[XP] in grayscale...

Pagina: 1
Acties:

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Na gezocht te hebben op google en alhier op woorden als, Windows, XP, grayscale, black-white etc... stel ik hier maar mijn vraag. In het windows clients forum omdat dit naar mijn mening redelijk os gebonden is.

Wat ik wil is het volgende:
Wanneer je windows XP afsluit, wordt alles grijs, grayscale, en alleen de dialoogbox waarin je moet kiezen of je wilt afsluiten, standby of opnieuw starten is in kleur. Dit effect zou ik graag altijd willen. Dus alles in grayscale behalve het active venster. Hier een screenshot als voorbeeld(ge-photoshoped):
Afbeeldingslocatie: http://www.nijdam.nu/images/forums/xp-gray-active-color.jpg
Om discussie te voorkomen waarom ik dit wil en of dit wel of niet handig is zou ik willen vragen of jullie één en ander willen beperken tot, 1) is dit mogelijk, lijkt mij wel want ik zie het elke dag of zijn er beperkingen waar ik niet van weet? en 2) hoe kan ik dit bereiken? zijn er tooltjes/software voor? of moet ik dir zelf gaan programmeren in VB of zo?

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:38
Je kan wel het niet-actieve applicatiebalkje (de blauwe balk) grijs maken maar andere kleuren wordt erg lastig denk ik. Verder kan je natuurlijk icoontjes vervangen voor grijze versies, maar die zal je dan wel zelf moeten shoppen denk ik.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
volgens mij is dat wat je ziet als je windows afsluit niet meer dan een soort van screenshot van je desktop op het moment dat je op de knop drukt, vervolgens dmv een filtertje (zal wel dx zijn) omgezet in b/w.
De schermen zelf zijn dus niet zwart wit, je kijkt tegen een plaatje aan.
Ik vraag me dus af of windows zomaar kan wat jij wilt.

wat in ieder geval wel kan is dmv vormgeving (appearance) je niet-actieve titelbalken zwart-wit overgang te geven.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:34

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het is mogelijk. Je kunt het kleurenschema aanpassen. Het probleem is echter dat dit geen invloed heeft op de iconen (op de desktop, in de taakbalk en op de applicatieschermen zelf). Ook heeft het geen invloed op de content. Een webpagina zal niet zwartwit worden en je huidige projectje in photoshop ook niet. Daarnaast luisteren veel applicaties niet naar de kleurinstellingen van je thema, waardoor standaard widgets van sommige applicaaties misschien ook al niet eens luisteren.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Een eigen thema maken had ik natuurlijk ook bedacht, probleem is dan dat op de balk na de achterliggende vensters niet grijs worden en Pin0 te lui is om een eigen thema te maken.
@BassieP, ik vrees dat je ergens gelijk hebt. Het wordt namelijk ook niet in één keer grijs maar het is een langzame overgang... ook kan ik achterliggende vensters (die nog open zijn) niet beroeren en zelfs de afsluiten dialoogbox is niet te verplaatsen.
Jammer ik had natuulijk gehoopt op een antwoord in de trand van 'Ja dat kan met dit tooltje' helaas... of zijn er nog andere ideeën?

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

* Jester-NL heeft een beetje een deja-vu-gevoel

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:43

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Er was een tijd geleden een tweaker die dat effect gebruikte voor een screensaver.
Als je een tijd niks deed werd je scherm dus grijs... had hij ook zelf geprogrammeerd, misschien dat je daar wat mee kunt?

[Screensaver] Project Greysaver *

[ Voor 4% gewijzigd door Spike_wolf op 14-08-2007 11:25 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Spike_wolf schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:24:
Er was een tijd geleden een tweaker die dat effect gebruikte voor een screensaver.
Als je een tijd niks deed werd je scherm dus grijs... had hij ook zelf geprogrammeerd, misschien dat je daar wat mee kunt?
Volgens mij was dat ook een screenshot en dan grijs gemaakt. Dus geen actieve windows.

☻/
/▌
/ \

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:43

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Hmm.. wat het originele effect van Windows ook is zie ik net..
Zet maar eens wat bewegends op je scherm en ga naar het afsluiten dialoog...
Staat alles stil :P

Niet bepaald handig dus :+

[ Voor 8% gewijzigd door Spike_wolf op 14-08-2007 11:26 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:47

_Apache_

For life.

Kan je het misschien zoeken in de hoek van je videokaart / accelerator. Aangepast kleuren schema wellicht?
Verkeerd begrepen.

[ Voor 11% gewijzigd door _Apache_ op 14-08-2007 11:40 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03 13:55
Als je vb.net kan is het misschien een idee om met wpf wat te knutselen.
http://wpf.netfx3.com/

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-03 10:43
Technisch gezien lijkt me dit niet moeilijk te realiseren. Als je nou een fullscreen zwart semi-transparant venster maakt dat zich steeds achter het actieve venster plaatst dmv een hook oid. dan heb je een real-time grayscale filter. Wss is zelfs dat te realiseren in Pseudo-code achtige taaltjes zoals AutoIt.

Met AutoIt kun je letterlijk met een commando een venster semi-transparent maken.
Pagina: 1