Toon posts:

37 inch plasma/LCD icm analoog signaal

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende dilemma.

ik ben in de veronderstelling om een panasonic 37PV70 aan te schaffen. Nu ben ik natuurlijk eerst even in de winkel wezen kijken, (wat op GOT altijd nadrukkelijk benadrukt wordt). Ze hadden er alleen de 42inch variant staan, die een schitterende beeld liet zien. Alleen met een analoog signaal was het niet om aan te zien. Waarschijnlijk komt dit doordat het signaal 100x is opgesplitst, en de televisie waarschijnlijk niet goed stond ingesteld.

Ik ben dus een beetje geschrokken en ondertussen zit ik erg te twijfelen tussen een philips 37PV9641D en de panasonic aangezien ik verwacht dat dit toch wel een goede tv moet zijn.

Het probleem dat ik heb is dat er in mijn woonplaats (Wijchen, 40.000 inwoners) geen digitale televisie beschikbaar is wanwege een sterk verouderd en slecht kabelsignaal. Het is ook alleen mogelijk om de laagste snelheid internet via UPC kabel te krijgen. En aangezien mijn vriendin geen (lelijke) schotel wil, ik al vast zit aan een jaar internet, zit digitale televisie er voorlopig nog niet in.

Ik heb een huis opgeknapt en alle kabels vervangen door 7mm kabel en hirsmann splitters + connectoren, etc. Het analoge signaal moet dus wel goed zijn. Maar ja, ik zit nu erg te twijfelen welke televisie ik moet kiezen om een goed beeld te krijgen bij een analoog signaal. Ik heb zelf het idee dat Philips meer beeldverbeteraars toepast dan Panasonic.

Mijn vraag dus, hoe is jullie ervaring met bovengenoemde televisies op een analoog signaal en is dit acceptabel. Mijn woonkamer is 3.5m breed, ik kom ongeveer 3 meter van de televisie te zitten.
Of misschien hebben jullie zelf een ander idee voor bijvoorbeeld sony?. Ik heb geen ervaring met alle merken icm met een analoog signaal behalve dat het in de winkels allemaal ruk is op analoog.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:40

voodooless

Sound is no voodoo!

Heb je de [Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 4 topics al doorgekeken. Lijkt me dat het daar al vaker langs is gekomen?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Mijn mening wat betreft SD signaal:
Een goede LCD kan met digitaal signaal in de buurt komen van plasma.
Met analoog signaal is het verschil nog duidelijker in het voordeel van plasma.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:59:
Nu ben ik natuurlijk eerst even in de winkel wezen kijken, (wat op GOT altijd nadrukkelijk benadrukt wordt).
Slimme jongens daar op GOT :P .
Alleen met een analoog signaal was het niet om aan te zien. Waarschijnlijk komt dit doordat het signaal 100x is opgesplitst, en de televisie waarschijnlijk niet goed stond ingesteld.
Met name dat 100x opsplitsen is een groot probleem.
Mijn woonkamer is 3.5m breed, ik kom ongeveer 3 meter van de televisie te zitten.
Prima afstand voor analoog signaal op een 37PV70.

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-02 08:40
Digitenne is zo te zien een oplossing. Als ik een postcode uit Wijchen in de postcode check ram dan zou dat beschikbaar moeten zijn. Is al heel wat beter signaal dan analoog.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:54
Ik heb vorige week de Philips 32PFL9632 gekocht.

Hoofzakelijk om 2 redenen. Eén is natuurlijk ambilight en de tweede bij mooie beeld bij een SD input.
Ik kijk hoofdzakelijk ook maar gewoon kabel tv.

Volgens mij Philips binnenkort ook met een 37" scherm die dezelfde technieken als mijn scherm gebruikt om ook SD beeld strak weer te geven.

• Philflow

Philflow

WaSteiL schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:13:
Digitenne is zo te zien een oplossing. Als ik een postcode uit Wijchen in de postcode check ram dan zou dat beschikbaar moeten zijn. Is al heel wat beter signaal dan analoog.
Ben ik het persoonlijk niet mee eens. Goed analoog signaal vind ik beter dan Digitenne.

Verwijderd

Topicstarter
WaSteiL schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:13:
Mijn vader heeft 1 week digitenne op proef gehad. Staat de antenne naast de tv, detecteert deze ned. 1,2,3 en nog wat zenders, plaats je de antenne in de vensterbank, dan heb je rtl4,5,7, sbs etc.
1 week lang verschillende locaties met de antenne geprobeerd, geen goed resultaat. Dus wat mij betreft geen optie.

• Philflow

Philflow

Ps. misschien nog goed om er bij te zeggen dat ik zowel een LCD (Philips 32PFL7332) als een plasma in huis heb gehad (Panasonic 42PV70). Ik zit op 2,50 meter afstand en op SD vind ik de 42inch plasma beter presteren dan de 32 inch LCD.

En Digitenne heb ik 1 uur in huis gehad. Het verbaast me dat ze de reclame code comissie nog niet op hun nek hebben gehad. ("geniet van haarscherpe televisie").

[ Voor 26% gewijzigd door Philflow op 14-08-2007 15:59 ]

Pagina: 1