Toon posts:

Terughalen opnames DVD-RW (unformat)

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Sony Handycam 150.
Voor mijn opnames heb ik een DVD-RW 1,4GB gekocht.
Ik heb geprobeerd deze af te spelen op mijn LG DVD recorder RH 7500.
Hij vond geen opnames.
Ik weet niet wat er precies gebeurde, maar op een bepaald moment vroeg hij om het leesbaar te maken.
Toen begon hij met zo'n streepje die steeds vulde (op het beeld).
Ik denk dat hiermee de DVD is geformateerd is.
Is het mogelijk de opnames terug te halen?
Unformat of zoiets.

Wie kan mij helpen, want het zijn hele belangrijke opnames.

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-02 13:53

denivan

de enige

Hangt er allemaal een beetje van af hoe de Handycam z'n data wegschrijft. Ik heb ooit eens per ongeluk een dvd-rw gewist (snel gewist) en kon op volgende wijze de data terughalen :

1) Maak een bestand aan dat de exacte grootte van je dvd-rw benadert (een avi bestand bvb)
2) Start het branden (bvb met Nero)
3) Zodra de lead-in gedaan is en hij start met branden van de echte data (dus net hiervoor), trek dan de stroomkabel van de pc uit.

Nu bevat de dvd-rw een lead-in die je toelaat om de gehele grootte van de schijf te benaderen. Ofwel kan je data er nu gewoon afhalen, ofwel moet je nog wat data recovery tools gebruiken.

Succes ! ;-)

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Bovenstaand is geen oplossing, je gaat sowieso data schrijven op die DVD-RW en dat is niet echt de bedoeling lijkt me.

Beter is enkel wat tools te gebruiken zoals die in de FAQtaan OM FAQ / Beleid

[ Voor 6% gewijzigd door Guardian Angel op 14-08-2007 20:28 ]

ARME AOW’er

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-02 13:53

denivan

de enige

Als je de dvd-rw in windows niet kan benaderen, omdat hij als leeg wordt beschouwd, hebben recover tools weinig nut denk ik ? De bedoeling van een lead in schrijven is enkel zorgen dat de dvd-rw terug te benaderen valt...

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"