Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Win Vista: Nieuw map naam wijzigen niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 6.055 views sinds 30-01-2008

• PCTHAB88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-11-2008
Hey Tweakerts,

Ik heb al een beetje zitten zoeken maar geen van de topics bevatten het probleem dat ik heb:
Zodra ik van een nieuwe map aanmaak OF een andere map de naam wil wijzigen krijg ik het volgende

http://img11.imagevenue.c...ig_probleem_122_629lo.jpg

Dit had ik tot kort geleden nog niet, en kan niet op andere wijzigen komen dan andere videokaart driver en wat windows updates..

Herkent iemand dit probleem misschien en heeft u misschien een oplossing, want dit is best irritant aangezien ik veel met mappen (en de naam ervan wijzigen) werk.

alvast bedankt :)

gr,

Jeroen

[ Voor 12% gewijzigd door PCTHAB88 op 15-08-2007 16:40 ]

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-10 23:01
Iets heel simpels, heb je je pc al herstart?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het plaatje laadt hier niet, zonder is er weinig over te zeggen. Wat heb je al ondernomen? Misschien handiger om de melding ook even over te typen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11 20:34
Niet een van die Beta performance packs voor Vista geïnstalleerd toevallig? Het is een bekend side effect van een van de updates daarin dat je geen mappen meer kunt hernoemen.

Verwijderd

Heb je toevallig je Windows installatie gebakken met Vlite? Dit is een bekend probleem en zie hier de oplossing onder het kopje KB938979 fix.

• PCTHAB88
Heb het plaatje even veranderd in een link.

Maar wat ik tot nu toe heb geprobeerd:

- pc reboot ( heb het al een paar dagen dus reboot is oplossing niet)
- Als Administrator inloggen = zelfde probleem
- Die videokaartdriver teruggezet naar vorige versie

Hij heeft updates binnen gehaald , en ik heb onlangs die 2 performances patches zelf geinstalleerd toen ik het nieuwsbericht zag op deze site, en iemand plaatste een link naar de 2 patches om ze handmatig te installeren... misschien dat het hier mee te maken heeft..

Het hernoemen van bestanden gaat overigens wel }:O

[ Voor 5% gewijzigd door PCTHAB88 op 15-08-2007 16:43 ]

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:10

wontcachme

You catch me? No you wont

Hier staat een oplossing in als het goed is:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1235706

Of kijk ff op de vlite website. Daar staat ook een oplossing

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• PCTHAB88
[ laat maar ]

[ Voor 88% gewijzigd door PCTHAB88 op 16-08-2007 11:15 ]

• PCTHAB88
nikonian, je bent een held!

die reg-patch die op de site stond heb ik geinstalleerd (nadat ik een backup had gemaakt van mijn register uiteraard) en ik kan weer namen wijzigen !!!

mensen hartstikke bedankt voor jullie reacties en hulp ! _/-\o_

• Farrell
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-11 09:21
Ik heb een soortgelijk probleem denk ik. Ik zal even mijn probleem verduidelijken:

Computer omgeving
Server A met Windows SBE met een domein
Client B met Windows XP Pro
Client C met Windows Vista Business

Probleem omschrijving
Win XP Pro
Client B met gebruikers profiel TEST logt in via computer op het domein van server A.
Client B met gebruikers profiel TEST kan vervolgens bestanden op diverse netwerkstations aanmaken wijzigen lezen hernoemen etc. (admin rechten)

Win Vista Business
Client C met gebruikers profiel TEST logt in via computer op het domein van server A.
Client C met gebruikers profiel TEST kan vervolgens geen bestanden aanmaken op diverse netwerkstations, geen bestanden hernoemen alleen bestanden lezen.
Als ik op client C een bestand of map wil aanmaken op het netwerkstation dan zegt windows
"De map **** bestaat niet.De map is mogelijk verplaatst of verwijderd. Wilt u de de map maken? Ja/Nee"

Als ik Ja kies dan komt het venster telkens weer naar voren.

Ik heb de fix die nikonian noemde uitgevoerd, maar alsnog geen oplossing.

Wat zou dit kunnen zijn ?

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

CoLiN402 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:16:
Ik heb een soortgelijk probleem denk ik. Ik zal even mijn probleem verduidelijken:

Computer omgeving
Server A met Windows SBE met een domein
Client B met Windows XP Pro
Client C met Windows Vista Business

Probleem omschrijving
Win XP Pro
Client B met gebruikers profiel TEST logt in via computer op het domein van server A.
Client B met gebruikers profiel TEST kan vervolgens bestanden op diverse netwerkstations aanmaken wijzigen lezen hernoemen etc. (admin rechten)

Win Vista Business
Client C met gebruikers profiel TEST logt in via computer op het domein van server A.
Client C met gebruikers profiel TEST kan vervolgens geen bestanden aanmaken op diverse netwerkstations, geen bestanden hernoemen alleen bestanden lezen.
Als ik op client C een bestand of map wil aanmaken op het netwerkstation dan zegt windows
"De map **** bestaat niet.De map is mogelijk verplaatst of verwijderd. Wilt u de de map maken? Ja/Nee"

Als ik Ja kies dan komt het venster telkens weer naar voren.

Ik heb de fix die nikonian noemde uitgevoerd, maar alsnog geen oplossing.

Wat zou dit kunnen zijn ?
Liefst geen oude topics opnieuw leven inblazen - da's zo onoverzichtelijk. Maak gewoon je eigen thread aan.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maak daar inderdaad liever even een nieuw topic voor aan.
Je kan wel even een linkje naar deze plaatsen (in het kader van: dat heb ik al geprobeerd maar werkt niet).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.