Toon posts:

Zwart scherm bij opstarten XP

Pagina: 1
Acties:
  • 1.040 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag dames en heren,

Ik weet niet of dit de juiste plek is om dit te posten, ik hoop echter dat jullie mij bij mijn probleem kunnen helpen:

Gisteravond was ik bezig een Rar bestand te unpacken en heb dit proces vrij snel gecancelled omdat ik besloot te gaan slapen, waarop WinRar en windows vastliep. Na een aantal minuten heb ik het systeem uitgeschakeld en opnieuw opgestart waarna deze bij het Windows logo bleef steken.
Dit heb ik een aantal keer geprobeerd wat hezelfde resultaat gaf. Vervolgens heb ik geprobeerd in de Bios te komen wat leek te lukken, maar waar het weer vastliep. Na de mislukte poging om in de Bios te komen krijg ik bij het aanzetten van de laptop onmiddelijk een zwart scherm en gebeurt er niks en werkt geen enkel commando. Uiteraard ook al met recovery cd geprobeerd, wederom geen reactie.

Ik hoop dat jullie mij hierbij z.s.m. verder kunnen helpen.

Specs:
Fujitsu Siemens AMILO1437G Notebook
CPU: Intel Pentium M740
MEM: 2x 512MB
HD: 80GB SATA
VGA: ATI Radeon X700
Windows XP Home ed. SP2

• Giga_Bjorn
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
Heb je een Reset knopje op je laptop zitten dit wil soms nog wel eens helpen, anders kan je ook nog proberen de power stekker er uit te halen en de battery en dan even aan proberen te zetten. hiernaar moet je dan even met battery proberen te booten.

Kan je een externe monitor er op zetten mogelijk staat je laptop ingesteld om op de externe monitor alleen beeld te geven

Ik zit niet links, ik zit niet rechts, ik zit recht achter voor mijn pc.

Verwijderd

Topicstarter
Reset knop heeft 'ie niet. Verder heb ik de accu eruit gehaald en aan/uit gezet. Vervolgens accu weer erin en wederom aan en uit. Beiden gaven geen resultaat.

Ik heb momenteel geen externe monitor bij de hand die ik aan kan sluiten, maar het commando wat gebruikt wordt om van intern naar extern scherm om te schakelen (Fn + F4) geeft ook geen resultaat.

Ik kan verder zelf helemaal niks meer bedenken en hoop echt dat jullie wat weten.

• Sicknus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-11-2025
Wat deed de PC precies toen "hij vastliep in BIOS"? Bevroor het scherm? Kreeg je een zwart scherm?
Als er al problemen zijn op BIOS-niveau, lijkt me niet dat dit een windows-gerelateerd probleem is, klinkt meer als een hardwarematige issue.

• Giga_Bjorn
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
Wat doet jouw laptop nog wel geeft hij nog wat piepjes als je hem aan zet of draaien de fans nog wel op de laptop. verder kan je hem nog uit elkaar schroefen om te kijken of alle connectors nog vast zitten aan het mobo.

Ik zit niet links, ik zit niet rechts, ik zit recht achter voor mijn pc.

Verwijderd

Topicstarter
@ Sicnus: Ja, het scherm bevroor gewoon. Ass het gewoon windows-gerelateerd probleem is, aan wat voor hardware probleem zou ik dan kunnen gaan denken?

@ Giga_Bjorn: Nee, geen piepjes en nu je het zegt realiseer ik me ook dat de fan het niet doet.
Het enige wat je eraan ziet/hoort is dat ie wel aan staat (dat geeft het indicatielampje ook aan) en de dvd-drive blijkt te werken als je een schijfje erin stopt.

Ik kan zelf wel aardig met computers overweg, maar met het openschroeven heb ik verder weinig ervaring, dus ik ga wel kijken of iemand me ff kan helpen met kijken naar het moederbord.
In ieder geval bedankt voor de suggestie.

Verdere suggesties zijn van harte welkom!

• Sicknus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-11-2025
Tja, als de fan niet aangaat, hij niet boot, je geen piepjes hoort, en het bios niet inkan, dan lijkt het erop dat het moederbord niet goed functioneert.
Dit kan meerdere oorzaken hebben, een gefuckte BIOS, inadequate voeding, of je mobo is simpelweg naar het hiernamaals.

Check deze even: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.