Toon posts:

asus av8 deluxe

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo alemaal, zal mijzelf ff voorstellen ik ben wim, dit is mijn eerste post op deze site, dus hoop ik dat het goed gaat.

gelijk een vraag

Ik heb zelf een asus av8 mobo met een 3000+ pro.
Ik wil graag films op hd-niveau kijken (blu-ray/hddvd) via een blu-ray station of vanaf de harde schijf.
Met de huidige processor gaat dit niet lukken (beeld gaat dan stoten en cpu is 100 %) dus zit ik er overna te denken om een
AMD64 X2 4800+ (2,4G) 2x1MB Box Toledo te kopen, dan moet dit toch wel genoeg zijn om het cpu met 40% te laten werken

of een nieuw mobo kopen met hdmi bv de asus p5w deluxe

alle hulp is welkom

nu werk ik met :

videokaart sapphire x 1950 gt 512mb
2x 512 geheugen
powerdvd 7

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:35
De processor is wel die je hebt uitgezocht is wel goed genoeg voor wat je wilt.
Bovendien ligt het eraan of je TV/monitor een HDMI aansluiting heeft, anders is dat ook wel lekker voor HD content (als je het geld ervoor overhebt, natuurlijk).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me motor te koop staan, als deze verkocht is dan ga ik de pioneer 508 plasma kopen.
Maar ik vroeg me dus af of deze processor dit dus allemaal aan kan, want voor zo'n 250 euro meer koop je een nieuw mobo en processor en geheugen

asus p5w deluxe € 140
intel core 2 duo e6850 €250
team elite ddr2-800 2 gb €120

en dat is natuurlijk ook mooi en mischien wel beter ??

WAT TE DOEN ????

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
de 3000+ is genoeg voor HD materiaal, ik heb een 3200+ en die kan een 1080p HDDVD vloeiend afspelen.

Voorwaarde is wel dat je hardwarematige versnelling van je videokaart gebruikt. Volgens mij moet een x1950GT dit toch wel kunnen.

Probeer dus eens de laatste drivers te installeren en zet in powerdvd de hardwareversnelling aan!

[ Voor 61% gewijzigd door Kurios op 15-08-2007 22:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kurios schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 21:53:
de 3000+ is genoeg voor HD materiaal, ik heb een 3200+ en die kan een 1080p HDDVD vloeiend afspelen.

Voorwaarde is wel dat je hardwarematige versnelling van je videokaart gebruikt. Volgens mij moet een x1950GT dit toch wel kunnen.

Probeer dus eens de laatste drivers te installeren en zet in powerdvd de hardwareversnelling aan!
alles ff zo ingesteld krijg ik ineens last van een virus gvd.....

ff verwijderen en dan morgen verder

Verwijderd

Topicstarter
virus eruit

afspelen gaat iets beter maar cpu nog steeds erg hoog

dus ga voor een ander mobo

ik gebruik mijn computer eigenlijk alleen om films te downloaden en te kijken, dus ga ik een mobo kopen met een hdmi uitgang erop. En een snelle processor en wat geheugen.

Spelletjes speel ik op mijn xbox dus heb ik geen videokaart nodig
geluid gaat digitaal via het mobo naar de versterker dus ook geen geluidskaart nodig
wordt koopie
Modbreak:Gelieve niet binnen 24u te schoppen. Heb je nog iets toe te voegen? Gebruik de edit-knop

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 17-08-2007 13:23 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 23:23:
[...]

alles ff zo ingesteld krijg ik ineens last van een virus gvd.....

ff verwijderen en dan morgen verder
Woorden of afkortingen in dit geval als "gvd" zijn niet toegestaan op Tweakers. Als je er bij nadenkt wat je nou eigenlijk zegt snap je dat zelf ook wel. Ik zou het persoonlijk op prijs stellen als je Hoofdletters, goede komma's en punten neer te zetten, en overbodige woorden zoals gvd terzijde laat.

Dankjewel :)
Modbreak:Laat het modereren aub aan de moderatoren over. Grofheid wordt inderdaad niet op prijs gesteld, maar op zo'n betweterige toon erop ingaan schiet ieder doel voorbij en zou ik eerder op de EO fora verwachten dan hier.

Sowieso horen dit soort opmerkingen niet in-topic gedaan te worden maar via een topicreport.

[ Voor 23% gewijzigd door dion_b op 17-08-2007 13:22 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:27

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 18:34:
virus eruit

afspelen gaat iets beter maar cpu nog steeds erg hoog

dus ga voor een ander mobo

ik gebruik mijn computer eigenlijk alleen om films te downloaden en te kijken, dus ga ik een mobo kopen met een hdmi uitgang erop. En een snelle processor en wat geheugen.

Spelletjes speel ik op mijn xbox dus heb ik geen videokaart nodig
geluid gaat digitaal via het mobo naar de versterker dus ook geen geluidskaart nodig
wordt koopie
Als ik eerlijk ben zou ik toch een gewone videokaart erbij aanschaffen. Mijn ervaring met onboard video (of hoe je het beestje zijn naam geeft) is toch wat minder als dat met een losse kaart op je moederbord. Het hoeft natuurlijk niet 'je van het' te zijn, maar verdiep je er wel even in :)

Tip van Out ;) :P

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 05:45:
[...]

Als ik eerlijk ben zou ik toch een gewone videokaart erbij aanschaffen. Mijn ervaring met onboard video (of hoe je het beestje zijn naam geeft) is toch wat minder als dat met een losse kaart op je moederbord. Het hoeft natuurlijk niet 'je van het' te zijn, maar verdiep je er wel even in :)

Tip van Out ;) :P
Ga me er nog ff in verdiepen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

"Welke ... moet ik kopen?" of "Hoe is dit systeem?" vragen zijn eigenlijk niet de bedoeling op GoT, aangezien je dergelijke vragen nagenoeg altijd zelf kunt beantwoorden als je even op zoek gaat.

In dit geval heb je je eisen duidelijk (HD content op 40% CPU belasting afspelen). Enige wat je dan moet doen is een benchmark vinden die CPU usage van verschillende CPUs bij HD content toont. Gelukkig is dat een van de standaardbenchmarks van THG's CPU Charts.

Dan zie je dat de AMD Athlon X2 4800+ op 48% uitkomt en de Intel C2D E6850 op 25.7% uitkomt (maarja, hij kost dan ook het dubbele :z )

Enfin, aangezien we in de FAQ expliciet naar Tom's Hardware linken was deze topic dus niet echt nodig geweest, dus gaat hij dicht. Laatste tip is om ook even naar videokaarten te kijken die assisteren bij HD playback. De GeForce 8600 en Radeon X2600 reeksen doen dat bijvoorbeeld. Hou er rekening mee dat een tragere CPU + losse videokaart doorgaans beter presteert dan een snellere CPU met integrated VGA van het moederbord. Maar goed, ook hier zijn genoeg benchmarks van te vinden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.