[XP] Ongeldige boot.ini (PC Start helemaal niet meer op!)

Pagina: 1
Acties:
  • 5.173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102141

Topicstarter
Net terug van vakantie, en probeer de pc op te starten. Krijg de volgende melding:
Ongeldige boot.ini. Er wordt opgestart vanaf c:/windows

De PC lijkt op te starten, echter blijft het scherm op zwart staan. Iemand een idee hoe dit probleem opgelost gaat worden? Via de zoekfunctie al diverse topics hierover gevonden, alleen niet met het probleem dat het beeld op zwart blijft.
Andere video kaart al geprobeerd, geen verandering.

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

je weet denk ik niet wat de boot.ini in houdt.

In de boot.ini staat welk besturingssysteem hij moet laden, van welke partitie etc.
Als die ongeldig is heeft het plaatsen van een andere graka geen zin...

Edit:
Bij mij is de boot.ini dit:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
Misschien dat je de jouwe even kunt plaatsen..

Edit2:
Heb je ook al gegoogled op ongeldige boot.ini ?
Denk het niet, want je krijgt 775 hits in slechts 0.04 seconden :*)

[ Voor 53% gewijzigd door EWK op 13-08-2007 17:54 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vergat het volgende er bij te vertellen. De huidige video kaart functioneert niet helemaal perfect. Bij het opstarten komen er blauw / groene strepen door het beeld, waardoor text e.d. vrijwel onleesbaar wordt. Na 3x opnieuw opstarten, verdwijnen deze strepen. Vandaar er een andere videokaart er in is gestopt om de tekst o.a. leesbaar te krijgen.

Is er een manier om de pc weer opgestart te krijgen? Het opstarten van de windows cd lijkt ook niet te werken. Deze wordt gewoon genegeerd. Druk op een toets om door te gaan wordt niet opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Je bedoelt dat je op je toetsenbord kunt drukken wat je wil, maar dat hij hem niet pakt..?
Heb je een usb toetsenbord?

Edit: Google is je vriend!

[ Voor 11% gewijzigd door EWK op 13-08-2007 17:57 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 11:42
Ja even de windows xp cd pakken en daarvan opstarten.
ga dan naar de recovery console en typ daar:
fixboot [drivenaam]

Nu zou hij weer moeten opstarten. O-)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ben nu gelukkig al een stapje verder gekomen. Ik krijg de windows xp cd nu opgestart. En kan tot de herstelconsole komen. Als ik het volgende intyp krijg ik een foutmelding dat de windows besturingssysteem niet gevonden kan worden door een beschadiging..... bootcfg /rebuild
Enig idee welk command in moet intikken bij de herstelconsole om de boot.ini te herstellen?
Of moet ik het anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Anoniem: 102141 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 18:58:
Ben nu gelukkig al een stapje verder gekomen. Ik krijg de windows xp cd nu opgestart. En kan tot de herstelconsole komen. Als ik het volgende intyp krijg ik een foutmelding dat de windows besturingssysteem niet gevonden kan worden door een beschadiging..... bootcfg /rebuild
Enig idee welk command in moet intikken bij de herstelconsole om de boot.ini te herstellen?
Of moet ik het anders doen?
Deze keer in 0.08 seconden:

http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 15:21
Zou het probleem graag willen weten, want euh.. heb dit pas al 2x eerder mee gemaakt. Omdat er niks belangrijks op die pc's stond maar opnieuw geinstalleerd.

ps, daar zag hij ook schijven als helemaal leeg en zonder partities.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lijkt iets goed mis te zijn met het bestandssysteem.
Commands als rebuild, default e.d. pakken gewoon niet. Deze krijgen een foutmelding.
Chckdsk stopt op 36% met een onherstelbare fout.
Is er een manier, om de boot.ini vanaf de cd naar de c te kopieren in het command venster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:43

sanzut

It's always christmas time

ff googelen op de errorcode's maar volgens mij moet die 'bootcfg /rebuild' gewoon the trick doen...
edit; download even een linux live cd waar mee je ntsf schijven kunt accessen en files kan wijzigen, bijv hirens boot cd oid.

[ Voor 39% gewijzigd door sanzut op 13-08-2007 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De pc lijkt nu bijna helemaal niets meer te doen.
die bootcfg /rebuild doet het niet.
Bij opstarten kreeg ik eerst een foutmelding van ntoskrnl.exe beschadigd of missend. Nu geeft ie gewoon disk read error aan.
Chkdsk loopt vast. Heb van alles al geprobeerd. Harde schijf in een andere computer ingeplugd. Dan herkent ie zijn c partitie niet eens, kan ie niet openen.
Staan veel te belangrijke gegevens op om windows opnieuw te installeren.

Ik ga wel proberen te kijken of ik iets met die linux disks wat kan doen. Iemand anders nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je HD is gewoon kapot joh.
Datarecovery tools gaan draaien, misschien krijg je er nog wat af.
Met hirens bootcd b.v. en een externe USB disk.

[ Voor 20% gewijzigd door KillerAce_NL op 14-08-2007 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35451

Anoniem: 102141 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:35:
De pc lijkt nu bijna helemaal niets meer te doen.
die bootcfg /rebuild doet het niet.
Bij opstarten kreeg ik eerst een foutmelding van ntoskrnl.exe beschadigd of missend. Nu geeft ie gewoon disk read error aan.
Chkdsk loopt vast. Heb van alles al geprobeerd. Harde schijf in een andere computer ingeplugd. Dan herkent ie zijn c partitie niet eens, kan ie niet openen.
Staan veel te belangrijke gegevens op om windows opnieuw te installeren.

Ik ga wel proberen te kijken of ik iets met die linux disks wat kan doen. Iemand anders nog suggesties?
>>>> Foutbericht 'Ongeldige Boot.ini' of 'Windows kan niet worden gestart' bij het opstarten van de computer <<<<

Even doorgezocht voor je.... succes!!

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 35451 op 14-08-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de hulp. Maar met al deze oplossingen kom ik er nog steeds niet uit.
Harde schijf lijkt kapot te zijn. Hoorde van de buren dat er tijdens de vakantie periode flinke blikseminslagen zijn geweest. PC is waarschijnlijk getroffen via de netwerkkabel die nog in de pc zat.
Harde schijf in een andere pc ingeplugd, geeft aan dat ie beschadigd is. Nu de prioriteit om alle gegevens te recoveren.
Wel balen.
Pagina: 1