En dat is dus wat men met contekst bedoeld. Want indien het verboden wordt, kunnen we ook op de FP dat gaan verbieden. De FP is echter minder discussie en meer informatiewinning. En op de FP hebben we al andere moderatie, namelijk -1 ongewenst. En dat werkt. Sterker nog, het kan nog steeds een +1 of zelfs +2 worden, want de contekst eromheen hoeft niet perse triesteling te zijn. Op de FP kan zodoende een hoop meer.elevator schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:40:
[...]Het probleem met reacties is dat een reactie van een triesteling, een heel topic kan neerhalen wat betreft meningsvorming van de lezer.
Maar op GoT, wel, daar heb je discussies en discussies. De triesteling die je zo aanhaalt is triest, kan je zo een note bij plaatsen want je weet wat voor vlees je in de kuip hebt. Maar om het te verbieden, dan kan je ook fantastische betogen mislopen want men heeft eenmaal wat uit te leggen.
En anderzijds speelt hier ook eigenbelang. Op de FP mag het van mij (Hoewel ongewenst en intellectueel lui). Ik zit er alleen niet op te wachten om op TMF om de oren geslagen te worden dat ik een hypochriet ben of erger, omdat ik dat oogluikend toesta en het elders op GoT verboden is. Want binnen een TMF-contekst is het goed voer voor een discussie of het een troll is of niet. Een automatisme dat M$ -> dus troll gaat namelijk teveel voorbij aan wat een goede waardering is van iet, laat staan aan wat argumentatie men kan aanvoeren. Dat soort automatismen werken niet en zijn IMHO een zuiver zelfreinigend iets (censuur dus). Zodoende maak ik mij op TMF hard dat je niet automatisch naar troll grijpt maar wel de troll ziet wanneer er geen body omheen zit.
Hier op LA staat dit topic, wil men waarschijnlijk een eenduidige forumwijde policy (voor een verbod NB) en zit ik straks op TMF de meest fantastische spagaat te maken (en dat is mij echt al overkomen). Laat het toch lekker an sich ongewenst maar niet verboden. Laat het een middel zijn voor goedkoop volk dat zich zodoende te makkelijk in de kaarten laat kijken als intellectueel lui. Indien het werkelijk sfeerverpestend is is niet de M$ zelf de troll maar idd de gedachte erachter. Dat betekend echter niet dat er een automatisme voor moet komen dat het NIET mag. Sommige dingen blijven eenmaal handwerk en sommige stromingen blijven altijd stroomopwaarts hinderlijk. Acceptatie en er volwassen mee omgaan (TR maken en verder niets) is een ander deel van de contekst.
Anders wordt het topic in 2009 van MS-medewerkers uit China die uit concurrentiebeding andere bedrijven opeten (dus letterlijk het personeel snelkoken) erg sneu wanneer je wel verplicht politiek correct moet blijven.