[wc] waterblok keuze

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:25
Ik ga een nieuw systeem nemen met een intel Q6600 (4x2.4ghz) welke water gekoelg gaat worden.

Ik heb nu een eheim 600l/u pomp, black ice extreme 2 en 10mm slang. Dit blijft zo alleen heb ik een waterblok nodig. Maar wat is wijsheid. Het is een gesloten systeem zonder luchtbellen met een lichte onderdruk.

De quad core heeft niet de hitte alleen in het midden zitten. Dus als je alleen het midden koelt, zoals een Innovatek i-cool, werkt dit waarschijnlijk niet al te goed.

Daarom dacht ik aan een nexxxos highflow. Voordeel is dat deze wel goed is. Nu vraag ik me dan af of mijn pomp wel highflow genoeg is.

Dan een swiftech apogee erg leuk denk alleen heeft deze een high flow pomp nodig.

Verder mss een zalman

Ik twijfel over welke de beste koelcapacitiet heeft. Ik wil een waterblok hebben met 10mm aansluitingen omdat ik anders alles moet gaan vervangen.

Reviews waar deze vergeleken worden kan ik niet vinden, apart wel maar iedereen test anders dus is dat niet te vergelijken.

Zijn er tweakers met ervaringen met waterblokken zoals deze, misschien andere waterblokken met goede koeleigenschappen en heeft iemand ervaringen met een quadcore met waterkoelen.

Edit:
review apogee
swiftech blokken review
nexxxos highflow (in frans)

[ Voor 12% gewijzigd door elgringo op 14-08-2007 20:36 ]

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134214

D-Tek FuZion Universal zou ik voor gaan.
http://www.dtekcustoms.co...=VIEWPROD&ProdID=182&HS=1
Het beste blok op dit moment imo...

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 134214 op 14-08-2007 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177151

600l/u is dat niet gigantisch veel voor waterkoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Anoniem: 134214 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:36:
D-Tek FuZion Universal zou ik voor gaan.
http://www.dtekcustoms.co...=VIEWPROD&ProdID=182&HS=1
Het beste blok op dit moment imo...
waar is deze te koop? Ik kwam via google wel bij freezinghardware alleen was hij hier niet leverbaar en op de site staat hij ook niet (alleen via google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Anoniem: 177151 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:45:
600l/u is dat niet gigantisch veel voor waterkoeling?
Nee weinig ;) Dat is als je helemaal geen restricties hebt. Sowieso moet je kijken naar de opvoerhoogte oftewel de druk. In een normaal systeem zal de stroming rond de 30l/u zitten (correct me if I'm wrong).

Ik heb de 1000l/u versie die ook meer druk levert en dan nog zijn er sterkere :)

Verder ben ik het eens met Ramiu23: De D-tek is gewoon de beste op dit moment. De inverstering waard.

[ Voor 18% gewijzigd door TEAMIKKE op 14-08-2007 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
TEAMIKKE schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:24:
[...]

Nee weinig ;) Dat is als je helemaal geen restricties hebt. Sowieso moet je kijken naar de opvoerhoogte oftewel de druk. In een normaal systeem zal de stroming rond de 30l/u zitten (correct me if I'm wrong).

Ik heb de 1000l/u versie die ook meer druk levert en dan nog zijn er sterkere :)

Verder ben ik het eens met Ramiu23: De D-tek is gewoon de beste op dit moment. De inverstering waard.
ik verpomp effectief zo'n 300 l/u. Ik heb ook een 1200l/u eheim gehad (en nog een 4800l/u deze icm een bong van 2,5meter hoog (kamer was 3).
600 l/u werkt het een fractie minder dan 1200 l/u scheelt een hoop herrie plus hitte. Ik kan nu mijn t-bred 2700+ op 3ghz laten lopen zonder dan 1 fan draait in mijn systeem. Meer wil echt niet altijd zeggen goed. In een gesloten systeem heb je niets aan veel druk / opvoerhoogte. EN dan heb je dus ook geen sterkere pomp nodig.

Die bong had ik 2,5 mter opvoerhoogte nodig daarom een zware pomp, in een gesloten systeem is dat totale onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134214

elgringo schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:22:
[...]

waar is deze te koop? Ik kwam via google wel bij freezinghardware alleen was hij hier niet leverbaar en op de site staat hij ook niet (alleen via google)
www.aquatuning.de iig...

Helaas hebben ze hier @ GoT de boel veranderd, vroeger kon je het grote waterkoeling topic winkels vinden. Nu is er een topic ergens in het TCA gedeelte waar er meer staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
elgringo schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:09:
[...]

ik verpomp effectief zo'n 300 l/u. Ik heb ook een 1200l/u eheim gehad (en nog een 4800l/u deze icm een bong van 2,5meter hoog (kamer was 3).
600 l/u werkt het een fractie minder dan 1200 l/u scheelt een hoop herrie plus hitte. Ik kan nu mijn t-bred 2700+ op 3ghz laten lopen zonder dan 1 fan draait in mijn systeem. Meer wil echt niet altijd zeggen goed. In een gesloten systeem heb je niets aan veel druk / opvoerhoogte. EN dan heb je dus ook geen sterkere pomp nodig.

Die bong had ik 2,5 mter opvoerhoogte nodig daarom een zware pomp, in een gesloten systeem is dat totale onzin.
Je hebt absoluut wel weerstand van je radiatoren en blokjes. En vooral met high-flow blokjes is een sterke pomp dan wel handig. Voor een normale setup ben ik het wel met je eens maar met veel onderdelen gaat mijn voorkeur toch naar een sterke pomp uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mijn Eheim 1048 600l/u pomp doet het nu met 5 waterblokjes nog best lekker. Als ik kijk naar hoe hard het water er nog door heen loopt is die pomp voor vrijwel elke setup wel voldoende.

Maarja ik heb dan geen high-flow blokken.

• elgringo
TEAMIKKE schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:19:
[...]

Je hebt absoluut wel weerstand van je radiatoren en blokjes. En vooral met high-flow blokjes is een sterke pomp dan wel handig. Voor een normale setup ben ik het wel met je eens maar met veel onderdelen gaat mijn voorkeur toch naar een sterke pomp uit :)
Ik dat geval kun je beter geen centrifugaal pomp nemen....
Heb je uberhaupt wel zelf het verschil ondervonden?

Ik heb zelf al 11 jaar ervaring met waterkoeling, toen je nog je eigen blok moest frezen. Ik zelf heb nooit een prijsverschil van 30 euro (meerprijs pomp) goed kunnen praten in resultaten. Die waren meestal hetzelfde (max een 0.5 graad verschil)

[ Voor 20% gewijzigd door elgringo op 16-08-2007 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224338

Ja idd D-tek Fusion of de Apogee GTX (trotse eigenaar tot nu toe geen spijt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-07 16:51

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Voor winkels:

Wijs elkaar hier op een goede shop of aanbieding mbt. WC

Volgens de topicregels mag je er GEEN vragen stellen... Nee, het WC gedeelte is er na de reorganisatie niet op vooruit gegaan.
Pagina: 1