Toon posts:

nieuwe processor welke moet ik nemen..?

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag upgraden ik heb nu een INTEL PENTIUM D945 (3,4GHZ)
ik wil graag naar een core 2 duo maar weet niet welke.

dit zijn mijn systeem specs:

Besturingssysteem: Windows Vista Ultimatum
CPU Type: DualCore Intel Pentium D 954, 3400 MHz (17 x 200)
Video kaart: NVIDIA GeForce 6800 XT

Moederbord Chipset: VIA P4M800 Pro
Moederbord: ECS P4M800PRO-M( KRIJG MORGEN EEN ANDER MOEDERBORD: 'Asrock 775Dual-VSTA)
Systeemgeheugen: 1536 MB(DDR)

ik hoop dat iemand een beetje goed advies heeft voor me.

• fckgw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2021

fckgw

rhqq2

e6750 want goeie prijs/snelheid verhouding.

edit:
Echter deze past niet op je mobo want deze gaat maar tot 1066 FSB, wordt dus een e6600 dan.

http://www.asrock.com/mb/cpu.asp?Model=775Dual-VSTA

[ Voor 64% gewijzigd door fckgw op 14-08-2007 00:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
okay en die is sneller dan mijn d45..?
ik hoef niet perse over te klokken als ie maar sneller is

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een heel goede raad: zelf aan de slag gaan.

Je weet wat voor moederbord je krijgt, dus je kunt opzoeken welke processoren ondersteund worden. Lees ook de PMG FAQ door, deze is bedoeld om dit soort algemene vragen te voorkomen. Er wordt hier namelijk eigen inzet verwacht.

Als je weet welke processoren er ondersteund worden, dan kun je benchmarks opzoeken en met de pricewatch kun je gaan zoeken naar de beste processor die nog binnen je budget valt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 20:40
Ik zou eens beginnen met: wat is je budget voor de pc die je wil en wat wil je ermee... Al eens de search gebruikt voor een buyer's guide?

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-05 16:22

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Weet niet hoe handig je bent maar een Q6600 kost ook nog 'maar' 236 euro.

Nog ff w88 en in NL hebben we ook de g0-stepping(1-2weken) en die laten zich makkelijk overklokken naar 3ghz luchtgekoeld.

Het een Ultra120 bijv. zijn al snelheden in de VS gehaald van 3,6 ghz (luchtgekoeld) :D

Verwijderd

Topicstarter
okay dank je voor de tips.

ik zoek het zelf niet op omdat ik echt niet weet wat beter is heb 1,5 maand geleden deze processor gekocht(205 euro) en ik hoorde her en der dat ie niet echt goed is. dus ik hoopte hier op goed advies.

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 09:33
Je gaat toch je processor niet vervangen omdat je van iemand anders hoort dat ie niet goed is? Zolang hij doet wat jij wilt zou ik hem niet vervangen. Ik weet niet wat je ermee van plan bent, maar ik vermoed dat deze cpu nog wel even meekan in jou geval. In combinatie met je videokaart is die-hard gamen op hoge resoluties toch niet echt mogelijk en voor dingen als office, fotobewerking en wat andere dingetjes is deze proc echt prima.

[ Voor 26% gewijzigd door EQJim op 14-08-2007 00:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik bewerk films en game heel zwaar. en deze com heeft best wel moeite met wat ik doe.
en hij gebruikt volgens mij behoorlijk wat stroom.

Verwijderd

haha ja maar dat wordt er niet minder op als je een Q6600 of iets dergelijkts erin zet,het zal denk ik nog wel hoger komen te liggen,computers verbruiken nou eenmaal stroom

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-05 01:07
WHOA, wacht even, E6750? dat bordje gaat geloof ik maar tot een FSB van 1066, dus neem of een E6600 oid of lekker een E4400 of E4500 oid.

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 09:33
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:49:
ik bewerk films en game heel zwaar. en deze com heeft best wel moeite met wat ik doe.
en hij gebruikt volgens mij behoorlijk wat stroom.
Als je films bewerkt zou ik eerder kiezen voor wat meer werkgeheugen dan een snellere processor en als je veel gamet voor een andere videokaart. Ik denk niet dat je cpu de bottleneck is... Wat stroom betreft heb je wel gelijk, maar of je het verschil in prijs er ooit uit gaat halen is maar de vraag.

Verwijderd

Topicstarter
EQJim schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:47:
ik vermoed dat deze cpu nog wel even meekan in jou geval. In combinatie met je videokaart is die-hard gamen op hoge resoluties toch niet echt mogelijk en voor dingen als office, fotobewerking en wat andere dingetjes is deze proc echt prima.
ik game best zwaar alleen bepaalde games moet ik een lagere kwaliteit spelen. het is jammer ik wil me com zo upgrade dat ik voorlopig weer kan mee lopen in de nieuwste games

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-05 17:21

Appie

F1RST Racing

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 01:05:
[...]

ik game best zwaar alleen bepaalde games moet ik een lagere kwaliteit spelen. het is jammer ik wil me com zo upgrade dat ik voorlopig weer kan mee lopen in de nieuwste games
Die limitatie is meer gerelateerd aan je videokaart dan je cpu. De 6800XT is reeds vervangen door 2 nieuwere generaties. Indien je je CPU upgrade is je videokaart een nog grotere beperking en zul je in games vrij weinig verschil zien daar de P4-D 3.4 de kaart al tegen de max aan laat werken.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Verwijderd

Topicstarter
okay. ik probeerde de kaart te overklokken maar wist niet hoe en via riva tuner heb ik wel wat geprobeerd maar ben er maar mee opgehouden was bang dat ie kapot ging.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 09:42
We hebben een FAQ met daar in de vraag Welke cpu moet ik nemen?, zie hier: PMG FAQ

Die hebben we met opzet in de FAQ opgenomen om de vele 'wat moet ik nemen?' vragen tegen te gaan. Dit is dus ook de reden waarom deze topic op slot gaat. Succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.