Case modding... bijna klaar, alvast plaatjes...

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:41

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Zo, allereerst allemaal bedankt voor het advies betreffende het modden van mijn case. Een oom van mij kon mij gelukkig helpen en heeft zijn decouperzaag aan het werk gezet en vervolgens raamrubber en acrylglas geplaatst.

Rest nog de aanschaf van een neonlampje, dat ga ik vanmiddag nog doen. Verder moet ik ook nog de kabelzooi in de PC wat opruimen, ik ga binnenkort dan ook de IDE-kabels rounden en de stroomkabeltjes wat netter wegwerken.

Maar nu alvast enkele plaatjes om te kijken wat jullie er tot nu toe van vinden...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/t.dickens/cm1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/t.dickens/cm2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/t.dickens/cm3.jpg

De kwaliteit van de foto's is niet helemaal je-van-het, maar het voldoet ruimschoots. Als het me lukt om vandaag nog een neonlampje te scoren, dan post ik vanavond nog wat foto's van de PC mét verlichting.

<edit> klein spelvoutje verbeterd :) </edit>

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Mag ik ff zeggen dat ik het er erg mooi uit vind zien??? Als ik het zo voor mekaar had... Ook maar een raampje aanschaffen denk ik!!! Mooi werk man! Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~w.lingeman/jump.gif

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Je kunt beter mijn oom bedanken... alleen had ik het echt niet afgekund...

Nou alleen nog een neonlamp(je) zien te regelen en dan ben ik helemaal happy! :)

• F0kke
Toch blijf ik me afvragen hoe je dat metaal met een decoupeerzaag kan zagen. Speciaal zaagje gebruikt? Hier moet namelijk ook een raam in: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/120013

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
ziet er idd mooi uit!!!
wat voor kast heb je?

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

He EvilFox ik heb ook zo'n Aopen case en ik heb het ook gedaan met een decoupeerzaag. Gaat echt perfect, maar je moet wel een fijn metaal zaagje erop schroeve anders gaat het wel mis. Gewoon bij je-doe-het-zelf zaak vragen of zo ook zaagjes hebben voor 1mm plaatstaal. Die van Piranha heb ik gebruikt. Alleen ik kan je mijn raampie niet laten zijn want ik heb geen digicam ofzo.
Op zaterdag 10 februari 2001 12:12 schreef EvilFox het volgende:
Toch blijf ik me afvragen hoe je dat metaal met een decoupeerzaag kan zagen. Speciaal zaagje gebruikt? Hier moet namelijk ook een raam in: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/120013

• F0kke
bedankt! Ik ga straks ff zo'n zaagje halen.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Evilfox, inderdaad gewoon een fijn metaalzaagje gebruiken met je decouperzaag. Dan gewoon rustig aan doen en dan heb je zo een gat in je kast... :)

En dan nog wat raamrubber om het mooi af te werken, een neonlampje (of meerdere) erachter en je bent helemaal dé man! ;)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Delyver, ik heb een MyCom bigtower...

• F0kke
Enuhh, ik heb dus geen verstand van neon.. Word dit niet bloedverziekend heet? Ik doe al zo m'n best de boel op temp te houden.

Verwijderd

Raamrubber koop je gewoon bij een carvangarage bij jouw in de buurt (kijk in de gele-goudkleurige gids). Is veel goedkoper als je het over Inet besteld en ze hebben als het goed is kilometers van dat spul.

Verwijderd

Dat ziet er werkelijk keurig uit, met neon erachter zal het helemaal prachtig zijn.

Voor de mensen die gaan decoperen met zo'n ijzerzaagje, zorg er wel voor daat je wat om de steunijzers van de zaag doet, anders krijg je echt verschrikkelijke krassen.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Evilfox, je kent toch wel die lichtreclames? Die gebruiken ook neon. En als je die wel eens hebt aangeraakt, dan weet je dat die niet warm worden.

Denk je trouwens echt dat zoveel mensen neon zouden gebruiken als het gloeiend heet zou worden?

Polle, inderdaad ja, wel even een groot gedeelte van de plaat afplakken... anders heb je flink wat krassen en dàt willen we natuurlijk voorkomen.

<edit> Reactie op Polle's post toegevoegd </edit>

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Op zaterdag 10 februari 2001 12:44 schreef Brian Dickens het volgende:
Delyver, ik heb een MyCom bigtower...
leuk dinkie!

Audi A8 W12 6.0

• F0kke
Als je erover nadenkt, Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~w.lingeman/idee.gif mjah dan kan ik inderdaad wel bedenken dat het mischien niet zo warm word. Dat afplakken van de plaat vind ik een goede tip! bedankt. Ik denk dat ik eerst maar ff ga oefenen in een oude kast. Oja, kwa "ruit"? Plexieglas? Acrylglas? wat moet ik hebben en waar kan ik het halen? Doe het zelf zaak?

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Hej je hebt precies dezelfde vorm als mij in je kast, het ziet er wel kewl uit :)

Heb je trouwens weleens van Tie-raps gehoord? Dan kan je die dradenrommel mooi mee aan elkaar knopen want zo zie je niet echt veel :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Plexiglas is wat duurder dan acryl maar van betere kwaliteit. Gewoon bij je-moet-het-zelf-doen zaak halen, misschien dat ze die plaat ook op maat kunnen zagen. dan hoef je dat zelf niet meer te doen.

• F0kke
Nogmaals bedankt!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Bierkameel: zoals ik al in mijn eerste post heb gezegd, met de kabels moet ik nog aan de slag... de IDE-kabels ga ik rounden en de stroomkabeltjes ga ik ook nog netjes wegwerken.

Hitpoint: ik heb er nu acrylglas inzitten. Da's ook goed, zolang je er maar voorzichtig met omgaat is er niets aan het handje...

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Oh ja, voor Delyver:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/t.dickens/cm4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/t.dickens/cm5.jpg

Dat Star Trek stickertje vond ik best wel B-) en heb ik er dus ook maar opgeplakt... >:)

<edit>

Die drie dingen onder m'n floppydrive zijn dus schakelaartjes om mijn drie extra casefans aan/uit te kunnen zetten...

</edit>

• F0kke
Brian nog ff een tip voor het rounden: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/121405

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik zal wel eens kijken of ik mijn IDE-kabeltjes ook kan "vouwen" zoals jij het hebt gedaan... ik zal straks in de stad meteen even kijken naar die tyraps (of hoe ze dan ook mogen heten)...

Kan bijna niet wachten totdat het af is, het wordt echt heel mooi... :)

• F0kke
Op zaterdag 10 februari 2001 13:15 schreef Brian Dickens het volgende:
Ik zal wel eens kijken of ik mijn IDE-kabeltjes ook kan "vouwen" zoals jij het hebt gedaan... ik zal straks in de stad meteen even kijken naar die tyraps (of hoe ze dan ook mogen heten)...

Kan bijna niet wachten totdat het af is, het wordt echt heel mooi... :)
Dat spul wat ik gebruikt heb heet "Spirap" Spiral Wrapping. Kan je halen bij de electroboer. Trouwens, ik merk echt geen verschil in performance nu ik ze gevouwen heb. Ik heb benchmarks met Sisoft Sandra gedaan en echt bijna geen verschil.

• dfr0st
  • Laatst online: 24-08 20:35

dfr0st

Geel is mooier

Op zaterdag 10 februari 2001 13:08 schreef Brian Dickens het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/t.dickens/cm5.jpg]
My Case is not FUTILE :P

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~g_kok/resistance.jpg

-

• En1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 17:49

En1

ziet er wel kewl uit :)
ik ga strax naar LANparty
daar ff wat fotows maken van me kast :D

Maximum effort - Deadpool

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Snik.... kom net terug van een middagje geld uitgeven... mooi niet dus... :(

Nergens hadden ze neonlampen... ik zit hier nu dus met lege handen...

Zijn er hier toevallig mensen die wél een adresje in Tilburg weten waar ze neonlampen verkopen?

Of: wie weet er goede Internetsites waar ik ze kan bestellen? Niet www.stuutenbruin.com , dat vind ik er een beetje amateuristisch uitzien én ik wil wel een goede beschrijving+foto voordat ik tot aanschaf overga...

Dus helaas zal er vandaag nog geen neon in mijn case zitten; dat betekent dus ook helaas nog geen nieuwe foto's....

Snik.... :'(

Verwijderd

www.conrad.nl

Daar hebben ze wel wat

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Nee, Conrad heeft dus niets. Behalve een setje neonlampen voor fl. 75,- en dat vind ik te gortig.

Thanks but no thanks...

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Kan niemand mij dan helpen met URLetjes anders dan www.velleman.be en www.stuutenbruin.com????

BTW, Dfr0st, resistance *IS* futile! >:)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:06
Over www.stuutenbruin.com heb ik goeie verhalen gehoord. Je hebt het 1 a 2 dagen na je bestelling binnen. En je kunt niet afgaan op het uiterlijk van de site wat service betreft...

Mail hun anders en je hebt dezelfde dag nog een reply in je inbox..

Verwijderd

Op zaterdag 10 februari 2001 12:47 schreef -polle- het volgende:
Dat ziet er werkelijk keurig uit, met neon erachter zal het helemaal prachtig zijn.

Voor de mensen die gaan decoperen met zo'n ijzerzaagje, zorg er wel voor daat je wat om de steunijzers van de zaag doet, anders krijg je echt verschrikkelijke krassen.
Daarom moet je ook vanuit de binnenkant zagen :)

• SaURoN
  • Niet online
de site van nedcool is ook niet de mooiste, maar ze leveren goed...
veel hebben hem bij stuut weg en is goed zeggen ze. dus waarom niet :?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik zal die gasten van Stuut dan maar eens mailen... maar er zijn toch wel andere sites waar ik een neonlamp kan kopen??

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik ga vanmiddag met m'n ouders naar België, daar hebben ze een winkel waar ze van alles verkopen, je vindt er soms de gekste dingen. Er is een klein kansje dat ik daar ergens een neonlamp kan scoren... Let's hope so... want ik :9~ al bij de gedachte aan een neon in m'n case... :)

• shardphoenix
  • Laatst online: 05-03 12:05
He ik heb ook een MYCOM FullTower
Cool
fijn kastje he? Lekker veel ruimte voor alles voor HEERLIJK !

oh ja een klein nadeeltje jammer van die 80/80 fan opening boven de voeding had eigenlijk 120 moeten zijn
ach ja modden.

ik zal binnenkort ook een paar foto's maken van mijn kast
zit behoorlijk vol
kheb van boven naar beneden
diskdrive (duh!)
plexwriter 12x4x32x scsi
plextor 40 speed scsi
zipdrive in 5,25 rack
removeble hard disk bracket (leeg)
is voor vrienden en zo, makkelijk kopieren
en helemaal onderin een ULTRA 160 SCSI
18,2 GB HD in een aluminium 5,25 HD cooler
anders wordt dat ding ERH HEET tot wel 90 graden celcius zonder koeling
en nog een 30 GB 5400rpm maxtor hdtje

kheb tot slot golden orb
blue orb op geforce
3x 80x80 case coolers (1in 2out + voeding)

foto's komen binnenkort

/edit/ ff een paar dingen aangepast om fatsoenlijke nederlandse zinnen te maken :)
/edit/

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Geen raampje+neon dus?

• shardphoenix
  • Laatst online: 05-03 12:05
euh nee nog niet ik heb het razend druk
sta om 5 uur op om te gaan werken daarna naar stage en dan naar huis ben dan om 18:30 thuis en heb in het weekend tijd voor andere dingen nodig
dus erg weinig tijd maar komt er zeker dat wel
ff wachten op vak

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:28

Wokschotel

Op 6 wielen

Op zondag 11 februari 2001 13:43 schreef Brian Dickens het volgende:
Geen raampje+neon dus?
Op de Broekhovenseweg (tussen Piusplein en Bis. Zwijssenstraat) zit een electronicazaak. Misschien dat ze daar dat soort spul hebben?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Rdgf, je bedoelt zeker Piet Kennis? Daar ben ik gisteren ook al geweest... ze hebben wel neonlampen in het assortiment maar het probleem is dat ze pas over twee weken weer op voorraad zijn. En aangezien ik een ongeduldige tweaker ben... :)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zaterdag 10 februari 2001 12:47 schreef -polle- het volgende:

Als je nou gewoon de plaat er op de kop in legt? Dan krijg je wat krassen aan de binnenkant van je kas, boeiuh? Dan nog effe navijlen en klaar is... euh... Grrrrrene.

Dit heb ik overigens gedaan om mijn 4 120mm fans te plaatsen 8-) Zal eens kijken of ik ook foto's kan posten, heb binnenkort ook een eigen 5 1/4"-bay voor fan regeling (0-7-12 volt) met 2 kleuren ledjes en relais aansturing voor de 220V fans.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

errug koel die kast wel :>
nu alleen nog "cable rounding" :>
dan ziet het er van binnen ook wat oderlijker uit :> geloof me dat is een improvement :>
eventueel met van die slangetjes dromheen ufzuw en je airflow is ook dik verbeterd :>

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik heb vandaag bij "Stuut en Bruin" een groene neonlamp besteld. Enkele uurtjes later kreeg ik al een mailtje terug dat ze hem al hadden verstuurd... dus met een beetje geluk komt 'ie morgen binnen.

Als dat zo is, ga ik morgenavond na mijn stage mijn IDE-kabels rounden en de neonlamp (30 cm is geen lampje meer :)) inbouwen... als het af is, plaats ik wel foto's in een nieuw topic...

Pagina: 1