Toon posts:

Partitie onleesbaar / beschadigd: hoe data recoveren?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Net terug van vakantie, en blijkt dat de pc is gecrashed. Waarschijnlijk door blikseminslag.
Via een ander topic al geprobeerd mijn pc op te starten omdat ie eerst aangaf dat de boot.ini beschadigd was.

Nu de pc op een andere manier aan de praat gekregen. Andere harde schijf ingeplugd, geformateerd en windows er op gezet.
Nu wil ik dus de data op mijn harde schijf recoveren. Er zitten 3 partities op. 1 partitie nu gelukkig al helemaal kunnen recoveren. Alleen de c partitie waar windows op stond, lijkt beschadigd / onleesbaar te zijn. Windows geeft dan aan: partitie is niet geformateerd, wilt u nu formateren?
De schijf staat nog vol met belangrijke data. Hoe kan ik deze data terughalen?
Dat de schijf straks kapot is, maakt me niet veel meer uit, als ik de data maar terug kan halen. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan doen? Alvast bedankt.

Verwijderd

Bij meuktracker staat nu de nieuwe recuva, try this...
persoonlijk zou ik getdataback ook proberen....

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zoals in je andere topic:
Je HD is gewoon kapot joh.
Datarecovery tools gaan draaien, misschien krijg je er nog wat af.
Met hirens bootcd b.v. en een externe USB disk.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zie OM FAQ / Beleid
persoonlijk heb ik erg goede ervaringen met ontrack easy recovery pro. Kost wat, maar werkt prima.

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor de tips. Gebruik nu het programma GetDataBack. Even afwachten op het resultaat. Ik hou jullie op de hoogte.

Verwijderd

Topicstarter
Een heel groot deel van me data is gerecovered. Toch wat errors en bestanden die beschadigd waren. Maar het belangrijkste is gerecovered dankzij getdataback.
Heel erg bedankt voor de suggesties.

Probleem opgelost.
Pagina: 1