa details en instellingen soepeltjes te draaien, had ik het idee.

Of heb ik dit helemaal mis

Raden jullie me aan zowiezo een simpele misschien 2e hands 19inch CRT aan te schaffen die ik voor een vriendelijk prijsje kan overnemen van een vriend, of is een 17inch CRT ook nog te harden

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-07 09:13

EMP

Krulloos!

Ik vrees dat alleen Jomanda jou kan vertellen wat jij prettig vind.

Hoe moeten wij (de gewone tweaker) dat nou weten?

Kies lekker zelf, als die 19" van een vriend is, vraag of je hem een paar dagen mag uitproberen, kun je meteen voor jezelf bepalen wat je het prettigst vind.

Je bent overigens de eerste die ik hoor die hoofdpijn krijgt van een TFT... weet je zeker dat het de TFT was en niet iets anders?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:09

Pinjataaa

Hit me!

Ik vind een 17" veel te klein. 19" is wel het minimum, maar dat is mijn mening.
En idd, zoals hierboven staat, hoe kan je nu hoofdpijn krijgen van een TFT??
Normaal krijgen mensen juist hoofdpijn van een CRT en nemen dan een TFT.

[ Voor 49% gewijzigd door Pinjataaa op 16-08-2007 12:33 ]

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-07 07:58

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

17" CRT kan prima, zeker aangezien je een Philips Brilliance 107P5 hebt. Bovendien kan jouw scherm tot 1920x1440 aan, dus je hoeft absuluut niet op 1024x768 te gamen. Op 1920x1440 op een 17" heb je ook geen dingen als anti-aliasing meer nodig, dus dat is ook mooi meegenomen.

Misschien is het wel handig om te vertellen welke spellen je wilt gaan spelen. En natuurlijk is het ook wel handig om te weten of je je 17" CRT te klein vindt.

En CRT's hebben geen native reso!

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

De meeste recente kaarten zijn inderdaad zeer goed in staat om 1024x768 @ high detail te draaien zonder haperingen.

Trouwens, voor een CRT is het heel erg afhankelijk van de dot-pitch of de resolutie hoger of lager dan 1024x768 is ;)
Mijn 17" Compaq V710's draaien op dit moment 1280x960 met 85hz refreshrate. En het kan nog hoger, tot 1600x1200 op 60hz.
Een goede, hoge kwaliteit CRT monitor kan veel hogere resoluties aan dan de door jouw aangenomen default ;)

Verder is het een kwestie van wat je fijn vind. Ik vind 17" iig goed te doen.
Wordt deels bepaald door de afstand tot je scherm.
Verder raad ik je aan om een goed scherm te kopen, en geen goedkoop merkloos ding.
De betere spullen van Samsung bijvoorbeeld (Syncmaster 700 of 900 series bijvoorbeeld) of Eizo.
Philips heb ik altijd al kut gevonden met beeldbuizen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoofdpijn van een TFT kan voorkomen, meestal doordat mensen niet goed kunnen focussen enzo in games. Vaak is dit al op te lossen door de Vsync gewoon aan te zetten, de native reso te draaien en in desktop omgevingen cleartype uit te zetten zodat je scherper beeld hebt.

Om terug te komen op de vraag van de TS, koop gewoon een monitor die jou aanstaat. 17" vind ik te klein (dat vond ik 7 jaar geleden al, en heb daarom toen een 22" gekocht) maar misschien vind jij dat wel prettig.

Daarbij hebben CRTs geen native reso.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-07 07:58

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

McKaamos schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:37:
De betere spullen van Samsung bijvoorbeeld (Syncmaster 700 of 900 series bijvoorbeeld) of Eizo.
Philips heb ik altijd al kut gevonden met beeldbuizen.
Die Philips Brilliance schermen zijn anders geweldig. Samsung staat bij mij bekend als een producent van monitoren met een shadowmask beeldbuis die zich voor proberen te doen als trinitron door er nog eens een platte glasplaat voor te zetten. Dat zijn voornamelijk die syncmasters.

De beste CRT monitoren komen overigens bij Sony vandaan, aangezien zij de trinitron (aperture grill) beeldbuis hebben uitgevonden/ontwikkelt. Alle andere bedrijven hebben die techniek gejat toen Sony's patent op die beeldbuizen verviel. Alleen de OEMs als Dell niet, want die gebruikten gerelabelde Sony schermen.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 19:17

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat voor resolutie je van plan bent te gebruiken kun je natuurlijk mee laten wegen bij het aanschaffen van een grafische kaart. Als dat 1024x768 is dan kun je mogelijk best af met een midrange model.
Wat echter voor jou geschikt is, zowel kwa monitor als videoplank, kun je prima zelf uitzoeken door op onderzoek uit te gaan.
Zie ook **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.