Toon posts:

Snelheids vertraging !!!

Pagina: 1
Acties:
  • 659 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe moederbord en processor gekocht en erin gebouwd en in een keer heb ik een snelheid vermindering van bijna 500 kb met downloaden

Ik dacht eerst dat het aan me provider(Tele2) lag dus ik van alles gedaan wat ze zeiden maar geen resultaat

Toen had ik ergens gelezen dat het misschien aan vista kon liggen dus ik alles geformateerd en xp erop gezet maar nog steeds hetzelfde probleem

Toen heb ik bij me buurman een laptop geleend om te controleren of het aan mijn pc lag en tot mijn verbazing haalde ik wel de goede snelheid

Dus nu is mijn vraag aan jullie wat kan het probleem zijn heb instellingen 100 half en full duplex al gedaan maar zonder resultaat

Verwijderd

en wat voor netwerk controller zit erop?welk moederbord heb je? je zal toch evehn wat meer info moeten geven

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Geef je specs van je moederbord eens (vooral netwerkkaart)
Als je bijvoorbeeld 11b draadloos zou hebben dan gaat het niet hard. Drivers al geprobeerd?

Welk abonnement van tele2 (snelheid) en hoe snel is je verbinding nu?

[ Voor 21% gewijzigd door Kixtart op 16-08-2007 10:10 ]

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

offtopic:
Het is vertraging of snelheids verlaging. Maar een snelheids vertraging bestaat volgens mij niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 10:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 moederborden geprobeerd had eerst een asus P5vd2 x en heb nu Asus commando erin

in die asus commando zit een dual netwerk kaart onboard erop van marvell yukon

ja het is snelheids verlaging klopt wat je zeg

Verwijderd

Topicstarter
Kixtart schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 10:10:
Geef je specs van je moederbord eens (vooral netwerkkaart)
Als je bijvoorbeeld 11b draadloos zou hebben dan gaat het niet hard. Drivers al geprobeerd?

Welk abonnement van tele2 (snelheid) en hoe snel is je verbinding nu?
Ik heb een 20mbit van tele2 ik heb normaal een snelheid van 1250 kb en nu haal ik net de 800

Verwijderd

Moederbordtype erbij zetten is wel zo handig ja ;)

Ik heb hetzelfde probleem met mijn moederbord (Asus A8N-SLA Platinum) en zijn nvidia LAN aansluiting. Hier zit een hardwarematige firewall in verwerkt maar helaas werkt deze niet al te goed... Bestanden komen corrupt binnen en de snelheid is dramatisch. Misschien is dit de oorzaak. Bij mij was de oplossing simpelweg een andere NIC gebruiken. 8)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:21
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 10:19:

Ik heb hetzelfde probleem met mijn moederbord (Asus A8N-SLA Platinum) en zijn nvidia LAN aansluiting. Hier zit een hardwarematige firewall in verwerkt maar helaas werkt deze niet al te goed... Bestanden komen corrupt binnen en de snelheid is dramatisch. Misschien is dit de oorzaak. Bij mij was de oplossing simpelweg een andere NIC gebruiken. 8)
Geen Nvidia Network control software installeren, lost alle problemen ook met de IDE controller op!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:56
= andere netwerkkaart erin zetten en gebruiken.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:24

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 10:19:

jupz die nvidia vuurmuur is echt troep. ik heb er gelukkig nog niet zo'n last van op mijn P5N-E sli moederplank. Probeer een biosupdate eens, of zet die vuurmuur uit (nvidia meukfirewall) en kijk eens wat het doet. Test ook ff hoeveel processorkracht er gebruikt wordt tijdens het downloaden.

-_-

Verwijderd

Termi schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 10:22:
[...]

Geen Nvidia Network control software installeren, lost alle problemen ook met de IDE controller op!
offtopic:
Klopt! Maar als je hem eenmaal geïnstalleerd hebt blijft je netwerkverbinding brak totdat je windows opnieuw installeert... zodoende de reden om de aansluiting niet meer te gebruiken :)

Ik denk trouwens dat het probleem van shimano niet in zn pc zit, hij heeft immers 2 moederborden getest...

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 10:24:
[...]

offtopic:
Klopt! Maar als je hem eenmaal geïnstalleerd hebt blijft je netwerkverbinding brak totdat je windows opnieuw installeert... zodoende de reden om de aansluiting niet meer te gebruiken :)

Ik denk trouwens dat het probleem van shimano niet in zn pc zit, hij heeft immers 2 moederborden getest...
Sowieso is 1250 wel erg laag voor 20mbit (zelfs voor tele2 toch). Waarmee download je?

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Staat QoS niet aan toevallig?

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 10:23:
[...]

jupz die nvidia vuurmuur is echt troep. ik heb er gelukkig nog niet zo'n last van op mijn P5N-E sli moederplank. Probeer een biosupdate eens, of zet die vuurmuur uit (nvidia meukfirewall) en kijk eens wat het doet. Test ook ff hoeveel processorkracht er gebruikt wordt tijdens het downloaden.
Bios update heb ik gedaan heb de laatste erop 1404 is van juli 2007

Andere netwerkkaart heb ik ook gedaan zelf ook draadloos het wil allemaal nie helpen

Verwijderd

Topicstarter
wat is dat als ik vragen mag???

Verwijderd

Topicstarter
Kixtart schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 10:25:
[...]

Sowieso is 1250 wel erg laag voor 20mbit (zelfs voor tele2 toch). Waarmee download je?
Had in het begin 1500 maar toen hebben ze me geknepen voor een stabiele verbinding

ik download op newsgroepen

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 10:32:
[...]

Had in het begin 1500 maar toen hebben ze me geknepen voor een stabiele verbinding

ik download op newsgroepen
Welke newsserver (bijv gratis (meestal slechte) newsservers hebben ook vaak lage snelheden)

Graag niet 3x posten, maar gewoon alles in 1 reactie zetten. Zo blijft het overzichtelijk

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik er 2 Eweka en tele2tweaknews

en heb altijd 1250 gehaald met deze newsgroepen

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 10:44 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je een andere NIC gebruikt (wat gebruikte je eerst?) probeer dan 's een TCP/IP optimizer om je MTU te vergroten. Als ik nu poep praat voor je, zoek de termen dan even op op GoT :).

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een sweex gehaald voor te proberen maar had gewoon hetzelfde probleem kwam niet hoger dan 820 kb

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tcp optimizer net geprobeerd maar haal nog steeds maar 800kb

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog een tip wat ik kan doen?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ja, Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif deze knop gebruiken.

Geef eens wat meer informatie. Verdere specs van de PC, en wat je allemaal geprobeerd hebt. Andere netwerkkabel, andere poort op je switch, enz...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 13:12:
Ja, [afbeelding] deze knop gebruiken.

Geef eens wat meer informatie. Verdere specs van de PC, en wat je allemaal geprobeerd hebt. Andere netwerkkabel, andere poort op je switch, enz...
Heb een asus commando moeder bord erin met een intel core 2 E6700 processor

2 gig DDR 2 geheugen erin PC5300

Verder heb ik al een andere netwerk kaart geprobeerd en een draadloos kaart heb ik ook al geprobeerd dat allemaal zonder succes

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:24

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 13:24:
[...]

Heb een asus commando moeder bord erin met een intel core 2 E6700 processor

2 gig DDR 2 geheugen erin PC5300

Verder heb ik al een andere netwerk kaart geprobeerd en een draadloos kaart heb ik ook al geprobeerd dat allemaal zonder succes
oké, dan moet het softwarematig zijn. Mijn advies: download (google!) een usb linux installatie. Installeer linux op een usb stick en start de pc op via de stick. probeer dan eens onder linux iets te downloaden. Is de snelheid nog steeds brak, is het in ieder geval niet windows.

-_-

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 13:09:
Heeft iemand nog een tip wat ik kan doen?
Probeer eens ergens anders te downloaden dan nieuwsgroepen, dan kan je die uitsluiten.
Bijvoorbeeld de 100mb file hier eens te downloaden en bekijk de snelheid: ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/

☻/
/▌
/ \

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- het is de bedoeling dat je op zoek gaat naar eerdere topics over een probleem voordat je zelf post
- als je ook maar minimaal gezocht zou hebben zou je ontdekt hebben dat GoT een hoofdgroep 'Netwerken' heeft voor vragen over netwerken...
- waar dan ook op GoT horen titels bondig en informatief te zijn, niet loos en schreeuwerig (uitroeptekens)
- waar dan ook op GoT verwachten we dat je relevante specs post
- waar dan ook verwachten we dat je nauwkeurig post (doordat je slordig bent met hoofdletters haal je continu b (bit) en B (Byte) door elkaar

Kortom: moven naar NT heeft geen zin zo. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.