Toon posts:

Upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 516 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ben nieuw hier en heb een vraagje

Ik heb een tijdje geleden een scaleo P gekocht,

Intel Celeron D 346 (3.06Ghz)
1024MB DDR
3D kaart (achteraf gekocht) 8600GTS (asus)
moederbord Gigabyte GA 8S649MF...? (533 Mhz en 133Mhz ofzo)
Voeding Delta electronics max 350W

Nu was mijn vraag, aangezien ik toch maar faal in spellen, of ik een andere processor op mijn moederbord kan zetten, of als ik een ander moederbord moet kopen mijn geheugen nog meekan...
Ook moet alles in mijn kast kunnen.

Ik denk zelf dat mijn moederbord zwaar zuigt:-)

iemand tips, (niet te duur <300€)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23
Op de website van de fabrikant van het moederbord kun je waarschijnlijk wel een lijst vinden met processors die ondersteunt worden door dat moederbord.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Zelf al gezocht? Een van de eerste hits bij google:
Every system needs a rock-solid foundation, and that's just what you get with this Gigabyte GA-8S649MF motherboard. It features Socket 775 compatibility and support for Intel Pentium 4 or Pentium Dual-Core processors with 800 MHz front side bus speeds. Two DIMM slots support up to 2 GB of DDR400 system memory.
Als de processor maar 800MHz heeft/draait, kun je een nieuwe proc kopen...

Edit: Deze C2D E4500 a 138,00 euro zou zelf nog moeten kunnen//

[ Voor 12% gewijzigd door EWK op 13-08-2007 15:40 ]

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
dus die 533 en 133 Mhz is wel voldoende ?

Wat betekenen die trouwens ?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 15:41 ]

• NitroX infinity
133MHz = 533MHz. Intel gebruik een zogenaamde 'Quad-pumped bus'.
Let erop dat volgens de quote van urnie538 je moederbord geen Core processoren ondersteunt. Zorg ervoor dat je een Pentium 4 of D gebruikt om de Celeron te vervangen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Net op website gekeken, staat moederbord precies niet bij.
Maar ik kan dus een degelijke processor kopen en die daar eenvoudig opzetten, zodat ik vlot kan spelen, want nu gaat dit niet :(

zijn alle pentium 4 of d hetzelfde, of welke is best aan te raden voor gaming?

PS ben al blij dat mijn moederbord een beetje fatsoendelijk is :-) en bedankt voor de übersnelle reacties iig

• NitroX infinity
Als je de PMG FAQ doorleest dan zullen al een boel van je vragen beantwoord worden.
PMG FAQ

• EWK
  • Niet online

EWK

NitroX infinity schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:43:
133MHz = 533MHz. Intel gebruik een zogenaamde 'Quad-pumped bus'.
Let erop dat volgens de quote van urnie538 je moederbord geen Core processoren ondersteunt. Zorg ervoor dat je een Pentium 4 of D gebruikt om de Celeron te vervangen.
Dan heb je mijn quote niet volledig gezelen:
Every system needs a rock-solid foundation, and that's just what you get with this Gigabyte GA-8S649MF motherboard. It features Socket 775 compatibility and support for Intel Pentium 4 or Pentium Dual-Core processors with 800 MHz front side bus speeds. Two DIMM slots support up to 2 GB of DDR400 system memory.

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
Pff, vrij ingewikkeld, :s kan er ni echt aan uit

Gaat dit op mijn PC kunnen passen en gaat dit niet genekt worden door mijn moederbord:

Intel P4 Core 2 Duo E6550 - 2,33 Ghz/4Mb L2 cache - FSB 1066: socket 775 - boxed + cooler INTEL / BX805576550

• nemesis_2004
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-10-2024
urnie538 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:55:
[...]
It features Socket 775 compatibility and support for Intel Pentium 4 or Pentium Dual-Core processors with 800 MHz front side bus speeds.
[...]
Het gaat om een netburst pentium 4 of D. Er staat nergens dat de Core-architectuur wordt ondersteund.

• EWK
  • Niet online

EWK

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:02:
Pff, vrij ingewikkeld, :s kan er ni echt aan uit

Gaat dit op mijn PC kunnen passen en gaat dit niet genekt worden door mijn moederbord:

Intel P4 Core 2 Duo E6550 - 2,33 Ghz/4Mb L2 cache - FSB 1066: socket 775 - boxed + cooler INTEL / BX805576550
Da past natuurlijk niet, want die heeft een FSB van 1066, en zoals ik al zei, kan je mobo maximaal 800 aan. De processor die ik je aanwees, is de beste die je kunt krijgen voor dat moederbord.

Edit: Als het klopt wat nemesis_2004 zegt, dan (met Netburst), dan is dit een goede optie voor je mobo:
Intel Pentium 4 651 3.40 GHz, 800 MHz, 2 MB, Boxed á 96 euro.

[ Voor 17% gewijzigd door EWK op 13-08-2007 16:08 ]

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan gaat die het worden! Ik hoop wel dat ik dit goed ga merken tijdens het spelen (Ik had trouwens u bericht niet gelezen, omdat ik nog niet gerefresht had , sorry)

EDIT:
mm,

is mijn moederbord nu slecht of niet :),

kan er niet meer aan uit 8)7

http://www.allwebsales.be/pc_parts.php?category=CPU

Welke zou ik dan moeten nemen met dit bord, om een merkbaar verschil te hebben, want zo gamen gaat niet, of denken jullie dat dit niet aan men processor ligt

Intel P4 Core 2 Duo E4500 - 2,2 Ghz/2Mb L2 cache - FSB 800: socket 775 - boxed + cooler INTEL / BX80557E4500 ????

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 16:24 ]

• EWK
  • Niet online

EWK

Een optie voor 260 euro:

A merk mobo kost ongeveer 100 euro (bijv de Gigabyte P35 DS3), je oude geheugen kun je verkopen. 1024 MB DDR2 geheugen kost 50 euro. Dan kun je nog een processor uitzoeken voor 150 euro. Ik zou dan voor een C2D E4300 kopen voor 110 euro. Dan heb je ook nog een mobo die voorlopig nog even verder kan. Totaal: 260 euro. Misschien wel niet de goedkoopste optie, maar dan ben je al wel weer "bij" en kun je over een tijdje een nog snellere processor kopen als je dat wilt. (hij ondersteunt immers een system bus van 1333)

Edit: Beetje geknipt

Edit2: om er achter te komen of je cpu je bottleneck is kun je taskmanager/taakbeheer draaien op de achtergrond als je aan het gamen bent. Als je tijdens het gamen eens eens op de windows klop drukt en als je dan kijkt bij prestaties, en je processor zit constant op 100% dan is je cpu hoogstwaarschijnlijk je bottleneck. Maar hoe heb je je settings dan het gamen? 1280x1024, AA aan, quality op high, of alles op medium? Want een 8600GTS is geen slechte kaart, ook niet de beste, maar medium zou goed aan moeten kunnen.

[ Voor 64% gewijzigd door EWK op 13-08-2007 16:36 ]

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
en als ik alleen nieuwe CPU koop, of brengt me dit niet veel op ?

• EWK
  • Niet online

EWK

Je hebt dan een aantal opties:
Celeron D 360 @ 3.47 GHz a 57 euro
Pentium 4 631 @ 3.0 GHz a 65 euro
Pentium 4 635 @ 3.4 GHz a 96 euro.
Maar ik vind het wel een beetje een tijdelijk middel... Maar dat is jouw keus.

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, Ik weet genoeg!, zal nog eens goed nadenken over wat te doen.

Bedankt iig

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 17:03 ]

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

urnie538 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:29:
Als je tijdens het gamen eens eens op de windows klop drukt en als je dan kijkt bij prestaties, en je processor zit constant op 100% dan is je cpu hoogstwaarschijnlijk je bottleneck.
Je CPU zit ALTIJD op 100%. Je wil toch zoveel mogelijk frames halen? Elk beetje hardware dat daarbij kan helpen wordt dus gebruikt. Betekent niet enkel je grafische kaart, maar ook de processor.

Yes, but no.

• EWK
  • Niet online

EWK

mieJas schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:48:
[...]

Je CPU zit ALTIJD op 100%. Je wil toch zoveel mogelijk frames halen? Elk beetje hardware dat daarbij kan helpen wordt dus gebruikt. Betekent niet enkel je grafische kaart, maar ook de processor.
:z Klopt!

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
K, ik denk dat ik alleen nieuwe CPU ga kopen, maar kan iemand zegge of dit echt gaat helpen?

Niemand lijkt hier sluitend op te knn antwoorden,

Ik dacht aan de P4 650 3.4Ghz

ga ik dan ni mer lagge op cs source ivg met de celeron

Mijn processor staat volgens mij nooit op 100%

mss moet ik dit ergens aanpassen ?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 17:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Net gezien,

CPU zit voortdurend op zijn maximum... (lijn tot vanboven)

andere kopen ?

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 18:24 ]

Verwijderd

die processor moet easy css@high kunnen met zo'n graka, kdenk aan een ander probleem hierbij

Verwijderd

Topicstarter
zoals ?

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-04 01:07

PcManiaxx

ondertitel duh

CSS is meer cpu afhankelijk dan GPU. En dus heeft het zeker nut. Met een 8600 kom je een heel eind.

Verwijderd

Topicstarter
en die past op mijn mobo ?

Of moet ik normaal met mijn orginele celeron en mobo en graka, deze spellen ook moeten kunnen spelen, want als dit zo is, ga ik even een volledig check laten doen bij de pc shop

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 18:39 ]

• EWK
  • Niet online

EWK

Sorry hoor, maar is het nou zo moeilijk?

Eerst hit op google:
http://www.steamgames.com...x.php?area=game&AppId=240
Minimum: 1.2 GHz Processor, 256MB RAM, DirectX 7 level graphics card, Windows 2000/XP/ME/98, Mouse, Keyboard, Internet Connection

Recommended: 2.4 GHz Processor, 512MB RAM, DirectX 9 level graphics card, Windows 2000/XP, Mouse, Keyboard, Internet Connection

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
ja hey, zo bedoel ik dat niet e, ik ziet hier volop te prutsen tegen 20fps, terwijl ik dit spel goed zou moeten kunnen spelen, maarja

• EWK
  • Niet online

EWK

Maarja? Maarja...

Er is dus iets mis...
Kijk eens hoeveel processen er op de achtergrond meelopen...

Je hebt de laatste drivers geinstalleerd, en het ook met oudere drivers geprobeerd?
Geen Adware, andere rare programma's die op de achtergrond meeslurpen?

Des noods een clean install van Windows XP proberen...

Hoi!

Verwijderd

PcManiaxx schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 18:35:
CSS is meer cpu afhankelijk dan GPU. En dus heeft het zeker nut. Met een 8600 kom je een heel eind.
deze celeron kan CSS toch easy @ high aan hoor:P neem dat van mij aan

Verwijderd

Topicstarter
ok, dan zal ik alles eens opnieuw installeren en dan opnieuw bezien

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-12-2025

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

Ik had een Celeron D 2,6 @2,9 en ik kreeg in CS en DOD source ook niet meer dan 20fps.
Dit met een Geforce 7600!
Alles geprobeerd en niets hielp, geen verschil tussen lage en hoge instellingen.
Met andere spellen geen problemen.
Nu sinds een paar weken de Celeron eruit en een Pentium D 2,8@3,0 erin, en het is een wereld van verschil.
Nu eindelijk goede fps, waarschijnlijk is de source engine heel erg cpu afhankelijk.
Bij mij kon er geen Core Duo in, maar een Pentium D gaf voor mij gelukkig toch een flinke prestatiewinst.
Misschien werkt het bij jou ook?!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:10:
[...]

deze celeron kan CSS toch easy @ high aan hoor:P neem dat van mij aan
Denk het niet CCS is met de jaren veel zwaarder geworden met al die mods en nieuwe maps, CCS leunt zwaar op de cpu. (single thread)

Ook op het geheugen kan je nog wat winst behalen met CCS, snel geheugen zal je ook wat meer FPS geven.

[ Voor 13% gewijzigd door mad_max234 op 13-08-2007 21:52 ]

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 15:48

Zygivt

Evenaren en overtreffen

zoals eerder gezegd. je oude setup verkopen (lees: processor, geheugen & moederbord) en je hebt binnen je budget een nieuw setupje die je wensen vervult. Alleen een 3dkaart moet je binnen je budget zien te puzzelen

edit: Als je dit iets bijschaaft naar eigen wens en je verkoopt je oude setupje dan heb je voor je 300 euro een veel leuker systeempje gok ik zo.

[ Voor 34% gewijzigd door Zygivt op 13-08-2007 22:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Erpeet schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 21:28:
Ik had een Celeron D 2,6 @2,9 en ik kreeg in CS en DOD source ook niet meer dan 20fps.
Dit met een Geforce 7600!
Alles geprobeerd en niets hielp, geen verschil tussen lage en hoge instellingen.
Met andere spellen geen problemen.
Nu sinds een paar weken de Celeron eruit en een Pentium D 2,8@3,0 erin, en het is een wereld van verschil.
Nu eindelijk goede fps, waarschijnlijk is de source engine heel erg cpu afhankelijk.
Bij mij kon er geen Core Duo in, maar een Pentium D gaf voor mij gelukkig toch een flinke prestatiewinst.
Misschien werkt het bij jou ook?!
Let's give this a try..., want ik weet niet zeker of een ander moederbord in mijn kast gaat gaan..., het was zo'n type pc, dat je kocht, het geluid en al zit niet op de normale plaats, en dan zou ik ook al een nieuwe kast + nieuw geheugen moeten kopen etc...

da gaat mij wat te veel geld kosten
liever oude CPU verkopen en nieuwe kopen :)

• FereiDON
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-05 01:29
Toch is het al wat ouder spul. Ik heb zelf geinvesteerd in S478, AGP en DDR1, maar nu vind ik dat eigenlijk wel jammer, want bij een nieuwe pc of upgrade moet ik overstappen naar S775, PCI-e en DDR2. Binnenkort komt er dus een nieuwe pc bij mij :D

Dat lijstje wat Zygivt geeft is best mooi. :) En een nieuwe computerkast is ook niet zo duur als je niet al te hoge eisen stelt. Voor €30 heb je al een ATX kast. Eventueel neem je een iets goedkopere CPU, een E4x00 of E6x20 ofzoiets.
Mocht er dan nog iets niet bevallen dan upgrade je het gewoon veel makkelijker. Je huidige videokaart houd je natuurlijk want die neem je gewoon mee naar je nieuwe mobo + cpu + ram.

AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | ASRock RX 6800 Challenger Pro 16GB | Crucial MX500 2TB | DeepCool PX850G | Fractal Design North

Verwijderd

Topicstarter
Ja, mss geen slecht idee..., maar weet iemand een goede(kope) pc winkel uit België, want anders betaal je al snel 20-30€ verzendkosten

Ik heb btw al S775 denk ik, ni ?

en kan er geen DDR 2 op men Mobo ?

cheeers

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2007 17:02 ]

• FereiDON
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-05 01:29
Ja, je hebt wel S775, maar je moederbord ondersteunt de nieuwe Core 2 Duo's niet, want die vereisen een nieuwere chipset. Of je al DDR2 hebt weet ik niet, in je TS staat 1024MB DDR = DDR1 meestal. Als je wel DDR2 hebt, kun je dat ook meenemen of nog wat bijkopen zodat je 2GB hebt. :)
Sowieso kun je even in de Pricewatch kijken voor goedkope spullen. En daar staan ook Belgische winkels tussen. En niet alle winkels hebben voor België meteen €20-30 verzendkosten. Sommige ook minder, moet je maar even kijken. ;)

AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | ASRock RX 6800 Challenger Pro 16GB | Crucial MX500 2TB | DeepCool PX850G | Fractal Design North

Verwijderd

deze cpu is toch gelijk aan een 2500, 2800+ Barton? ik had zo'n met een 9800XL en ik had een goeie 35FPS +- @ all high :s. ik dacht dat deze cpu toch beter kon O.O (en ja dat was eind 2006)

Verwijderd

Topicstarter
35 In pure battle, online op aztec

lijkt me straf met die bagger :-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:18:
35 In pure battle, online op aztec

lijkt me straf met die bagger :-)
met die bagger?, die cpu is zelfde als jouwe ong, en 9800serie bleef snel ondaks 256bus :)
en nee ik zever niet.. dust2@35fps met af en toe een drop naar 25

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het over de CPU :) wss volledig beïnvloed door de rommel die deze jongen (die op de jouwe lijkt) mij geeft, Ik had het abs. niet over de rest van je setup.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:55
Ik denk dat er onderhand wel tips genoeg zijn. Een topic als deze is echt niet de bedoeling, zie hiervoor de PMG en CSL FAQ's. Er is genoeg info te vinden zodat je niet klakkeloos een topic hoeft te openen over wat je moet nemen. Succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.