Toon posts:

Is update nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste lieden,

Momenteel heb ik een Club3D Radeon X800 Pro 256 MB, AGP 8X plank in mijn PC zitten.
Deze bevalt t.n.t uitstekend. In afwachting van de nieuwe MOH game Airborne vraag ik me af of een update van b.v. een Sapphire VGA Radeon X1950 Pro 512 MB, AGP 8X echt een verbetering is?

Of kan ik beter een Geforce aanschaffen?

Please leer mij wat over grafische kaarten. Ik zag bijvoorbeel dat mijn huidige kaart nog steeds te verkrijgen is (GigaByte VGA Radeon X800 Pro 256 MB, AGP 8X) van Gigabyte dan welliswaar, maar die is nog duurder dan die X1950 Radeon van Sapphire. Waarom is dat?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Depends, wat is de rest van je systeem?

En waarom nu al upgraden voor een spel wat er nog aankomt?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 01:21:
Please leer mij wat over grafische kaarten.
Daar is de FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen voor. Met die informatie kan je daarna aan de slag om zelf benchmarks op te zoeken. Want dat is namelijk wel de bedoeling, dat je eigen inzet toont.

Een X1950 zal echt wel beter zijn dan je X800, maar waarom probeer je niet eerst eens uit hoe goed je kan spelen op je huidige kaart. Mogelijk is de rest van je hardware ook al wat verouderd en ga je het verschil niet echt merken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem:

Antec Sonata Life Style Zwart, 380 Watt, 1 X 120 Mm
MSI K8N Neo Platinum
AMD Athlon 64 3400+ 2.40 GHz, 1600 MHz, 512 KB , Boxed
Hitachi Deskstar 7K250 160 GB, 7200 Rpm, 8 MB, S-ATA/150
Corsair TWINX 1024-3200C2PT 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 2, Non-ECC, Kit Of 2
Club3D Radeon X800 Pro 256 MB, AGP 8X
Samsung TFT SyncMaster 710N 17 Inch, 12 Ms,

Maar ik vind het wel en wijs idee om het eerst maar eens even uit te testen.
Duik ik eerst even in de kennis bank.

Thanks! }:O

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Of het een verbetering is: Benchmarks.
Of je moet upgraden: Zelf uitzoeken. Wij weten niet wat jou eisen zijn, en of je je huidige pc te traag vindt, en of je het geld er wel voor over hebt, enz. Dan kunnen we wel wat gaan roepen, maar dat is vrij zinloos zo.

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:17
Ik denk wel dat je de upgrade gaat merken ;)
Zo en zo heeft de 1950pro pixel shader 3.0 en de x800 ps 2.0. Dit betekent al dat je nieuwere games op een hogere setting kan draaien (denk bijvoorbeeld aan HDR).

Daarnaast is een 1950pro een stuk sneller dan de x800.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Het is hier de bedoeling dat je zelf het nodige onderzoek doet voordat je een topic opent. Lees wat reviews van de kaarten die je op het oog hebt en maak aan de hand daarvan je keuze :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.