Moderatiegedoe

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 17:57

afterburn

No more...

Topicstarter
Zit ik de FP te lezen en kom ik bij de reacties, staat er ineens:
Je moderatiemogelijkheden zijn uitgezet omdat jouw moderaties in de afgelopen periode teveel afweken van het gemiddelde. Je kunt je modstatus na 14-09-2007 weer opnieuw activeren.

Meer informatie over het moderatiesysteem kun je hier vinden.
WTF? Teveel afwijken van het gemiddelde? En dan nog? Als ik modereer, modereer ik voornamelijk (voorbeeld) reacties die op tnet bijna standaard omhoog (MS bashen) danwel standaard omlaag (kritiek Linux cq opensource) worden gemodereerd, mits de inhoud mi dat rechtvaardigt. Dat dit afwijkt van het gemiddelde kan ik op mijn vingers natellen, maar met name in dit soort gevallen is een beetje tegengas meer dan terecht. Maar om dan maar gelijk het moderen te blokkeren?

Ik snap best waar het systeem eea probeert te filteren, maar ik heb echt geen tijd om alle posts te gaan moderen. Ik mod dus voornamelijk wat er uit springt, positief of negatief. Die modbot steeft zijn doel op deze manier volledig voorbij. Als je alleen maar mag modden zoals er gemiddeld gemod wordt, dan kun je net zo goed het hele moderatie systeem afschaffen want dan krijg je nooit een beetje balans in de zaak.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12

Cyphax

Moderator LNX
Wat doe je met reacties die je modereert? Als je een reactie ziet die op -1 staat, terwijl je vindt dat ie op 0 hoort, geef je die dan 0 of +2?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
FA > TMF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 17:57

afterburn

No more...

Topicstarter
Solly als het verkeerd stond; zat in dit forum te lezen en daar werd een vraag over moderaties naar FP verplaatst.

Als iets op -1 staat en ik vind het +1 waard, dan zet ik um op +1 en omgekeerd. Maar gezien het soort reacties wat ik nog al eens modereer is dit waarschijnlijk omgekeerd evenredig met het gemiddelde, dus met exit modrechten tot gevolg.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:27
Kun je een voorbeeld geven van een reactie die volgens jou op -1 hoort terwijl hij op +1 staat of andersom?

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12

Cyphax

Moderator LNX
Misschien dat je sneller afwijkt juist door het soort reacties dat je modereert. Het is inderdaad lullig als je je best doet en je kunt dan ineens niet meer modden.

Zou het ook nog zo kunnen zijn dat je probeert reacties op de (volgens jou) juiste score te krijgen maar dat in je eentje (of met een medemodder) niet voor elkaar krijgt ofzo (met de afwijking onterecht tot gevolg)? Heb je wat voorbeelden van reacties die jij hebt gemod? Is misschien wel wat uit te halen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 15-08-2007 09:49 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Is het niet beter om gewoon hier te posten:
ModBot is actief \o/ (het klachtenloket ook :o )

Als het onterecht is dat je rechten zijn afgepakt dan kun je dit aankaarten en als het volgens de 'echte' mods ook onterecht is, word je gewoon weer actief.
Hier kan je zien hoeveel je elke keer afweek van het gemiddelde (mocht je dit nog niet weten): http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:03

crisp

Devver

Pixelated

Om te beginnen wordt er niet gekeken naar de afwijking van het gemiddelde maar naar de afwijking tov het gemiddelde van de expert moderaties. Als de kudde gewone moderators 'verkeerd' mod dan heeft dat geen invloed op je afwijking als jij wel een objectieve score toekent.

Als je op http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance kijkt dan zie je een overzicht van je moderaties waar je toch voor een groot aantal moderaties afwijkt van de gemiddelde expert-scores. Ik zie daar zo een aantal afwijkingen van >= 2 wat mij doet vermoeden dat je toch aan het 'corrigeren' cq 'overcompenseren' bent, wat dus niet de bedoeling is :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het komt er eigenlijk op neer dat je moet modden zoals het systeeem wil. En niet hoe jij het wil.
lang leven democratie. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 13:29

botoo

💀 too old to die young

Om te voorkomen dat de discussie zich alleen maar gaat herhalen verwijs ik naar ModBot is actief \o/ (het klachtenloket ook :o ) , lees aub eerst de reacties aldaar en als je daarna nog vragen/opmerkingen hebt dan kan dat natuurlijk.

Deze doe ik op slot.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.