GPU's op 350watt voeding (kleine pc upgrade)

Pagina: 1
Acties:
  • 372 views sinds 30-01-2008

• ollSNAKEllo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-06-2025
Momenteel heb ik een x800GTO van connect3d.

Ik zit te kijken of ik niet een tussentijdse kleine update kan doen in de vorm van een 2e hands gpu.

Nu is het alleen lastig te kijken welke kaart ik kan kopen om bv. BioShock nog te kunnen spelen omdat ik een 350watt voeding heb van codegen met 16a op de 12v lijn (zie pic)
Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/1174/350wgb0.jpg

De overige hardware bestaat uit:

- Intel Pentium 4 3,4Ghz, 3400 MHz
- 2048 MB (PC3200 DDR SDRAM)
- ATI Radeon X800 GTO (PCI-E) (*wordt dus vervangen)
- Maxtor 300GB (SATA)
- Creative Audigy 4
- 1 DVD-brander
- 1 DVD-speler
- 2 80mm fannetjes op het mobo aangesloten

Nu heb ik deze tabel gevonden waarin staat dat bv. een x1600pro minder power gebruikt dan mijn huidige x800gto. Klopt dat? Of hangen er meer factoren van af?

Welke kaart(en) (pci-e) zou ik kunnen overwegen die zonder problemen nog lopen op de 350watt voeding? Ik wil dus geen andere voeding.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:55

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Die 550watt voedingen waar ze mee gooien moet je met een grote korrel zout nemen hoor, 16A is aardig wat vermogen nog, ik denk dat een X1950 het gewoon prima gaat doen hierop.

Hier stond een dode link.

• john19_386
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-01-2025
strandbal schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 17:41:
Die 550watt voedingen waar ze mee gooien moet je met een grote korrel zout nemen hoor, 16A is aardig wat vermogen nog, ik denk dat een X1950 het gewoon prima gaat doen hierop.
Idd, zie wat ik draai op 350watt.

http://tweakers.net/gallery/179087/sys

[ Voor 6% gewijzigd door john19_386 op 15-08-2007 18:57 ]

Verwijderd

Kan best zo zijn, maar voedingen worden slechter. Stel dat je de volle 350Watt constant belast dan is het zo klaar met je PSU. Bedoel, een net A-merk koop je al voor 4 a 5 tientjes en je bent dan iets toekomstgerichter wanneer je weer wil upgraden.

Een 1950 trekt je 350 Watter helemaal naar de klote op lange termijn..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 19:57 ]

• djbraas
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-08-2025
350 Watt klinkt als genoeg, maar ook hier heb je handige websites voor. Even zoeken in het forum op GOT "welke voeding heb ik nodig" et voila 8)7 :
http://web.aanet.com.au/SnooP/psucalcnew.php
http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

Verwijderd

raar? de ene zegt dat ik 635 watt nodig heb en de andere 473 rara hoe kan dat?,hier moet je niks van geloven klopt niks van 350 watt is meer dan genoeg,mits je een a-merk hebt natuurlijk

Verwijderd

Jouw voeding is dan ook 'n stuk beter dan de voeding die Snake steken heeft...

Kzou er geen X1950pro aan hangen tbh, da's vragen om problemen.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:00
Ik heb op 300 Watt noname ook een vrij zware PC hangen, en ga binnenkort over naar Dual-Core. En dan blijf ik dood leuk draaien op me 300 watt noname voeding. Ach je moet het allemaal niet zo serieus nemen!

Verwijderd

Termi schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 20:33:
Ik heb op 300 Watt noname ook een vrij zware PC hangen, en ga binnenkort over naar Dual-Core. En dan blijf ik dood leuk draaien op me 300 watt noname voeding. Ach je moet het allemaal niet zo serieus nemen!
:') !

Verwijderd

Termi schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 20:33:
Totdat je voeding het begeeft en je complete mobo + rest van je meuk het graf mee in neemt.

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Sapphire X1900XTX draait hier al een jaartje op een Zalman 360B-APS. Verder bestaat het systeem uit twee hardeschijven en een WC pomp. Nog nooit problemen mee gehad ;)

• JvW
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Mijn configuratie is ongeveer gelijk aan de topicstarter. Voeding 350W (Zalman). Ik heb mijn X800pro recentelijk vervangen door een X1950pro. En geen enkel probleem. (Opmerkend dat ik er 3 HDD's in heb hangen)

Me dunkt overigens dat je beter niet kunt upgraden naar een X1600. Volgens mij levert dat qua prestaties weinig winst op. Maar daar kun je even wat benschmarks op naslaan (VGA charts bij tomshardware.com)

Misschien kun je - al is het maar om de gemoederen hier gerust te stellen 8) - je voeding upgraden?

[ Voor 4% gewijzigd door JvW op 15-08-2007 20:53 . Reden: toevoeging ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

MediJack schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 20:51:
Mijn configuratie is ongeveer gelijk aan de topicstarter. Voeding 350W (Zalman). Ik heb mijn X800pro recentelijk vervangen door een X1950pro. En geen enkel probleem. (Opmerkend dat ik er 3 HDD's in heb hangen)

Me dunkt overigens dat je beter niet kunt upgraden naar een X1600. Volgens mij levert dat qua prestaties weinig winst op. Maar daar kun je even wat benschmarks op naslaan (VGA charts bij tomshardware.com)

Misschien kun je - al is het maar om de gemoederen hier gerust te stellen 8) - je voeding upgraden?
Jij hebt een Zalman. TS een voeding uit de oekie-okiefabriek in Slanatov.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-06 17:24
Draai hier met succes en stabiel een X1950Pro op een CoolerMaster eXtreme Power 350W (380W burst). CPU is 3500+ fyi.

• JvW
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Jij hebt een Zalman. TS een voeding uit de oekie-okiefabriek in Slanatov
Ik weet niet hoe goed een Codegen is (Ik weet wel dat er hier soms nogal heftig wordt gereageerd op het woord 'sweex'), maar mijn Zalman voeding kostte maar een paar tientjes. De prijs was de overtuigende factor om de voeding te kopen.

Ik wist niet dat er in Slanatov voedingen werden gemaakt. :)

Hoe dan ook blijft mijn betoog staan. Ik denk dat het prima werkt. En als je toch denkt over een nieuwe PC mettertijd kun je nu alvast de eerste stap zetten door een voeding te halen.

[ Voor 9% gewijzigd door JvW op 15-08-2007 21:07 ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• ollSNAKEllo
  • Laatst online: 16-06-2025
Codegen is een bedrijf dat cases maakt (zie [url]=http://www.codegenworld.com/01_home/index.asp]hier[/url]). Maar dat terzijde.

Maar ik wil juist nu nog geen voeding kopen omdat ik ook nog niet weet wat begin volgend jaar ga kopen / wat er dan voor keuzes zijn. Quadcore? GeForce 9series?

Want als ik dan update wil ik het ook goed doen, nieuw mobo, nieuwe cpu, nieuwe gpu en een bijpassende voeding. En ik weet nu nog niet welke voeding ik dan nodig heb.

Daarom wil ik een (2e hands) kaartje halen van rond de 60 euro met SM3 ondersteuning zodat ik nog een half jaartje mee kan komen met deze setup.

Maar het gaat me vooral om de SM3 ondersteuning (ivm BioShock), ik ben nu nog wel tevreden met mijn x800GTO, hij presteert met de tegenwoordige games nog op high/medium zonder shadows. Het is alleen dat hij jammer genoeg geen SM3 ondersteund.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Ik draai nu een X1950XT met een AMD Athlon X2 5200+ (65W) op een 350 Watt Chieftec voeding. Deze is wel iets zwaarder uitgerust, want hij heeft twee 12V lijnen (10A en 15A). Ik denk dat een X1950PRO nog wel werkt i.c.m. je Codegen voeding.

Trouwens, een X1600 is een stuk trager dan jouw X800, dus deze upgrade (downgrade) zou ik je zeker niet aanraden.

Verwijderd

ollSNAKEllo schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 22:58:
Codegen is een bedrijf dat cases maakt (zie [url]=http://www.codegenworld.com/01_home/index.asp]hier[/url]). Maar dat terzijde.

Maar ik wil juist nu nog geen voeding kopen omdat ik ook nog niet weet wat begin volgend jaar ga kopen / wat er dan voor keuzes zijn. Quadcore? GeForce 9series?

Want als ik dan update wil ik het ook goed doen, nieuw mobo, nieuwe cpu, nieuwe gpu en een bijpassende voeding. En ik weet nu nog niet welke voeding ik dan nodig heb.

Daarom wil ik een (2e hands) kaartje halen van rond de 60 euro met SM3 ondersteuning zodat ik nog een half jaartje mee kan komen met deze setup.

Maar het gaat me vooral om de SM3 ondersteuning (ivm BioShock), ik ben nu nog wel tevreden met mijn x800GTO, hij presteert met de tegenwoordige games nog op high/medium zonder shadows. Het is alleen dat hij jammer genoeg geen SM3 ondersteund.
Als je nu een degelijke 500W voeding koopt (Seasonic/Corsair/Enermax) kan je hem zeker nog gebruiken voor je volgende config. Meer dan 500W heb je sowieso maar nodig als je SLI/CF gaat draaien, daar zal de volgende generatie(s) GPU en CPU niks aan veranderen.

Verwijderd

Ik draai zelf met X2 3800 (65W) @ 5000+ (+/- 100W) Ati X1950PRO, 7 HDD's, 2 Opticals etc. en Gebruik een coolermaster 430Watt voeding, dezelfde config maar dan met 8800gts draait hier zelfs prima en stabiel !

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mijn Club3D x1950 Pro (AGP) vraagt 18A op de 12V lijn. Dit vereist, en zeker in combinatie met een Prescott P4 (heb er zelf ook één) een goede voeding. Een 350W 16A PSU is te weinig IMHO. Het zal in den beginsel wellicht werken, maar de vraag is wanneer deze er dan mee kapt en de rest erin meetrekt. Daarnaast kun je veel instabiliteit verwachten. Trek wat centjes uit voor een degelijke PSU waarmee je weer vooruit kunt.

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Exorcist schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 11:45:
Een 350W 16A PSU is te weinig IMHO. Het zal in den beginsel wellicht werken, maar de vraag is wanneer deze er dan mee kapt en de rest erin meetrekt. Daarnaast kun je veel instabiliteit verwachten. Trek wat centjes uit voor een degelijke PSU waarmee je weer vooruit kunt.
Dit kan ik alleen maar beamen. 16 A is echt wel kantje boordje, zeker als je ziet wat de rest van het systeem met zich meebrengt.

Eerlijk gezegd zou ik niet upgraden als het enkel voor SM3 is. En al zeker niet als je binnen een paar maanden een complete upgrade overweegt.

Yes, but no.

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
iedereen zegt wel van ik draai dit en dit op een @ merk voeding van 350-360 watt
ik draai alles op een 300watt voeding in me shuttle!
2gb geheugen 2x Raptor 1x7900gtx en een x2-4200+
en binnenkort koop ik er een 7900gtx bij!
geen probleem want heb een A MERK voeding geen C merk zoals de TS
ik zou een andere voeding kopen hoeft niet persee zwaar te zijn.
en een hoog rendament is natuurlijk ook altijd handig!

1337

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 19:17

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Van een X800 naar een X1600 gaan noem ik geen upgrade, maar dat is geheel je eigen keus, maar hij heeft inderdaad iets minder vermogen nodig als ik me niet vergis.

Ik denk niet dat er PCIe videokaarten zijn die aan jouw game-eisen voldoen en ook nog eens keurig willen op een 12V-16A Codegen voeding. Codegen voedingen ben ik niet gecharmeerd van, ga je dergelijke dingen langdurig flink belasten dan kom je de klap vroeg of laat wel tegen. Een voeding is een component in de PC waar alle andere componenten aan vast zitten voor hun elektriciteit en het liefst hebben ze die spanningen ook nog stabiel, op zo'n component moet je gewoon niet willen bezuinigen bij een game-pc!

Weer over over je topic. Een geschikte videokaart uitzoeken kun je prima zelf, zie daarvoor ook
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?.
Daarnaast loopt er ook een prima topic over voedingen waar je je in kunt lezen en zodra je de videokaart hebt uitgezocht en een idee hebt over een voeding ook gerichte vragen kunt stellen.
Zie Welke voeding heb ik nodig? Deel 18

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.