[XP] FAT32 parititie herstellen

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Na thuiskomst van mijn lanparty ging het niet goed met C: schijf. Anders dan verwacht (ik dacht dat ik pc netjes uit heb gezet) krijg ik al error dat een "ntdll.dll" of "neth.dll" (naam vergeten) ontbreekt zodat verder laden niet kan.
Na reset pc wordt het nog erger en krijg ik BSOD met Unmountable schijf error.

Er wordt advies gegeven op inet om met o.a. fixboot te herstellen. Dat deed ik, en het werd niet beter van, is nu helemaal erger met melding dat bootbestanden ontbreekt.

Meteen uitgezet, losgekoppeld en gescand vanuit andere pc hoe het met partitie gaat. En ja, die is normaal onleesbaar geworden. Met EasyRecovery krijg ik wel aardig alle bestanden terug met namen erbij, maar de bestanden zijn intern vaak fout opgebouwd welke dus corrupt zijn of onleesbaar zijn geworden. EasyRecovery ziet hd niet meteen als FAT32, en dat moet ik zelf aangeven zodat het zichtbaar wordt.

De plotselinge fout is eerste keer na al die lanparties in 4 jaar Windows XP draaien. Het is vandaag voor het eerste keer dat partitie tabel wegschrijven bij afsluiten niet goed is gegaan. Of ik pc te snel afsluit weet ik niet, maar ik heb wel XP laten afsluiten en daarna stroom eraf gehaald, maar hierbij kan ik niet meer herinneren of pc helemaal uit is.

Ik wil graag bestanden terughalen, met namen behoud. Maar bestanden moeten ook wel goede inhoud hebben en niet corrupt. Kan ik dat zorgvuldig doen met EasyRecovery of is andere tool beter, zoals Partitie Doctor of Partition Magic? Ik ben benieuwd.

Of FAT32 partitietabel hersteld kan worden na hd scannen, weet ik niet. Dat mag je zeggen wat ik kan doen voor beste recover.

[ Voor 3% gewijzigd door MrDummy op 14-08-2007 15:56 ]

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-02 23:17
Ik heb Easyrecovery Pro al meerdere malen succesvol gebruikt. Ik heb ook wel eens rondgekeken voor andere proggies maar geen prettigere gevonden.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
[XP] Ongeldige boot.ini (PC Start helemaal niet meer op!) leek veel op mijn probleem, mogelijk ook hal.dll ontbreken probleem.

Alleen de fixboot procedure is kennelijk slecht idee...
Ik weet niet of zo'n fout hersteld kan worden, en of dat Foutbericht 'Ongeldige Boot.ini' of 'Windows kan niet worden gestart' bij het opstarten van de computer uitgevoerd kan worden. Anders moet ik partitiedump eerst maken (die is gelukkig maar 20 GB groot, maar wel paar belangrijke gegevens) en diverse pogingen doen. :)