Toon posts:

Hardeschijf toch werkent krijgen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Nou ik zag me oude harde schijf liggen, en ik dacht, die wil ik ook nog wel erbij in mijn computer.
Maar nu is het zo dat het een oude IDE is.(Als ik het goed heb, want hij is oud en heeft nog zo'n grote stekker nodig om op het moederbord te passen., en zon stroom kabeltje met 4 van die punten zeg)maar
Maar in de nieuwe pc van me zit een nieuwe harde schijf.'Deze is is anders die zit met een plat en klein stekkertje verbonden met het moeder bord)
Als ik bij apparaten beheer kijk, zie ik wel IDE staan

Nou is mijn vraag, hoe kan ik die oude harde schijf toch werkend krijgen? of is dat onmogelijk, en moet ik een nieuwe kopen?

Specs:
D processor (zo staat het op de doos) 3.2 Intel Type: D945Prn
200GB HDD
2× 1024 MB ram.

En voor de mensen die echt precies nog wat dingen willen zien kunnen kijken op: http://img406.imageshack.us/img406/4498/gegevenspcky4.gif

Bedankt!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:33

sjirafje

No inspirational quotes here

Je oude schijf is een inderdaad een ide schijf. Je nieuwe schijf is waarschijnlijk een sata schijf. Er zijn verloopstukjes voor ide naar sata. Een andere mogelijkheid is een externe behuizing voor je schijf kopen en hem op een usb of firewire poort aansluiten.
Overigens is de kans groot dat er toch een ide aansluiting op je moederbord zit, aangezien deze 'interface' helemaal niet zo heel oud is.
Lees anders de OM FAQ / Beleid eens door. Succes!

[ Voor 28% gewijzigd door sjirafje op 15-08-2007 19:44 ]

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Als je de juiste aansluiting op je moederboord hebt en de juiste kabel dan moet het werken. Als er nog een 2e apparaat op die kabel komt moet je effe de master/slave jumpers goed zetten.

Maar dit had je zelf toch wel kunnen uitvinden? Je bent heus de eerste niet die een PATA apparaat op z'n computer wil aansluiten.... Nou ja, ik heb het antwoord al verraden. Succes!

Ik heb echt een hele goeie PC.

• fckgw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2021

fckgw

rhqq2

Ehh, door hem aan te sluiten met een IDE kabel aan een IDE poort? Het lijkt me sterk dat jouw pc zo'n poort ontbeert. Of zitten de cd/optical drives hier al op?

Verwijderd

kijk eens bij configuratiescherm-->systeembeheer-->computerbeheer en dan bij opslag. dan kom je er vast wel uit

Verwijderd

Topicstarter
fckgw schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 19:45:
Ehh, door hem aan te sluiten met een IDE kabel aan een IDE poort? Het lijkt me sterk dat jouw pc zo'n poort ontbeert. Of zitten de cd/optical drives hier al op?
Ja, heb een HDD aangesloten, maar die gebruikt SATA poort, en dan die 2 andere IDe poorten, die worden gebruikt door 2 DVD spelers.

Verwijderd

Dan moet je er dus een extra IDE-controller in zetten, of een verloopje kopen die je IDE omzet naar S-ata.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt voor de reacties, ik weet genoeg nu :).

Verwijderd

je hebt op 2 ide poorten 2 dvd spelers? heb je geen ide stekkers waar je 2 dingen op aan kunt sluiten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 19:54:
je hebt op 2 ide poorten 2 dvd spelers? heb je geen ide stekkers waar je 2 dingen op aan kunt sluiten?
Aah... scherp! Ik had toch zomaar even eroverheen gelezen dat hij 2 ide aansluitingen heeft :+

Als je 2 poorten hebt kun je daar in totaal 4 apparaten op aansluiten, mits je de juiste kabels gebruikt. Dit had je trouwens ook in de FAQ kunnen vinden.
Pagina: 1