Toon posts:

HD ruimte spoorloos op nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 2 dagen in het bezit van mijn eerste laptop: Een Acer Aspire 5920G
Mooie aankoop en tot nu toe functioneert alles ook nog goed. (Behalve een rechtstreekse verbinding met een andere pc via cross cable maar daar zal ik in een ander topic nog wat over vragen)

Windows Vista vergt natuurlijk wat gewenning maar het begint nu wel te komen, vandaag keek ik dan eens naar mijn harde schijf ruimte. Ik zag bij schijf C: Totale grootte 69.7 Gb beschikbaar en bij de D schijf 66.2 Gb beschikbaar. Simpel rekensommetje = 135,9 GB totaal.
Hier was ik niet echt blij mee, want er wordt toch echt gezegd dat er 160 GB HDD totaal in moet zitten. Waar is mijn overige ruimte dan? Fout van de Fabrikant of...?

Bedankt alvast!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:17

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

OM FAQ / Beleid

En: waarschijnlijk zit er nog een (verborgen) partitie op de schijf voor recovery.

Rail Away!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk een verborgen herstelpartitie met daarop de Vista install en progs. Waarschijnlijk gaat daar dan zo'n 12GB naar toe.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Volgens mij heb je de OM FAQ / Beleid niet niet doorgelezen? Dat wordt hier namelijk wel van je verwacht. Zeker dit stukje zou je vraag al hebben beantwoord. Verder zal er nog wel een recovery partitie zijn die je kunt gebruiken om de laptop in zijn originele staat terug te zetten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 22:27

FastBunny

Give it the Works !

Acer gebruikt een deel van de schijf als recovery partitie die je niet kan zien. Als je de pc opstart en daar (even uit het hoofd) alt+f10 drukt zet die de pc terug naar de fabrieksinstellingen. Bovendien zul je nooit totaal 160GB krijgen doordat 160.000.000.000 bytes maar 149GiB is :)

/edit spuit 11 ...

[ Voor 3% gewijzigd door FastBunny op 13-08-2007 16:17 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• theJB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-11-2025
Fastbunny heeft helemaal gelijk, alt+f10 activeert de recovery vanaf disk, en die is bij vista aanzienlijk groter dan bij xp altijd het geval was, verder kun je sowiezo standaard wel zo'n 7% van je grootte afhalen als je de werkelijke te gebruiken space ongeveer uit wil rekenen

Verwijderd

Topicstarter
Owkee, bedankt voor de snelle replies, helemaal duidelijk zo!
Voortaan zal ik wel eerst het faq/om lezen gambieter.

• ZanomiX
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-06-2019
FastBunny schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:17:
Acer gebruikt een deel van de schijf als recovery partitie die je niet kan zien. Als je de pc opstart en daar (even uit het hoofd) alt+f10 drukt zet die de pc terug naar de fabrieksinstellingen. Bovendien zul je nooit totaal 160GB krijgen doordat 160.000.000.000 bytes maar 149GiB is :)

/edit spuit 11 ...
Dat klopt en aangezien Windows met hun 'Gb' eigelijk 'GiB' bedoelt lijken alle schijven kleiner dan ze eigelijk zijn, dus ook je externe enz.

Veelvouden van bytes

http://parkingwerchter.be

Pagina: 1