SD geheugen kopieerfout?

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
Hallo iedereen,

ik hoop dat mijn topic hier thuishoort. Toen mijn ouders hun foto's van hun jaarlijks verlof wouden kopieren van hun SD geheugenkaart die ong. 2 jaar in gebruik is (gemaakt met een NIKON Coolpix 5600) waren er een tiental foto's niet mee gekopieerd. De map op de harde schijf waar ik de foto's naar kopieerde gaf aan dat de foto's 0 bytes groot waren, terwijl exact diezelfde foto's op de SD kaart rond de 650Kb groot waren (zoals de andere foto's overigens). Scheelt er dan iets aan hun 256MB Sandisk SD geheugenkaart?

Ik heb deze geheugenkaart reeds in mijn gloednieuwe HP laptop gestoken, maar identiek hetzelfde resultaat. Iemand raad aub?

bedankt!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het kan zijn dat de sd-kaart stuk is, daar lijkt het wel een beetje op.
Met zar kan je proberen om er zoveel mogelijk foto's vanaf te halen
http://www.z-a-recovery.com/info.htm

Windows is een beetje dom wat betreft beschadigde geheugenkaartjes en
geeft het al heel snel op.

• Kelfox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2023
Probeer de foto's te kopieren door de geheugenkaart in je camera te laten zitten. Dan de camera via usb-kabeltje te koppelen naar je pc.

Dus je camera als geheugenkaart-lezer gebruiken om de foto's naar je pc te kopieren.

Dit heb ik ook een keer gehad met een canon IS2. Via mn eigen cardreader werkte het niet, via usb-kabel op de cam wel!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 15:42

Gutteguttegut

CEO of TFD

Kelfox schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 23:27:
Probeer de foto's te kopieren door de geheugenkaart in je camera te laten zitten. Dan de camera via usb-kabeltje te koppelen naar je pc.

Dus je camera als geheugenkaart-lezer gebruiken om de foto's naar je pc te kopieren.

Dit heb ik ook een keer gehad met een canon IS2. Via mn eigen cardreader werkte het niet, via usb-kabel op de cam wel!
Dit heb ik ook gehad met een Panasonic FX-01, in de reader werkte het niet (meerdere geprobeerd) maar via het USB kabeltje in de cam werkte het prima.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
bouwfraude schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 23:21:
Het kan zijn dat de sd-kaart stuk is, daar lijkt het wel een beetje op.
Met zar kan je proberen om er zoveel mogelijk foto's vanaf te halen
http://www.z-a-recovery.com/info.htm
Bedankt noline! De Nikon gebruiken als kaartlezer gaf hetzelfde resultaten (beschadigde bestanden), maar die recovery tool slaagde erin alle 167 foto's terug te halen. Ik neem aan dat ik dat 256MB SD geheugenkaartje in de vuilbak mag kieperen en me er best een nieuw aanschaf. Nogmaals merci! :)