sd kaart geeft fout, hoe toch foto's eraf halen?

Pagina: 1
Acties:
  • 446 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Plaagje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-02 18:52

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
Tijdens mijn vakantie wou ik mijn foto's op een laptop van een kennis bekijken. Om dit te doen heb ik deze in een sd-->usb coverter gedaan. Toen ik dit deed kreeg ik een fout, hierna werkte de geheugen kaart nergens meer.
Thuis heb ik de sd-->usb coverter uit getest met een andere kaart, en daarmee werkt die wel.

Als ik de kaart nu in mijn cardreader doe krijg ik de volgende fout:

"Exception Processing Message c00000a3 Parameters 75b0bf7c 4 75b0bf7c 75b0bf7c"

Weet iemand een mogelijkheid om de foto's er toch af te krijgen. (Liever niet bij een speciaal bedrijf brengen aangezien dit best prijzig kan zijn)

Het gaat om een 4 GB sd kaart van takeMS

Flying High!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:29
Data recovery tooltje gebruiken :)

• Plaagje

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
Helaas heeft dit geen effect. Ik heb "O&O MediaRecovery" en "GetDataBack for FAT" gebruikt, beiden konden geen enkele file vinden.

Wel kunnen ze beiden zien dat de sd kaart 3.75 GB groot is. (Wat Windows zelf niet kan)

Het kan zijn dat ik de verkeerde programma's heb geprobeerd, iemand nog een advies?

Flying High!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Is die kaart toevallig geen SDHC kaart? Deze werken niet in alle kaartlezers maar ik weet niet of de kaart dan ook fysiek stuk kan gaan hierdoor. Dat zou wel sterk zijn...

• Plaagje

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
Het is deze geheugen kaart:
pricewatch: Secure Digital Card 4GB (TakeMS, 133x)

En ik heb thuis ook zo'n 10 in 1 lezer, en daarmee weet ik zeker dat die vroeger wel werkte. Ik had alleen nog nooit de 4GB kaart in de usb-->sd lezer gedaan (wel een 2GB)

Flying High!

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
Plaagje schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 00:45:
Tijdens mijn vakantie wou ik mijn foto's op een laptop van een kennis bekijken. Om dit te doen heb ik deze in een sd-->usb coverter gedaan. Toen ik dit deed kreeg ik een fout, hierna werkte de geheugen kaart nergens meer.

Weet iemand een mogelijkheid om de foto's er toch af te krijgen.
Ik had een gelijkaardig probleem met een Sandisk 256MB SD kaart waarbij niet alle foto's naar m'n HD werden gekopieerd. Door het gebruiken van een data recovery tool ben ik er echter wel in gelukt alle foto's te "recoveren" :)

Zie topic:
SD geheugen kopieerfout?

• Plaagje

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
CarLL schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 01:08:
[...]

Ik had een gelijkaardig probleem met een Sandisk 256MB SD kaart waarbij niet alle foto's naar m'n HD werden gekopieerd. Door het gebruiken van een data recovery tool ben ik er echter wel in gelukt alle foto's te "recoveren" :)

Zie topic:
SD geheugen kopieerfout?
Hartstikke bedankt!
van de 1000 foto's die erop stonden wist die er 800 terug te halen.
Zit dus toch wel een groot verschil tussen de verschillende recover programma's

Flying High!

Pagina: 1