Toon posts:

Apple gebruikers erg fanatiek

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 983 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Bashrat schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:33:
Ik ben geswitcht omdat ik Windows kotsbeu was. Het vertraagt vanzelf na zoveel tijd (ja, ook zonder virussen, spyware en mét defragmentatie om de 2 weken) en het is verschrikkelijk instabiel (10+ explorer.exe crashes per dag met gemak).
Dan doe je toch ook wat verkeerd. Ik gebruik nu dagelijks Linux, Windows en OSX en ik gebruik ze alle 3 met veel plezier. Windows en Linux gebruik ik vooral op m'n werk, OSX vooral thuis. Ik heb bij geen van de 3 platforms te klagen over stabiliteit; dat is bij alle 3 redelijk in orde. Als je me nu zou vragen naar m'n favoriete OS is het wel OSX overigens. Het werkt voor dagelijks gebruik net even wat handiger dan windows en veel handiger dan linux, maar om mezelf nou helemaal 'geswitched' te noemen, nee, die overtuiging heb ik niet.

Ik ga m'n Mac aankoop overigens niet verdedigen. Als iemand 'voor veel minder een gelijkwaardige dell' kan samenstellen 'moet 'ie dat vooral doen, en veel plezier met Vista :) '. Koop gewoon waar je zin in hebt...

Ik vind overigens 'mooi' een heel goede reden om iets te kopen. Voor ik in aanraking kwam met Apple was ik gewoon op zoek naar een laptop om m'n oude sony vaio (ook mooi :) ) te vervangen. Tijdens het orienteren eens een apple store binnen gewandeld en een half uurtje met zo'n machine staan te prutsen. Toen besloten de gok te wagen, vooral omdat de laptop er mooi uit ziet en als OSX niet zou bevallen ging er gewoon windows op. Dat was het laatste moment dat ik thuis windows draaide :) . OSX bevalt goed en de behoefte aan iets anders is er niet.

'mooi' was overigens ook de reden dat ik een oranje iPod shuffle heb gekocht. Bijkomend voordeel is dat de shuffles ook nog goed klinken...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:51:
[...]

Ze zouden zich eens moeten afvragen waarom de massa een bepaald product gebruikt, en dat is dus duidelijk niet omdat het slecht is.
Dat was vroeger een argument voor Windows gebruikers, dit bovenstaande is juist een reden waarom er denk ik veel Apple gebruikers niet meer zo fanatiek zijn. Niet dat ze geen mac meer gebruiken maar het aanprijzen is eigenlijk wat zinloos. Het product verkoopt zich inmiddels zelf wel, Apple is niet meer meer een ondergewaardeerde producent en bij de massa wel bekend.

Ohja, photobooth is denk ik het beste lokkertje wat er op de mac te krijgen is. Keek laatst in een Applestore even hoeveel foto's er mee gemaakt waren en dat liep tegen de 30.000 stuks. Niet onaardig :)
Pagina: 1 2 Laatste